Vragen speakers

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
XiBMW

Vragen speakers

Bericht door XiBMW » 12 jun 2016, 16:09

Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje in bezit van een e81 118i uit 2010 en tot nu toe bevalt de auto nog super!! Nu begin ik me toch wel aardig te storen aan het standaard audiosysteem. Ik heb 2 speakers in de voordeuren, volgens mij onder iedere stoel een woofer/speaker en achter twee speakers. De speakers achterin bevinden zich in de hoeken van de kofferbak; eigenaren weten waarschijnlijk wat ik bedoel. ;) Ik heb echter geen tweeters.

Nu ben ik me de laatste weken al aan het verdiepen in het verbeteren van deze speakers. Voordat ik daadwerkelijk wat ga vervangen wil ik graag even het advies hebben van kenners - of mensen die er in ieder geval wat kijk op hebben. Het hoeft van mij geen rijdende concertbus te worden. Ik wil gewoon wat beter geluid hebben. Zelf zat ik te denken aan 3-weg speakers in de portieren, ivm het feit dat ik geen tweeters heb. Het lijkt me overbodig om een versterker in te bouwen.

Ik heb begrepen dat de speakers in de deuren en achterin 10cm zijn. Correct me if i'm wrong. De woofer/speaker onder de stoel is volgens mij 16,5. Kan dit bevestigd worden of zit ik er helemaal naast?
Tevens heb ik te maken met de inbouwdiepte. Kan iemand mij vertellen met welke inbouwdiepte ik te maken heb?

En is het aansluiten ervan simpel de kabeltjes op de speaker doen of werkt dat bij BMW anders?

En ten slotte, hoe demonteer ik de speakers in/boven de kofferbak achterin? Ik heb al op verschillende websites gezocht naar informatie. De enige informatie die ik vind gaat doorgaans over de speakers in de portieren en onder de stoel.

Voor de rest heb ik op internet verschillende setjes gezien van €500-€1000+ met alle spulletjes/speakers inbegrepen, maar ik wil toch eerst even bekijken of er een goedkopere oplossing bestaat.

Kort:
- Wat zijn de maten van de speakers?
- Wat is de inbouwdiepte van de speakers?
- Hoe demonteer ik de speakers achterin?

Alvast hartelijk bedankt voor advies! En ja ik moet me nog steeds even voorstellen, maar het maken van leuke foto's heb ik tot heden blijven uitstellen. Maar ik zal ze er snel opzetten. ;)

EDIT: Oja, helemaal vergeten, mijn HU is een Dynavin N6. :)

Groetjes

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Vragen speakers

Bericht door mieske90 » 13 jun 2016, 18:19

Als het goed is heb je ook gewoon tweekers hoor, die zitten aan de binnenkant van je voordeuren op de hoogte van je buitenspiegels. Ik zou het raar vinden als ke ze niet hebt..

Graden heeft complete setjes om al je speaker ste vervangen, zijn allemaal de juiste maat en is volgens mijn een plug en play systeem. Enige nadeel is wel de prijs, die ligt aan de hoge kant.
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”