Geen lineaire vermogensafgifte

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Richard1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2016, 19:13

Geen lineaire vermogensafgifte

Bericht door Richard1984 » 05 apr 2016, 19:45

Beste allemaal,

Ik heb een BMW 325i uit 2006 met de N52 motor.

Als ik rustig of iets vlotjes optrek valt hij mij op dat rond de 3000 toeren de motor ineens wakker wordt. Het voelt hetzelfde als een soort turbo lag. Na de 3000 toeren gaan de toeren vlotjes omhoog en lijkt de motor z'n volle power af te geven. Bij vol wegrijden lijk ik het minder te voelen maar dat zal door de gang die je dan inzet ook minder voelbaar zijn.

Ook lijkt het er op dat de motor gewoon wakker wordt als de toeren 1500 a 2000 RPM stijgt, ongeacht bij welk toerental maar het meeste valt het op bij wegrijden.

Hebben jullie een idee waar ik het moet zoeken of is dit een eigenschap die gewoon bij de motor hoort?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Fonta
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2015, 21:12

Re: Geen lineaire vermogensafgifte

Bericht door Fonta » 10 apr 2016, 15:16

Dit gedrag herken ik ook op mijn einser (diesel). Als ik in de 2e versnelling rustig optrek, dan schiet hij vanaf 2500rpm opeens omhoog.

Richard1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2016, 19:13

Re: Geen lineaire vermogensafgifte

Bericht door Richard1984 » 11 apr 2016, 21:57

Fonta schreef:Dit gedrag herken ik ook op mijn einser (diesel). Als ik in de 2e versnelling rustig optrek, dan schiet hij vanaf 2500rpm opeens omhoog.
Idd! Als ik langs een geluidswand rij hoor ik ook een soort klik alsof een klep wordt geschakeld misschien heeft dit er mee te maken.... het blijft een mysterie :)

Fonta
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2015, 21:12

Re: Geen lineaire vermogensafgifte

Bericht door Fonta » 12 apr 2016, 06:21

Zolang niemand met het verlossende antwoord komt dan zeker ja haha :)

BMWe46Mike
Berichten: 485
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:32

Re: Geen lineaire vermogensafgifte

Bericht door BMWe46Mike » 12 apr 2016, 07:02

Ik heb hetzelfde blok in mijn e90, en heb precies hetzelfde, volgens mij is dit een karaktereigenschap van de N52

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”