Sproeier, wisser en verwarming defecten.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
tfix

Sproeier, wisser en verwarming defecten.

Bericht door tfix » 20 mar 2016, 16:03

Ola,

Ik kwam er laatst achter dat er een paar zaken zijn uitgevallen die voorheen nog werkte in mijn 00' 320 touring.

Knopje schakelen tussen verschillende views op de knipperlicht hendel.
Ruitensproeier pomp voor.
Ruitensproeier pomp achter.
Achterruitverwarming.
Achter ruitenwisser.

Verder ervaar ik geen problemen, wel zijn deze zaken allemaal tegelijk uitgevallen en dat duid bij mij naar een elektrisch probleem en niet op een mechanisch defect.
Ik heb met Google vertaler de zekeringen kast doorgenomen i.v.m. de duitse woorden, maar al de zekeringen die ik kan vinden die betrekking hebben zijn goed (verbonden met elkaar) #Heck-wischer # Scheibenwaschanlage
Ik neem aan dat de zekering onderbroken moet zijn om ineens niet meer te werken en dus verdenk ik een Relais.
Nou lees ik een hoop verschillende dingen op dit Forum voordat ik wat post, maar ik ben dus echt niet bekend met Relais etc.
Heeft iemand ervaring met precies deze groep of zitten deze issues op verschillende groepen.
Kan iemand mij vertellen waar deze relais zitten en hoe deze heten, dan ga ik ze eerst even emt contact spray bewerken en anders even vervangen met 2e handse.

Enig andere extra optie's zijn welkom om zelf te onderzoeken.

Bedankt,
T

tfix

Re: Sproeier, wisser en verwarming defecten.

Bericht door tfix » 20 mar 2016, 16:31

Ik heb onder de motorkap de relais gevonden, die bij mij bekend zijn en daar hoor ik heel duidelijk de relais schakelen voor mijn ruitenwissers VOOR.. ik weet niet of er een andere is voor al die nadere dingen die ik opsomde, maar deze hoor ik iig.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”