Goedemorgen,
Sinds eind maart geeft de auto aan dat de remvloeistof vervangen moet worden.
Nu moet ik begin juni ook voor de APK, zou ik kunnen wachten met die remvloeistof en dat gelijk met de APK doen?
Verwacht niet meer dan 500 km te rijden in die periode.
Lijkt me geen probleem toch?
Gr.
Pieter
Remvloeistof vervangen 520 LCI
Re: Remvloeistof vervangen 520 LCI
Pieter,
Je zou ook je APK naar voren kunnen schuiven, die mag ook een aantal maanden van te voren al.
Je zou ook je APK naar voren kunnen schuiven, die mag ook een aantal maanden van te voren al.
Re: Remvloeistof vervangen 520 LCI
Dat wist ik niet, dat is dan inderdaad ook een optie.
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:32
Re: Remvloeistof vervangen 520 LCI
APK mag je 2 maanden voor de vervaldatum al uit laten voeren.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: Remvloeistof vervangen 520 LCI
Absoluut geen probleem om door te rijden met de melding!
Ik heb het zelf ook gehad met de aanschaf van mijn bimmer. Kort na aanschaf kwam de melding naar voren.. Ik heb destijds de melding gereset (is op YouTube het e.e.a. over te vinden.) en een maand of 2 later heb ik vervolgens de wissel alsnog laten uitvoeren bij
.
De melding krijg je puur omdat je remvloeistof er al 24 maand inzit, anders niet. Achterliggende gedachte is de hygroscopische eigenschap van remvloeistof, wat het kookpunt van de remvloeistof nadelig beïnvloedt. Het aangetrokken vocht verlaagd het kookpunt van de remvloeistof, waardoor in zeer extreme situatie (langdurig remmen, als in bergachtig landschap of gedurende lange races e.d.) het vocht in de remvloeistof gaat verdampen, waardoor je luchtbelvorming in het remsysteem krijgt. Ofwel concreet: je hebt geen remdruk meer..... (Dit verschijnsel heet vapoer-lock)
Persoonlijk wissel ik het ook wel, echter in mijn omgeving wordt dit niet veel gedaan. Indien je niet continu remt of in bergachtig landschap rijdt, zal het heeeel lang goed gaan. Enigste keer dat ik vapoer-lock heb gehad, was in Andorra met de motor, waarbij het aan het gekoppelde systeem van de motor bleek te liggen, en kwam doordat de achterrem onbedoeld mee remde met de voorzijde en daardoor de temp. te hoog opliep...
Heb het ook wel veelvuldig zelf verwisseld voor auto's die ik in het verleden had, echter zorg dat je altijd een dichte verpakking neemt en niet te oude remolie. Meestal staan er wel afvuldata op de fles (bij castrol en shell wel iig). Heb het kookpunt wel eens nagemeten, echter dan bleek het al dusdanig laag te zijn dat het eigenlijk aan vervanging toe was, ondanks de dichte en nog gesealde verpakking...
Ik heb het zelf ook gehad met de aanschaf van mijn bimmer. Kort na aanschaf kwam de melding naar voren.. Ik heb destijds de melding gereset (is op YouTube het e.e.a. over te vinden.) en een maand of 2 later heb ik vervolgens de wissel alsnog laten uitvoeren bij

De melding krijg je puur omdat je remvloeistof er al 24 maand inzit, anders niet. Achterliggende gedachte is de hygroscopische eigenschap van remvloeistof, wat het kookpunt van de remvloeistof nadelig beïnvloedt. Het aangetrokken vocht verlaagd het kookpunt van de remvloeistof, waardoor in zeer extreme situatie (langdurig remmen, als in bergachtig landschap of gedurende lange races e.d.) het vocht in de remvloeistof gaat verdampen, waardoor je luchtbelvorming in het remsysteem krijgt. Ofwel concreet: je hebt geen remdruk meer..... (Dit verschijnsel heet vapoer-lock)
Persoonlijk wissel ik het ook wel, echter in mijn omgeving wordt dit niet veel gedaan. Indien je niet continu remt of in bergachtig landschap rijdt, zal het heeeel lang goed gaan. Enigste keer dat ik vapoer-lock heb gehad, was in Andorra met de motor, waarbij het aan het gekoppelde systeem van de motor bleek te liggen, en kwam doordat de achterrem onbedoeld mee remde met de voorzijde en daardoor de temp. te hoog opliep...
Heb het ook wel veelvuldig zelf verwisseld voor auto's die ik in het verleden had, echter zorg dat je altijd een dichte verpakking neemt en niet te oude remolie. Meestal staan er wel afvuldata op de fles (bij castrol en shell wel iig). Heb het kookpunt wel eens nagemeten, echter dan bleek het al dusdanig laag te zijn dat het eigenlijk aan vervanging toe was, ondanks de dichte en nog gesealde verpakking...
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Re: Remvloeistof vervangen 520 LCI
Duidelijk verhaal mitglied007.
Dan rij ik gewoon door en doe ik het gelijk met de APK.
Bedankt!
Dan rij ik gewoon door en doe ik het gelijk met de APK.
Bedankt!