Panoramadak / 2e deel blijft open staan.

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Mdbeetje

Panoramadak / 2e deel blijft open staan.

Bericht door Mdbeetje » 18 mei 2016, 15:35

Hallo,

Ik heb een bmw 535d uit 2006, met een panoramadak. Het 2e gedeelte blijft open staan.
Ik heb al gelezen, dat zoiets aardig in de papieren loopt, wanneer je dit dak laat reviseren.
Heeft er iemand nog tips hiervoor? Al zou ik het laatste deel gewoon vast laten zetten, het dak hoeft van mij niet open te kunnen. Voorwaarde wel is dat ik het schuifdak eronder kan bedienen, om de zon tegen te houden, als de zon te hard schijnt ;) .
Graag hoor ik jullie ervaringen, thanks!

Mdbeetje

Re: Panoramadak / 2e deel blijft open staan.

Bericht door Mdbeetje » 19 mei 2016, 11:45

Is reeds opgelost, heb ik zelf gedaan in een half uurtje werk. Dankzij andere Posts en instructievideo's hier op dit forum. Super! :duimen:

Mercedennys

Bericht door Mercedennys » 19 mei 2016, 12:07

Is inmiddels al veel over geschreven op verschillende fora.

Toch nog steeds enorm gek dat BMW dergelijke daken niet voor een normale prijs kan maken en je laat zitten met een half werkend dak. De opvolger F11 heeft het kleine dak nu standaard op dicht staan dus ze hebben ervan geleerd.

Bij mij is het dak mechanisme bij laatste beurt weer gesmeerd en loopt vooralsnog weer goed. Wel beetje voorzichtig om het weer te gaan gebruiken.

Zag wel laatst dat er toch kunt voorkomen om het complete dak te moeten vervangen (a 3800) maar alleen de geleiderails kunt vervangen (a 170$ per kant).
Zie hier: http://www.amazon.com/BMW-Genuine-Panor ... B00TP1TWWC

Maar goed, dan moet je nog iemand vinden die dat eruit/erin kan schroeven.

Als het panoramadak het doet is het wel errug lekker...
Groet,
Mercedennys
Showroom: viewtopic.php?f=120&t=40425

Dutchlincoln

Bericht door Dutchlincoln » 17 jul 2016, 19:10

Ik vind dat dak de meest geweldige optie; als het ook maar effe droog is gaat ie open...
Zou geen auto zonder willen...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”