e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
eg4vtec
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2015, 18:39

e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door eg4vtec » 04 aug 2016, 09:25

Hey

Zit met mij handen in het haar en zit al sinds het begin problemen met de bmw

overweeg zelf om de bmw weg te doen en er een Honda accord terug te halen

heb de bmw gekocht omdat me civic niet voor dagelijks gebruik is er een kleine opkomst is.

Het gaat om een e46 coupe 325 automaat met 2.5t op de teller

auto van een vriend gekocht en destijds waren er totaal geen problemen mee .
de auto vaak geleend en mogen gebruiken.
werd dagelijks 100km mee gereden.
en nu Max 100km per week....


samen hebben we ooit weleens even voor de gein een openluchtfilter opgezet en toen begon die te zuipen.dus daarna maar oem filter geplaatst



sommige dagen is er niks aan de hand
en loopt die als een trein

Rijd beter als de lmm stekker los zit.
maar ook dan stottert die soms en voel dan ook soms vermogenloos aan en geeft de motor erg trage reactie.

maar meestal(met lmm los) loopt die als de brandweer

bmw scanner geeft met lmm los geen bijzonder codes weer op de map cooling error na.en dat de lmm niet aangesloten is...

geeft met lmm aangesloten de meest vreemde codes (willekeurig) weer.
ook start de auto dan met schudden en trillen
en vaak druk je iets de gas in en stopt de motor


-bad intak cam. sens.
-solenoid flap error
-vanos accuratiepunt bla bla
-dat de motor te rijk loopt.(en ruik je ook)
-lamba verwarming (na de Cat) en controller zouden niet werken.
-1 x cel lampje aangegaan
-heel soms misfires

Maar enkele keer loopt die met de lmm aan ook goed maar dit is eingelijk zelden.
met koude start nooit pas als die warm is en dan de stekker erin gaat.
met lmm is de verbruik ook hoger als zonder lmm


wat heb ik gedaan
-rubber slang gasklep vervangen (was gescheurd)
-bobines vervangen
(eingelijk niet hoeven te doen maar omdat ik soms misfires met lmm aangesloten)
-inlaat/vacuum nagelopen.(carb spray)
-inlaat cam sensor vervangen (geen oem)
oude oem sensor geeft foutmelding "no singal" en start met warme motor moeilijk
-disa nagekeken
-slangetje onder de inlaat deksel nagekeken.
-lambas in spruitstuk stekkers bekeken.
-ccv aansluiting op de kleppendeksel lijkt in orde te zijn.

ook hoor ik het in de buurt van de middelste
demper of Cat. iets blazen als de motor koud is maar het lijkt er niet op dat er iets lek is.
ook klinkt de motor heel anders als die koud is uit de uitlaat

kan geen goede woordkeuze vinden om het geluid te beschrijven maar "raspy"komt erg dichtbij.
met ongeveer 2 minuten is het weg.

en dan nog zit dit achter de lambas en lijkt het me niet dat dit opgemerkt word door de ecu en die dan actie daarop onderneemt.

Of dit toeval is of niet lijkt het vaker te gebeuren als ik in Duitsland tank en neem natuurlijk daar de goedkoopste benzine af

Auto lijkt beter te rijden als ik hem vaker gebruik.
(zonder lmm aangesloten)
auto rijd Max 100km per week
vaak korte ritjes
en staat ook zomaar weleens 2 weken stil


waar moet ik beginnen ?
direct de lmm vervangen?
andere sensoren nakijken?
zoeken in de benzine toevoer??
kan de uitlaat meespelen ??
-ccv probleem??
batterij die niet al te best is vervangen???

plorie
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2016, 14:16
Locatie: Papendrecht

Re: e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door plorie » 04 aug 2016, 10:32

Ik zie dat je vanalles vervangt, behalve de LMM die duidelijk problemen veroorzaakt ;)

stefans
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 okt 2015, 06:06
Locatie: Papenhoven

Re: e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door stefans » 04 aug 2016, 11:55

Je schrijft dat je de goedkoopste benzine tankt in duitland.
Dit lijkt me niet verstandig, heeft nanelijk ron getal van 91.
Auto heeft minimaal 95 nodig.
Bij mij de vreemste storingen in bosnie met euro95.
Euro 98 getankt en daarna nooit meer last gehad van een rijk mengsel probleem.
Gr. Steef

Gebruikersavatar
NielsE36
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:31

Re: e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door NielsE36 » 04 aug 2016, 12:43

Ik zie dat je een openluchtfilter hebt geplaatst en vervolgens weer een OEM-setup hebt teruggebouwd.

Wellicht is er olie op de sensor in de LMM gekomen, waardoor deze niet meer zuiver kan meten?

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door matheeuwissen » 04 aug 2016, 15:35

Je vervangt vrijwel alles behalve de lmm die duidelijk problemen veroorzaakt. Vreemd...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

rob75
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door rob75 » 04 aug 2016, 15:36

Met een losse LMM gaat er een soort noodloop gebruikt worden en dat is meestal een heel behoorlijk compromis en levert een goede auto.
Als ik je verhaal zo lees, zou ik eens je VANOS laten controleren. Allerlei zaken als LMM fouten, camshaft errors etc. wijzen daar ook op.

Mocht je dit kunnen/hebben, sluit dan eens een computer met INPA aan.

Succes,
Rob

SnowWolf
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 mar 2016, 19:04

Re: e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door SnowWolf » 04 aug 2016, 16:13

Is dat raspy geluid en het blazen niet gewoon de secundaire luchtpomp?

https://www.youtube.com/watch?v=xvQTWtP__fg

eg4vtec
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2015, 18:39

Re: e46 325 aut.Kom er maar niet uit...help

Bericht door eg4vtec » 04 aug 2016, 17:23

thnx voor de reacties.

@snowwolf bedankt dat lijkt exact op het geluid.

lmm had ik nog niet vervangen vanwege verhuizing en verbouwing en kom er langzaam weer aan toe.
die oem lmms kosten aardig duur dus wachten even reacties af van de kenners onder jullie

@rob thnx ik kan inpa van een vriend gebruiken thnx voor de tip.

@niels heb de lmm ook schoongemaakt met een speciale maf cleaner maar het euvel bleef Helaas.

@steef bedank ik ga in het vervolg in nl tanken.ik wist ook niet welke ik moest nemen en dacht dat Super gewoon 95 in Nederland is.

bedankt allen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”