Remappen & spoelen automaat: Wat eerst of allebei tegelijk?
-
Remappen & spoelen automaat: Wat eerst of allebei tegelijk?
Goedendag, heb sinds 2 weken een e46 320d automaat gekocht.
Wanneer ik met een koude motor start en 5 min in laag toerental rijd, schommelt het toerental aardig met de bak.
Km stand is 280 en ik weet niet of de automaat al eerder onder handen is genomen.
Wat zijn wijsheden?
Remappen en waar? Ervaringen?
Spoelen en waar?
Kosten?
Dank alvast!
Groetjes chris
Bennekom
Wanneer ik met een koude motor start en 5 min in laag toerental rijd, schommelt het toerental aardig met de bak.
Km stand is 280 en ik weet niet of de automaat al eerder onder handen is genomen.
Wat zijn wijsheden?
Remappen en waar? Ervaringen?
Spoelen en waar?
Kosten?
Dank alvast!
Groetjes chris
Bennekom
Re: Remappen & spoelen automaat: Wat eerst of allebei tegeli
Wat wil je bereiken met remappen? Ik weet niet of de automaat valt uit te lezen. Als dat wel zo is, daar mee beginnen... En met een dergelijke kilometerstand zou ik gezien de klachten eerst denken aan het laten spoelen.
Beest Met 4 Wielen
Mijn vorige auto (320D FL) heb ik bij 250K laten spoelen, niet vanwege maar problemen maar beter voorkomen dan genezen
.
Ik was iets van 350 euro kwijt dacht ik...

Ik was iets van 350 euro kwijt dacht ik...
Lijkt me logisch: eerst de bak spoelen. Die loopt met de km meer schade op en mocht er iets fundamenteel mis zijn, dan heb je het geld van de remap hard nodig voor een ruilbak. Is het met een goede flush gedaan, weet je zeker dat je bak goed is en kun je veilig gaan remappen.
Als je begint met remappen ga je extra krachten loslaten op je bak die toch al niet meer fris is. Dat is een garantie voor problemen.
Als je begint met remappen ga je extra krachten loslaten op je bak die toch al niet meer fris is. Dat is een garantie voor problemen.
poehe een lastige dit, ook in de comments lees ik wat opvallends... een paar mensen hebben het over de "bak" maar die kan best nog in orde zijn.
is het schommelen van het toerental niet de koppelomvormer die niet lekker meer is?
ik zou ook beginnen met nieuwe olie in de bak, of flushen. Weet niet wie de fabrikant van deze bak is, zal ZF of GM zijn. je kan ZF altijd bellen en die hebben dan een goed advies en een gratis vrijblijvend aanbod. heb ik ook gedaan. de grootste beurt aan de bak die ze hadden heb ik laten doen en koste 600 pietermannen.
succes
is het schommelen van het toerental niet de koppelomvormer die niet lekker meer is?
ik zou ook beginnen met nieuwe olie in de bak, of flushen. Weet niet wie de fabrikant van deze bak is, zal ZF of GM zijn. je kan ZF altijd bellen en die hebben dan een goed advies en een gratis vrijblijvend aanbod. heb ik ook gedaan. de grootste beurt aan de bak die ze hadden heb ik laten doen en koste 600 pietermannen.
succes
Ik zou zeker eerst laten spoelen, oude olie kan allerlei vage klachten veroorzaken die opgelost kunnen worden door verse olie. Het schommelen van het toerental is typisch een klacht die wordt opgelost door spoelen.
-
Top en bedankt voor fijne reacties.
Allereerst staat een flush op het programma.
Is Tunex een goed begin?
En hoe kan ik achter een zf of gm codering van bak?
Gr. Chris
Allereerst staat een flush op het programma.
Is Tunex een goed begin?
En hoe kan ik achter een zf of gm codering van bak?
Gr. Chris
De automaat van mijn 320D is toentertijd gespoeld bij Tunex. Ik was er erg tevreden over, daarna probleemloos doorgereden van 250K tot 336K (verkoop auto).
Over tuning bij Tunex hoor ik wisselende verhalen.
Over tuning bij Tunex hoor ik wisselende verhalen.