Beste forummers,
Ik was laatst voor een klant bezig geweest om de swirl flaps te vervangen door blanking plates. De vraag of ik ook meteen de gloeibougies kon vervangen werd mij gesteld aangezien de inlaatspruitstuk er toch af moet. Nu heb ik geprobeerd om 1 bougie los te draaien, maar deze zat echt vast. Durfde niet meer kracht te zetten met de risico dat deze breekt.
Heb de klant verteld dat er een risico aan zit dat ze kunnen afbreken en hebben we besloten om deze operatie even uit te stellen.
Nu is mijn vraag wie van jullie heeft de gloeipluggen al eens zelf vervangen? En ging dit vrij makkelijk of ook lastig doordat ze erg vast zaten. Zo ja, welke middelen of methode hebben jullie gehanteerd om deze alsnog eruit te krijgen?
Gloeibougies vervangen E60 530d
Gloeibougies vervangen E60 530d
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
Re: Gloeibougies vervangen E60 530d
Ik heb dit zelf gedaan, maar volgende maatregelen genomen :
Motor eerste goed warm rijden. Kruipolie toevoegen.
Momentsleutel ingesteld iets lager dan het afbreekmoment dat beru aangeeft. Kwamen goed los onder dit moment.
Motor eerste goed warm rijden. Kruipolie toevoegen.
Momentsleutel ingesteld iets lager dan het afbreekmoment dat beru aangeeft. Kwamen goed los onder dit moment.
525d E61 2007 pre-LCI
@tom_il thanks. En op welke stand moet de momentsleutel ingesteld staan? Kon het niet zo 123 vinden. Heb je ook speciale dopsleutels ervoor gebruikt? Ik dacht dat maatje 10 op de bougie past.
Idd maat 10 maar een lange, die heb ik speciaal gekocht.
Beru : http://www.autoteilemann.de/beru-iss-gl ... 88480.html
Breekmoment : 35Nm
Aandraaimoment : 15Nm
Beru : http://www.autoteilemann.de/beru-iss-gl ... 88480.html
Breekmoment : 35Nm
Aandraaimoment : 15Nm
525d E61 2007 pre-LCI
Wow, Ik had er bij mij echt 0 problemen mee.. kwamen wel een paar gloeispiralen uit die goed naar de knoppen waren...
is het inmiddels gelukt?
is het inmiddels gelukt?
ga hier van het weekend mee aan de slag. De klant heeft van het weekend tijd om de auto langs te brengen. Heb gelukkig wel juiste gereedschap.