Bericht
door Robbinvm » 30 mar 2016, 12:20
hey Ruben. idd het vervangen van de thermostaat zal geen moeilijk klusje zijn. koelvloeistof verversen kan nooit kwaad. verversen met G11/SP11 graag. (de blauwe/groene variant koelvloeistof). niet met de roze of gele dus.
aangezien de thermostaat in het huis zit waar zowel de onderste als de bovenste radiateur slang op zit zou ik daar alles aftappen, onderste slang los vanaf het huis, laaghouden, stroomt zelf alles eruit. dop eraf, gaat het sneller.
ik zou wel adviseren een nieuw huis ook aan te schaffen, aangezien plastic snel scheurt met hitte. moet je zelf maar kijken..
helaas is het niet een zelf ontluchtend systeem, maar zitten er op de hoogste punten een ontluchtings schroef. er zit er een naast de bijvul dop. en volgens mij eentje op de koelslang bij het schutbord, voor de kachel. deze opendraaien, bijvullen. dan een beetje knijpen in de slangen totdat er wat koelvloeistof uit schiet. auto starten. daarna een paar keer de schroeven open en dicht. en dan na een minuut of 20 stationair draaien nog een keer. ondertussen goed het pijl in de gate houden
mvg
Robbin