Ervaringen BMW Interface Scanner

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
lverstappenl

Re: Ervaringen BMW Interface Scanner

Bericht door lverstappenl » 16 sep 2008, 15:04

Franky schreef:Welke software gebruik je? Dat ding is nl alleen geschikt voor BMW Scanner 1.36. Let op dat je het kontakt van de auto helemaal aanzet, dus dat alle lampjes branden.

Op het kastje moeten ook al direct ledjes gaan branden.

Verder even kijken welk compoort nummer de gebruikte compoort heeft en dat instellen bij settings.
Dat ding is volgens mij ook geschikt voor carsoft.. heb nl uiterlijk dezelfde volgens mij
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

Franky

Bericht door Franky » 16 sep 2008, 16:38

Nee dat is niet zo. Voor carsoft heb je een hele andere interface nodig. HIj ziet er wel hetzelfde uit kwa kastje en ledjes maar toch is hij anders. Ik heb ze allebei en heb dat uiteraard geprobeerd 8)

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 16 sep 2008, 19:44

Ik heb het apparaat nu werkende,ik had hem aangesloten op de obd II aansluiting onder mijn stuur,maar hij moest met de obd I aansluiting aangesloten in de motor ruimte ;P
Dus ik heb hem uitgelezen,er zaten wel nogal wat error codes in maar ik weet nog niet wat ze betekenen,ik zie op internet wel wat uitleg bij bepaalde codes staan maar dat zijn niet de codes die bmw scanner 1.3.6 er uit gooit.
Heeft iemand niet toevallig daar een lijstje van? met codes en uitleg ervan.
Ik vroeg me ook af of het slim was de errors zomaar te verwijderen,heb dat dus niet gedaan.
Of kunnen die errors gewoon weg gehaald worden en fix je zo de error?

Ben benieuwd

Franky

Bericht door Franky » 16 sep 2008, 20:33

Klopt, als je een 17 polige stekker hebt moet je die gebruiken. Geld ook voor de Carsoft interface.

Het zou mooi zijn, code's wissen ...... en weg mogelijke defecten :) Het hoeft niet altijd zo te zijn dat er iets defect is. Foutcode's komen ook wel eens om andere redenen.

BMW scanner geeft hele vage foutcode's en ik heb na heel lang speuren nog geen duidelijke lijst kunnen vinden. Het is wel een handig programma voor het uitlezen van eproms of het wijzigen van de voertuigcode in modules.

Het kan overigens geen kwaad om de storingen te resetten. Als je daarna uitleest dan zul je een deel weer terugzien. Dat zijn dan de hardnekkige waar naar gekeken moet worden.

Daarom gebruik ik dus Carsoft. Die geeft wel fouten aan in normale tekst.

Als je echt wat wilt leren over OBD dan moet je hier eens kijken http://www.obd-2.de/

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 17 sep 2008, 10:50

Ik heb contact gehad met smeets solutions en die zou kijken of ie een lijst kan krijgen van zijn leverancier met de foutcodes en betekenissen :)

En carsoft is wel leuk maar die moet ik betalen en ik heb al betaald voor mijn interface en software dus daar heb ik geen zin in want ben wel een nederlander hè ;) heb al gekeken of ik hem ergens kon downloaden maar helaas :P
Ik heb die demo ook bekeken van carsoft maar het is inderdaad wel en erg mooi programma dat BMW Ultimate Pro 1.0.
Maar volgens mij moet je dan ook hun hardware er weer bij hebben.

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 17 sep 2008, 11:38

Carsoft is gewoon makkelijk te downloaden hoor.. even een torrentsite zoeken en je hebt m.

Franky

Bericht door Franky » 17 sep 2008, 12:25

Carsoft Ultimate Pro is inderdaad heel mooi. Helaas is daar nog geen interface voor die voor de hobbyist betaalbaar is. Deze versie vind je ook niet via Torrents.

Maar met Carsoft 6.5 kun je ook hele leuke dingen doen. Vooral de live-data is heel uitgebreid.

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 17 sep 2008, 17:17

Oh ok,ik zal even kijkend an,ik gebruik nooit torrents .
edit: nou inderdaad,ik heb hem al,ben benieuwd of het de echte versie is of een demo.
lverstappenl schreef:Carsoft is gewoon makkelijk te downloaden hoor.. even een torrentsite zoeken en je hebt m.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 17 sep 2008, 17:45

Stel, je kan aan Carsoft komen...
Kan je dan elke willekeurige adapter kopen, en je bmw uitlezen?

Franky

Bericht door Franky » 17 sep 2008, 20:09

Nee, dan heb je een speciale Carsoft interface nodig. Die zijn makkelijk te krijgen via marktplaats of ebay.

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 22 sep 2008, 23:10

Ik heb carsoft 6.5 gedownload en geistalleerd,maar hij zegt dat ie het programma niet helemaal kan installeren :s hij zegt ook dat ie geen verbinding met de interface kan maken dus ik neem aan dat de interface van smeets niet op de carsoft kan?

Oops,zie bovenstaande post :P
lverstappenl schreef:De interface genoemd in de eerste post is te gebruiken met carsoft 6.5. Ik gebruik hem namelijk ook, alleen had ik hem voor ongeveer 50,- thuis..

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 23 sep 2008, 11:24

marcelsmit schreef:Ik heb carsoft 6.5 gedownload en geistalleerd,maar hij zegt dat ie het programma niet helemaal kan installeren :s hij zegt ook dat ie geen verbinding met de interface kan maken dus ik neem aan dat de interface van smeets niet op de carsoft kan?

Oops,zie bovenstaande post :P
lverstappenl schreef:De interface genoemd in de eerste post is te gebruiken met carsoft 6.5. Ik gebruik hem namelijk ook, alleen had ik hem voor ongeveer 50,- thuis..
In dit topic is ook te lezen dat ik ongelijk had, en dat er dus wel degelijk verschil is tusse neen bmw 1.3.6 interface, en een carsoft 6.5 interface..

marcelsmit

Bericht door marcelsmit » 23 sep 2008, 16:38

Ja erg jammer,volgens mij kan je met carsoft 6.5 ook je boardcomputer handle coderen,tenminste ik zag iets over coderen staan.
Ik ga die bmw 1.3.6 scanner verkopen en dan wil ik een carsoft 6.5 scanner hebben :)
Iemand interesse in een maand oude bmw 1.3.6 scanner met bon etc alles erbij?

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 28 sep 2008, 11:53

Een lijst van fout codes zal ongetwijfelt bij Gerrit Speek op zijn site staan,maar het maakt niet uit welke lijst je pakt,als goed is zou bv een lijst van VAG het zelfde moeten zijn,men heeft er naar gestreeft om alle merken dezelfde foutcodes mee te geven,zodat het voor een gaerage met meedrenen merken onder 1 dak het nog enig sinds overzichtelijk blijft.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”