Boordcomputer mist opties na update
Boordcomputer mist opties na update
Zoals in mijn voorsteltopic aangegeven, ben ik sinds oktober van dit jaar de trotse eigenaar van een mooie E61 520i Touring uit 2009. Bij aflevering van de auto hebben de navigatie (kaarten 2015) en de boordcomputer een update gehad.
Echter is het sindsdien niet mogelijk om in iDrive de opties "3 maal knipperen" en "Thuiskomverlichting" (onder Instellingen >> Licht) te gebruiken/wijzigen - omdat deze simpelweg ontbreken!
De verkoper (zelfstandige garage) heeft contact gehad met de BMW dealer die de update heeft uitgevoerd - en die geeft aan dat er een fout in de software zit. Ook een check bij mijn eigen garage en BMW dealer hier in Amsterdam leverde niks op ("U moet wachten op een nieuwe update")...
Omdat ik er niks over kon vinden, wil ik hier ook graag nog even een check doen. Iemand bekend met dit euvel - en is er eventueel een oplossing?
Zie hieronder een foto van mijn boordcomputer (foto 1) - en de boordcomputer van een ander model E61, waar de opties wel in zitten (foto 2).
Echter is het sindsdien niet mogelijk om in iDrive de opties "3 maal knipperen" en "Thuiskomverlichting" (onder Instellingen >> Licht) te gebruiken/wijzigen - omdat deze simpelweg ontbreken!
De verkoper (zelfstandige garage) heeft contact gehad met de BMW dealer die de update heeft uitgevoerd - en die geeft aan dat er een fout in de software zit. Ook een check bij mijn eigen garage en BMW dealer hier in Amsterdam leverde niks op ("U moet wachten op een nieuwe update")...
Omdat ik er niks over kon vinden, wil ik hier ook graag nog even een check doen. Iemand bekend met dit euvel - en is er eventueel een oplossing?
Zie hieronder een foto van mijn boordcomputer (foto 1) - en de boordcomputer van een ander model E61, waar de opties wel in zitten (foto 2).
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Re: Boordcomputer mist opties na update
Even Source of GK5 opzoeken hier. Wellicht dat zij de optie even aan kunnen zetten met software. Ik vermoed dat er bij de update wat opties uit je wagen niet mee gecodeerd of weg gecodeerd zijn. Tenminste indien dat mogelijk is.
Na montage van een CIC dien je ook alle modules van je wagen in te lezen in je unit. Indien je dat niet goed doet blijven er ook functies uit. Ik vermoed dat daar wellicht een mogelijkheid zit.
Ik ben helaas geen programmeur maar zij kunnen je daar wel mee helpen.
Na montage van een CIC dien je ook alle modules van je wagen in te lezen in je unit. Indien je dat niet goed doet blijven er ook functies uit. Ik vermoed dat daar wellicht een mogelijkheid zit.
Ik ben helaas geen programmeur maar zij kunnen je daar wel mee helpen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Het lijkt er haast op dat je een verkeerde update hebt gehad, lekker terug gaan naar de garage en de goede update laten uitvoeren of zoals avdakker aan geeft, kontakt opnemen met Source of gk5 van dit forum, ligt er aan welke omgeving je vandaan komt, Source heb ik eventueel het nummer van voor je. Omgeving Rotterdam, gk5 alleen FB 

Dank voor de snelle reacties! De BMW dealer geeft aan er niks mee te kunnen totdat BMW een update uitbrengt... Ik ga een dezer dagen even contact opnemen met forumgebruiker Source, om te kijken wat er mogelijk is.
-
Ik heb precies het zelfde gehad met mijn 520i uit 2009! naast alles wat je opnoemt was ook de checkcontrolefunctie verdwenen. Teruggegaan naar de dealer waar hij was ge-update en kon hem na een uurtje al weer ophalen. Alles werkt weer naar behoren! Ik weet niet precies wat hij heeft gedaan maar het is wel opgelost.
Misschien kan jouw dealer even bellen met de dealer in Alkmaar, zodat ze kunnen uitleggen hoe het moet? Ik heb de naam van de betreffende werkplaatschef wel voor je die het voor me heeft opgelost.
controleer eens of je wel de melding krijgt dat je je gordel om moet doen zowel op je dashboard als boven in beeld op de CIC. Bij mij kwam deze melding ook niet meer in beeld.
Misschien kan jouw dealer even bellen met de dealer in Alkmaar, zodat ze kunnen uitleggen hoe het moet? Ik heb de naam van de betreffende werkplaatschef wel voor je die het voor me heeft opgelost.
controleer eens of je wel de melding krijgt dat je je gordel om moet doen zowel op je dashboard als boven in beeld op de CIC. Bij mij kwam deze melding ook niet meer in beeld.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
heb nog een renault alpine van 38 jr oud.
super auto zonder al dit gezeur.
super auto zonder al dit gezeur.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
- jwbakkenes
Hahaha, goed gespreuken.
Hi Thijs, thanks! Zou je mij een PB kunnen sturen met de naam van de garage en eventueel de werkplaatschef? Ik woon in Amsterdam, en ik maak met hetzelfde gemak een afspraak in Alkmaar ;-)thijsvanzwam schreef:Ik heb precies het zelfde gehad met mijn 520i uit 2009! naast alles wat je opnoemt was ook de checkcontrolefunctie verdwenen. Teruggegaan naar de dealer waar hij was ge-update en kon hem na een uurtje al weer ophalen. Alles werkt weer naar behoren! Ik weet niet precies wat hij heeft gedaan maar het is wel opgelost.
-
pb gestuurd!
-
Is het gelukt om de opties weer terug te krijgen?
Het heeft even geduurd, maar alles werkt weer zoals het moet! De auto is na een telefoontje van de garage met BMW Munchen terecht gekomen in Dusseldorf, waar alles gereset en opnieuw is ingelezen.
Iedereen bedankt voor de hulp (en in het bijzonder thijsvanzwam!).
Iedereen bedankt voor de hulp (en in het bijzonder thijsvanzwam!).