probleem radio/cd speler

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
beest23

probleem radio/cd speler

Bericht door beest23 » 20 sep 2008, 20:50

Ik heb me zojuist voorgesteld op het forum : http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=3327

Hierbij een gedeelte van mijn voorstelrondje waar ik graag antwoord op zou willen hebben:

Echter tijdens de terugweg is er ook irritatie ontstaan en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik wilde een cd opzetten en na nummer 5 begon de frontlader (business radio BMW) een eigen leven te lijden. Hij begon hevig te tikken, herkende de cd niet meer en wilde hem ook op geen enkele wijze meer teruggeven. Net voor thuiskomst gaf hij de cd terug echter het getik bleef doorgaan. Zelfs nu hij in de garage staat met de sleutels eruit tikt hij nog. Wat is er aan de hand? Is hij nu al overleden of kan ik hem demonteren en openhalen om te zien wat er aan de hand is?

HELP!!!

Bocca

Re: probleem radio/cd speler

Bericht door Bocca » 20 sep 2008, 22:36

Het lijkt er dan inderdaad op dat het overleden is.
Demonteren kan, uit-elkaar-halen weet ik niet.

Demonteren kan door de interieurlijst van de passagier lost te halen met een spatel of platkop schroevendraaier.
Voorzichtig eronder steken en je vinger als wig gebruiken. Je kan hem dan naar je toe trekken. Als deze weg is kan je de interieurlijst boven de radio losschroeven en eruit halen. Hierna zal je de 2 schroeven zien waarmee je radio vast zit. Deze los maken en dan kan je de radio er uit trekken. om de stekker los te maken moet je een platkop schroevendraaier tussen de klem steken en de klem omhoog duwen terwijl je de stekker naar boven en naar achter trekt.

Een tweedehands frontloader kost iets van 200,-
Eentje met cassete 50,-
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

beest23

Bericht door beest23 » 21 sep 2008, 14:01

Thanks Bocca,

Het rare is dat hij na verloop van tijd dus wel stopt met ratelen, maar wanneer je het portier opent begint hij weer vrolijk te ratelen.

Ik heb inmiddels een oproep bij onderdelen zoeker geplaatst en ben druk aan het rondspeuren op Ebay etc.

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 21 sep 2008, 17:36

beest23 schreef:Thanks Bocca,

Het rare is dat hij na verloop van tijd dus wel stopt met ratelen, maar wanneer je het portier opent begint hij weer vrolijk te ratelen.

Ik heb inmiddels een oproep bij onderdelen zoeker geplaatst en ben druk aan het rondspeuren op Ebay etc.
Ik heb eventueel een nieuwe Business Unit (CD) te koop. Mocht je intresse hebben pm me dan maar.
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”