en toen deed ie niks meer. (opgelicht?)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Griffendahl

Re: en toen deed ie niks meer.

Bericht door Griffendahl » 12 sep 2008, 08:46

Allereerst was dat commentaar niet omdat je iets zelf deed, jammer dat je dat nog steeds niet wilt begrijpen...

Wat betreft die dealer dat is inderdaad behoorlijk schandalig. In jouw geval zou ik echt overwegen een andere te zoeken. Dit zou ik absoluut niet accepteren van mijn dealer in ieder geval. Er zullen er vast meer bij jou in de regio zitten die jou wel als klant willen...

dpower717

Bericht door dpower717 » 12 sep 2008, 10:05

dat is idd schandalig lang zeg :(
maar idd zal wel een sensor of in het vervelende geval je brandstof pomp, die is zeker erg prijzig, alleen bij een niet dealer kostte met dat 700 euro dacht ik ;) misschien toch eens bij een ander autobedrijf vragen wat het kost en of het wat sneller kan :)
BMW is a pleasure that you never can measure

Mario TT

Bericht door Mario TT » 12 sep 2008, 10:55

Griffendahl schreef:Allereerst was dat commentaar niet omdat je iets zelf deed, jammer dat je dat nog steeds niet wilt begrijpen...

Wat betreft die dealer dat is inderdaad behoorlijk schandalig. In jouw geval zou ik echt overwegen een andere te zoeken. Dit zou ik absoluut niet accepteren van mijn dealer in ieder geval. Er zullen er vast meer bij jou in de regio zitten die jou wel als klant willen...
ik weet wat je bedoelde... maar door dit soort dingen wordt je echt gedreven tot het uiterste... en ik weet dat ik een pomp niet kan vervangen... maar ik begin het wel sterk te overwegen!! Dat bedoelde ik.

Welke dealer in de buurt?? Je hebt hier BMW den haag, BMW den haag centrum... bij de eerste heb je gewoon een wacht tijd van 1,5 maand. ik kwam eind augustus en ik kon toen plannen voor begin oktober... zal nu niet veel beter zijn. Bij centrum tenminste nog 2 weken.

Je hebt in wateringen nog een dealer en in gouda... maar dat is allemaal al meteen een stuk verder. En dan nog weet ik niet hoe snel ze me kunnen helpen. En ik ken gewoon niemand hier die me kan helpen hiermee... niet elke garage heeft uitlees en inlees apperatuur. Want een eventuele nieuwe pomp moet ingelezen worden. En ik kan niet mijn auto van hot naar her slepen want hij doet het echt niet... alsof je met een brommer reed waarvan de bougie kapot sloeg.. zo stopte hij gewoon..

en voor 1750 euro koop je een 2e hands e36... echt schandalig. Alleen om de wachttijd zou ik al over stappen naar een ander merk... er is gewoon geen service.. je kan naar de kl*te lopen. Maar volgens mij hebben meer mensen hier last van. waarschijnlijk ben ik 3 weken mijn auto kwijt en dat is gewoon onrendabel... ik kanwel mijn auto doorhuren voor 39 euro pd via logixcs maar dan kost het helemaal kapitalen. Zie maar eens dag avond en nachtdiensten te draaien op schiphol... zonder auto.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Franky

Bericht door Franky » 12 sep 2008, 10:56

Als het de pomp is zou ik het nooit bij de dealer laten vervangen. Er zijn bedrijven die de pomp reviseren en monteren voor ca 900 euro. Alles volgens de Bosch normen. Ben een voorstander van reparatie bij de dealer maar dit is wel een erg groot prijsverschil. Met een beetje rondvragen verdien je zo 900 euro.

Ik heb mijn pomp via Ebay gekocht voor 585 euro en zelf gemonteerd. Het is geen klusje voor iemand zonder sleutelervaring. Ook heb je speciaal gereedschap nodig.

Informeer is bij http://www.buchli.nl of bij http://www.perdok.nl

Mario TT

Bericht door Mario TT » 12 sep 2008, 13:33

tja ik heb hier verders geen ervaring mee. Ik heb wel sleutel ervaring maar geen speciale gereedschappen en ook geen goede sleutelplaats. Dus dat gaat gewoon niet. Ik kan ook mijn auto niet verplaatsen... zoiets kan je niet vantevoren plannen. Ik kan niet een lijstje gaan maken van: als dit kapot gaat moet hij hierheen en als dit kapot gaat moet hij daarheen... Ik heb nu eenmaal hier voor gekozen en nu moet het hier ook gemaakt worden. Tenzij er vlakbij in den haag een garage zit... maar volgens mij moet je nogal wat slopen om bij de pomp te komen??

