Flat tyre meldingen??
-
Dutchlincoln
Flat tyre meldingen??
Hallo,
Ik heb zaterdag nieuwe velgen gemonteerd, en nu heb ik af en toe een flat tyre melding. Het setje is van marktplaats en niet perfect in balans. Wellicht links/rechts wisselen oid. of een keer opnieuw laten balanceren.
Weet iemand hoe de flat tyre monitor werkt, en hoe deze geactiveerd wordt? Banden zijn prima namelijk, zit zat lucht in, misschien zelfs ietsje teveel.
Melding is nu 3x voorgekomen op grofweg 200km.
Ik heb zaterdag nieuwe velgen gemonteerd, en nu heb ik af en toe een flat tyre melding. Het setje is van marktplaats en niet perfect in balans. Wellicht links/rechts wisselen oid. of een keer opnieuw laten balanceren.
Weet iemand hoe de flat tyre monitor werkt, en hoe deze geactiveerd wordt? Banden zijn prima namelijk, zit zat lucht in, misschien zelfs ietsje teveel.
Melding is nu 3x voorgekomen op grofweg 200km.
Re: Flat tyre meldingen??
In het menu de bandenspanning ff aanpassen.
Moet na banden oppompen, bandenwissel of velgenwissel.
Computer rekent met gegevens die die weet en nu snapt hij er dus niks meer van.
Dus ff op de boardcomputer ff aanpassen.
Zo gebeurd
Toevallig laatst zelf ook gehad samen met de melding Niveauregeling
Moet na banden oppompen, bandenwissel of velgenwissel.
Computer rekent met gegevens die die weet en nu snapt hij er dus niks meer van.
Dus ff op de boardcomputer ff aanpassen.
Zo gebeurd
Toevallig laatst zelf ook gehad samen met de melding Niveauregeling
-
Dutchlincoln
Dat ga ik even opzoeken, wist niet dat dat kon...
Voor de duidelijkheid: er zaten 17" winterbanden onder, nu 19" zomerbanden met 3 bar...
Voor de duidelijkheid: er zaten 17" winterbanden onder, nu 19" zomerbanden met 3 bar...
Systeem werkt op basis van abs sensoren. Het is een relatief systeem dat je moet resetten bij elke wissel.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Dutchlincoln
maar hoe werkt het...?
ABS is een getande ring met sensor welke blokkering van het wiel dus het stoppen met roteren van deze ring detecteerd. Hoe kan dit ingezet worden om de bandspanning te controleren dan?
Kan me hooguit voorstellen dat de omtreksnelheid teveel varieert door wisselende banddiamater igv een zachte band ofzo?
ABS is een getande ring met sensor welke blokkering van het wiel dus het stoppen met roteren van deze ring detecteerd. Hoe kan dit ingezet worden om de bandspanning te controleren dan?
Kan me hooguit voorstellen dat de omtreksnelheid teveel varieert door wisselende banddiamater igv een zachte band ofzo?
idd dat laatste. ABS sensor meet wielsnelheid, wiel met platte band draait sneller wegen kleinere diameter.
Maar je moet het systeem ook ijken zodat het weet wanneer de wielsnelheden normaal zijn, en dat doe je via de iDrive.
Tegenwoordig worden bijna steeds de druksensoren in de ventielen toegepast. Dit systeem is veel storingsgevoeliger, maar nauwkeuriger en verteld je ook welke band lek is, en je kan ook de bandendruk aflezen.
Heb je geen handleiding ? Indien niet schaf je je er best eentje aan, daar staat in hoe omgaan met het bandpech waarschuwingssysteem.
Maar je moet het systeem ook ijken zodat het weet wanneer de wielsnelheden normaal zijn, en dat doe je via de iDrive.
Tegenwoordig worden bijna steeds de druksensoren in de ventielen toegepast. Dit systeem is veel storingsgevoeliger, maar nauwkeuriger en verteld je ook welke band lek is, en je kan ook de bandendruk aflezen.
Heb je geen handleiding ? Indien niet schaf je je er best eentje aan, daar staat in hoe omgaan met het bandpech waarschuwingssysteem.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Dutchlincoln
Hoe ik er verder me om moet gaan is me wel bekend, en uiteraard heb ik hem inmiddels al een paar keer gereset, maar ik wil gewoon graag weten hoe iets werkt... 
Bandenspanning kan ik overigens nergens invullen; ik kan alleen de melding resetten bij stilstand en dan een stukje rijden, en dan is het klaar.
Bandenspanning kan ik overigens nergens invullen; ik kan alleen de melding resetten bij stilstand en dan een stukje rijden, en dan is het klaar.
klopt, gewoon correct op spanning brengen, en dan met de iDrive registeren, systeem bewaakt dan de "ingegeven" waarden, totdat er een afwijking wordt gezien en dan wordt er een waarschuwing gegenereerd.tom_il schreef:Neen druk kan je niet ingeven en ook niet aflezen.