In mijn BMWS E39 touring zit een standaard radio met CD wisselaar. Alles is verder in originele staat. Ik was altijd zeer tevreden over mijn radio ontvangst. Plotseling heeft mijn radio geen FM/AM ontvangst meer (nihil). Bij het afspelen van CD is het geluid verder goed, dus echt een Radio ontvangst probleem, Alleen ruis en soms minimaal ontvangst (geluid). Het maakt hierbij niet uit of de achterruit verwarming aan of uit staat.
Ik heb de antenne kabels aan de radio zijde gecontroleerd. Dat ziet er verder goed uit. Ik heb de kabels aan de module in de D stijl (Touring) gecontroleerd. Dat ziet er ook goed uit. Daarna de coax kabel in de scharnier van de achterklep gecontroleerd. Daar zaten twee scheuren in de mantel. Ik heb een nieuw kabel gemonteerd ter vervanging van deze kabel. Ontvangst is echter nog steeds even slecht. In het achterruitje (Onder kap remlicht) zit een antenne versterker met een kabel naar de antenne in de achterruit. Die kabel heb ik ook doorgemeten maar maakt goed contact met de ruit.
Wat mij betreft is de antenne versterker verdacht die in het achterruitje zit. Zie eerste en tweede foto. Ik wil liever niet alles zomaar vervangen.
Mijn vraag is of iemand ditzelfde heeft gehad en hoe die dat heeft opgelost. En of iemand voor mij tips heeft hoe ik dit het beste op kan lossen of dingen uit kan sluiten. Mijn dank voor alle tips.