Mijn gemiddelde in de BC klopt niet echt met de werkelijkheid.
Er zit 1,5 km verschil in p/liter.
Is dit in het geheime menu recht te trekken ?
Gemiddelde qua brandstof
Re: Gemiddelde qua brandstof
Dat klopt nooit.
Daarnaast rijd jij waarschijnlijk ook niet op de standaard bandenmaat (225-55-16).
Natuurlijk heb je dan een afwijking.
Daarnaast rijd jij waarschijnlijk ook niet op de standaard bandenmaat (225-55-16).
Natuurlijk heb je dan een afwijking.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Gemiddelde qua brandstof
Snap ik. Is ook niet erg. Vroeg me alleen af of het te corrigeren was.
Re: Gemiddelde qua brandstof
Dat is te corrigeren in het geheim menu zelf, je kan coëfficiënten ingeven die het verbruik corrigeren.
Ik heb het zelf ook gedaan.
Niet dadelijk een link maar wat googlen in het Engels gaat je wel een paar hits opleveren.
Ik heb het zelf ook gedaan.
Niet dadelijk een link maar wat googlen in het Engels gaat je wel een paar hits opleveren.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gemiddelde qua brandstof
Ik ga eens tzt zoeken.
Mocht iemand al een draadje hebben dan hou ik me aanbevolen.
Mocht iemand al een draadje hebben dan hou ik me aanbevolen.
Re: Gemiddelde qua brandstof
- Druk het dagteller reset knopje in, zet het contact aan, en laat het knopje dan meteen los.
- Je ziet nu "1.00" en het chassisnummer. Maak de som van de laatste 5 cijfers van het chassisnummer. Dit getal is de "unlock code"
- Als je nu (kort) gaat klikken (klikken is vanaf nu het reste dagteller knopje drukken) dan ga je door het eerste menu "1.01 - 1.02 enz". Daar ben je nu niets mee. Je moet naar "19.00".
Klik lang zodat er 1.-- komt. Door nu kort te klikken kan je naar 19.00 gaan.
- Bij 19.00 zie je "LOCK ON" staan en daaronder "code". Klik net zo lang tot code de zojuist berekende waarde krijgt. (En als je te ver bent herbegin je van vooraf aan.)
Nadat je de code hebt in gegeven keert het systeem vanzelf terug naar 1.00
- nu klik je naar 20.00. Daar staat "KORR VERBR" en een getal dat waarschijnlijk op 1000 staat. door nu te klikken beginnen de eenheden te tellen, door nogmaals te klikken beginnen te 10-tallen te lopen, nog eens voor de honderdtallen en nog eens doet alles stabiel blijven. Hiermee kan je makkelijk de gewenste waarde instellen. Een getal kleiner dan 1000 laat de verbruiksmeter een lager verbruik aangeven, getallen boven de 1000 laten de BC meer aanduiden. Stel nu dat de BC. een verbruik aangeeft van 6.8L/100KM maar dat het berekende verbruik aan de pomp 7.5L bedraagt. Dan heb je een correctiefactor nodig van 7.5/6.8x1000=1103. Op voorwaarde dat die in het begin op 1000 stond.
Kontakt afzetten ... klaar.
- Je ziet nu "1.00" en het chassisnummer. Maak de som van de laatste 5 cijfers van het chassisnummer. Dit getal is de "unlock code"
- Als je nu (kort) gaat klikken (klikken is vanaf nu het reste dagteller knopje drukken) dan ga je door het eerste menu "1.01 - 1.02 enz". Daar ben je nu niets mee. Je moet naar "19.00".
Klik lang zodat er 1.-- komt. Door nu kort te klikken kan je naar 19.00 gaan.
- Bij 19.00 zie je "LOCK ON" staan en daaronder "code". Klik net zo lang tot code de zojuist berekende waarde krijgt. (En als je te ver bent herbegin je van vooraf aan.)
Nadat je de code hebt in gegeven keert het systeem vanzelf terug naar 1.00
- nu klik je naar 20.00. Daar staat "KORR VERBR" en een getal dat waarschijnlijk op 1000 staat. door nu te klikken beginnen de eenheden te tellen, door nogmaals te klikken beginnen te 10-tallen te lopen, nog eens voor de honderdtallen en nog eens doet alles stabiel blijven. Hiermee kan je makkelijk de gewenste waarde instellen. Een getal kleiner dan 1000 laat de verbruiksmeter een lager verbruik aangeven, getallen boven de 1000 laten de BC meer aanduiden. Stel nu dat de BC. een verbruik aangeeft van 6.8L/100KM maar dat het berekende verbruik aan de pomp 7.5L bedraagt. Dan heb je een correctiefactor nodig van 7.5/6.8x1000=1103. Op voorwaarde dat die in het begin op 1000 stond.
Kontakt afzetten ... klaar.

