Defecte DSC sensor zonder melding mogelijk?
Defecte DSC sensor zonder melding mogelijk?
Weet iemand of het mogelijk is dat een (of meer) van de 4 snelheid/ABS/DSC niet goed functioneert maar hier geen specifieke meldingen van wordt gegeven?
Ik heb namelijk al een tijdje last van de melding CAS: road speed signal implaussible. Verder niets. Echter alleen met uitlezen zie ik deze foutmeldingen. Tijdens gebruik van de auto helemaal geen enkele storingsmelding, dus DSC werkt gewoon evenals ABS
Ik heb namelijk al een tijdje last van de melding CAS: road speed signal implaussible. Verder niets. Echter alleen met uitlezen zie ik deze foutmeldingen. Tijdens gebruik van de auto helemaal geen enkele storingsmelding, dus DSC werkt gewoon evenals ABS
Re: Defecte DSC sensor zonder melding mogelijk?
Neen, dat geloof ik niet. Zit de snelheidssensor niet op de versnellingsbak ?
525d E61 2007 pre-LCI
Dat is compleet nieuw voor mij. Ik kan hiervoor ook geen onderdeel vinden op oa Realoem.com
Iemand die hier iets inhoudelijks over kan roepen?
Iemand die hier iets inhoudelijks over kan roepen?
... misschien de bandenspanningssensor resetten? deze werkt ook op een delta van de afrol omtrek (dus op de ABS pulsgevers)
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Ga het gewoon eens proberen
Bij de E39 is dit de linker achter abs sensor.
Maar als deze wegvalt krijg je zeker een ABS/DSC fout, omdat dit veiligheids gerelateerd is.
Waarschijnlijk is het verderop. Ik zou mij er niet druk om maken, is heel waarschijnlijk een tijdelijk error die verder geen gevolg heeft.
Maar als deze wegvalt krijg je zeker een ABS/DSC fout, omdat dit veiligheids gerelateerd is.
Waarschijnlijk is het verderop. Ik zou mij er niet druk om maken, is heel waarschijnlijk een tijdelijk error die verder geen gevolg heeft.
Laatst gewijzigd door tom_il op 19 jul 2016, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Maar dat is het hem nu net. Ik heb wel klachten. Soms te laat opschakelen na snelheidsvertraging/remmen waarbij niet het volle vermogen beschikbaar is voor de op dat moment draaiende toerental van de motor.
Als je hier een beetje in verdiept in Rheingold dan heeft dit, tesamen met de foutmelng over de road speed signal, zeer grote raakvlakken met de dsc sensoren/ dsc unit
Als je hier een beetje in verdiept in Rheingold dan heeft dit, tesamen met de foutmelng over de road speed signal, zeer grote raakvlakken met de dsc sensoren/ dsc unit
Dat kan idd, maar ik zie dat niet van de abs sensoren komen.
Volgens mij zit dat hogerop en is het signaal dat de Cas krijgt gestoord, misschien de Cas module zelf die niet ok is.
Ik zou de stekkers van de Cas module checken.
Volgens mij zit dat hogerop en is het signaal dat de Cas krijgt gestoord, misschien de Cas module zelf die niet ok is.
Ik zou de stekkers van de Cas module checken.
525d E61 2007 pre-LCI
Is er altijd maar 1 wiel/ DSC sensor waar vanaf de snelheid van wordt afgenomen voor diverse zaken? Nooit van alle 4 en dan deze gecombineerd?
En als het inderdaad maar een is weet iemand welke het bij de e60/61 is?
En als het inderdaad maar een is weet iemand welke het bij de e60/61 is?
Gisteren maar eens de DSC sensoren bij de wielen eruit gehaald. Echt ongelofelijk wat een vuil eraan hing. Schoongemaakt en teruggeplaatst.
Kan nog niet zeggen of de meldingen defintief wegblijven maar na meerdere ritjes zijn ze nog niet teruggekomen.
Kan nog niet zeggen of de meldingen defintief wegblijven maar na meerdere ritjes zijn ze nog niet teruggekomen.