Hallo mede bmw fanaten!
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen; mijn naam is jasper en heb een bmw E46 sedan uit 99.
Dan nu mijn probleem: Sinds kort doet mijn cv via de sleutel het niet meer....
Het is als volgt; de auto gaat prima open met de afstandbediening (ook van ver weg). Ook de knop voor de kofferbak werkt prima alleen als ik de auto op slot wil doen via de afstandbediening reageert de auto helemaal niet!? Als ik in de auto zit en de knop gebruik die binnen in de auto zit werkt ook alles prima. Als ik de reserve sleutel pak heb ik hetzelfde verhaal open gaat prima kofferbak ook alleen op slot wordt niet op gereageerd.
Wat ik heb geprobeerd; Ik heb al geprobeerd om de sleutel opnieuw in te lezen maar daar reageert de auto niet op. Dit geldt voor beide sleutels (origineel en reserve). Voor de rest heb ik alleen naar de ontvamger gekeken maar ook dat ziet er nog goed uit. (Hij ontvangt het open signaal ook zonder problemen natuurlijk)!
Mijn vraag is; is het de ontvanger? Is het de sleutel of in dit geval beide wat mij erg vreemd lijkt omdat ze het allebei ineens niet doen en dan alleen met het op slot doen van de auto? Of is het misschien de gm5 module?!?!
Wie o wie kan mij uitsluitsel geven??
Iedereen alvast bedankt,
Groetjes Jasper
Raar sleutel probleem
Re: Raar sleutel probleem
Vermoedelijk een relais wat niet goed functioneert. Zeker omdat beide sleutels dit probleem hebben, en je overige functies het wel doen. Vreemd is dan weer wel dat je interne knop geen probleem heeft met het openen en sluiten.
Ik zou het zelf inderdaad zoeken in de GM5 module.
Ik zou het zelf inderdaad zoeken in de GM5 module.
-
sjonsjingels
ik had dit ook met 1 sleutel toen batterij vervangen en hij werkte weer.
rij niet harder, dan je bescherm engel vliegen kan
@sjonsjingels ik dacht dat er geen batterij in zat bij E46 sleutels? En ik denk ook niet dat dat het is want het is van de een op de andere dag dat beide sleutels niet meer reageren op het op slot doen van de auto!!
@StefanRSW mijn vermoedden gaat ook uit naar de gm5 module! Alleen heel verwarrend dat van binnen dn wel alles werkt.... Maar lijkt me sterk dt het de sleutels zelf zijn want ze deden het van de een op de andere dag allebei niet meer! En de ontvanger vannhet sleutelsignaal doet het wel met het open doen dus dat lijkt me dn ook sterk...
Als iemand nog andere ideeën of ervaringen heeft hoor ik het graag!!
Als iemand nog andere ideeën of ervaringen heeft hoor ik het graag!!
Begin eerst met vervangen van de batterijen. De pre-facelift sleutel heeft een normale batterij (CR2016 volgens mij zo even uit het hoofd) en de facelift een oplaadbare welke tijdens het rijden wordt opgeladen.
Als de vergrendelknop niet werkt dan is dit een indicatie dat het batterijtje bijna leeg is. Middels de cv-knop in de auto werkt het wel dus relais in de GM5 is goed.
De oplaadbare batterij van de facelift sleutel kan ook op gegeven moment niet meer goed werken. Op YT staan er wel DIY's hoe deze te vervangen.
Als de vergrendelknop niet werkt dan is dit een indicatie dat het batterijtje bijna leeg is. Middels de cv-knop in de auto werkt het wel dus relais in de GM5 is goed.
De oplaadbare batterij van de facelift sleutel kan ook op gegeven moment niet meer goed werken. Op YT staan er wel DIY's hoe deze te vervangen.