Toch blijf ik met wat vragen zitten waar ik niet uitkom, ik hoop dat iemand me kan helpen om wat duidelijkheid te scheppen.
Ik heb de auto ongeveer 6 weken geleden gekocht, reed in principe op wat kleinigheden waar ik van op de hoogte was prima. Rechter achterschokbreker moest vervangen worden en er zat een klein gaatje in de demper.
Eerst heb ik de schokbrekers laten vervangen en een week later de demper, geluid werd wel heel erg.
Net voordat ik de demper liet vervangen begon de auto wat te stotteren en in te houden bij het gas geven.
Als leek zijnde hoopte ik dat het wat met de uitlaat te maken had

Toen ik de auto met nieuwe demper opgehaald had werd ik al snel uit die droom geholpen, probleem nog niet verholpen!
Toen ben ik wat gaan lezen en zoeken op internet en heb alle vacuümslangen gecontroleerd, gasklephuis en stappenmotor gereinigd, luchtmassameter met draaiende motor afgekoppeld, Remmenreiniger gespoten en uiteindelijk bij de bougies beland. Deze zagen er niet al te best uit en heb ik vervangen. Probleem opgelost! Reed weer perfect.
Dit heeft een week geduurd en toen begon de auto bij stationair draaien ineens omhoog te schieten in de toeren.
Nu na een paar dagen is er bijna niet normaal mee te rijden. Gisteren de auto even gewassen en de problemen werden erger. Na enig zoekwerk viel me op dat de behuizing van de bobine gescheurd was. Ik ging er in eerste instantie vanuit dat dat het probleem was. Toen voor de zekerheid nog een keer de luchtmassameter afgekoppeld met draaiende motor en de motor slaat nu niet af!
Dus ook nog een stukje gereden met losgekoppelde luchtmassameter omdat ik begrepen had dat dat dan beter zou moeten gaan, rijd alleen nog net zo beroerd. Nu hoop ik dat iemand enig idee heeft wat het probleem kan zijn?
In principe wil ik zo snel mogelijk langs de sloop maar ben ergens weer bang dat ik van alles haal en het dan nog niet helpt!
Tips
en ideeën zijn welkom!
Mvg. Jordy