Mario TT

Bericht door Mario TT » 12 sep 2008, 13:51

ze gaan gelukkig vanmiddag een diagnose stellen... de monteur dacht ook al meteen aan een brandstofpomp. Maar ze bellen me vanmiddag op. Ze gaan proberen de auto tussendoor te doen zodat hij snel klaar is. Ze doen hun best maar ze hadden er wel bij gezegd dat ze niet konden toveren. Gelukkig kan ik hier wel mee leven en waren ze erg vriendelijk. Nu maar hopen dat hij wel snel klaar is, als het de pomp is moet hij besteld worden en dan is hij er pas na het weekend natuurlijk.

Misschien dat ze ook dit forum lezen, maar ze waren in ieder geval een heel stuk beter dan het moeder bedrijf aan het forepark!

bofkont

Bericht door bofkont » 12 sep 2008, 15:58

Sucses, ik duim voor je dat het meevalt.

Maar ja bij 317000km krijg je gewoon kosten, slijtagedelen etc etc, is eigenlijk niks geks aan.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Mario TT

Bericht door Mario TT » 12 sep 2008, 18:17

Klopt zeker, je moet heel erg van BMW houden wil je dit allemaal accepteren.

De hoge druk pomp is naar z`n gootje en kost met inbouwen een kleine 1550 euro. Heb allerlei dingen geprobeerd maar dit is nog een redelijk bedrag en het kan ook niet veel goedkoper. Had Ruud Peterse in IJsselstein gebeld en die zei dat ik nog gematst werd door de dealer!

Bij Bosch zelf is de pomp 1000 euro, en met inbouwen aldaar 1500-1600 euro. Bij de Dealer is een pomp normaal al 1300 euro dus 250 euro arbeidsloon is eigenlijk een spotprijsje. Hij moet sowieso ingeleerd worden door een dealer of bij bosch dus die kosten moet je er altijd bij rekenen. Dus een losse pomp kopen van 1000 euro + inlezen + montage kosten + het verslepen van de dealer naar ergens anders is voor mij geen optie. Ze proberen me bij BMW Den Haag Centrum echt goed te helpen en laat het hun wel doen. Helaas is het gewoon een dure pomp en je hebt er geen gereviceerde van maar enkel nieuwe (in ieder geval met nieuw binnenwerk maar misschien met gebruikte behuizing). Dat zeiden ze bij Bosch. En een gebruikte daar doe ik niet aan want dan sta ik misschien volgende week weer met een kapotte pomp. En dan zal je altijd alsnog besluiten een nieuwe pomp te installeren.

Hopelijk is hij volgende week klaar...maar goed we zullen zien. Het is 4,5 uur werk.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 12 sep 2008, 18:21

pff, da's geen kattepis € 1550,-! Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb ;)

Gelukkig hebben ze je snel kunnen helpen en moet je nieuwe pomp er iig weer een kilometertje of 317.000 vooruit kunnen.....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 12 sep 2008, 18:42

Mario TT schreef:...Klopt zeker, je moet heel erg van BMW houden wil je dit allemaal accepteren....
Tja, ik denk eigenlijk dat je moet zeggen: je moet wel heel veel van je huidige auto houden wil je dit allemaal accepteren.
Ennuh, 317k op de klok is lang niet slecht, als dit de 1e pomp is.
Mijn vorige auto, Skoda Octavia 1.9 TDI 90pk heeft een nieuwe bij ca 150k gekregen.
En die was inc inbouwen €1800,- en dat is alweer 3 jaar geleden. (inflatie, duurder uurtarief zal nu snel 1900 maken)
Hulde aan BMW dus. :amen:

Mac

Bericht door Mac » 12 sep 2008, 21:10

Balen man! :( Maar goed, sh*t happens, hoort bij het auto rijden!
Succes met de reparatie!

Bocca

Bericht door Bocca » 12 sep 2008, 21:29

Bocca wordt bang van dit soort verhalen.

Sterkte.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

bofkont

Bericht door bofkont » 12 sep 2008, 21:48

De dealer matst je echt ja, goed van hun.
Maar 1550 euro is toch echt veel geld.

Veel sucses hoop dat je nu weer tijden probleemvrij kunt rijden.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

fransje1973

Bericht door fransje1973 » 13 sep 2008, 03:48

Waar is die tijd gebleven dat je op de sloop een brandstofpompie haalde voor 150 gulden, en weer 2 ton kon rijden...Leuk die commonrail diesels, loopt wel een stuk sneller en beter... Maar als het stuk gaat, ben je de pineut!

Mario TT

Bericht door Mario TT » 13 sep 2008, 10:13

Klopt Frans,

als het kapot gaat ben je de pineut..en als ik het lees is zelfs Skoda duurder...dat wil dan ook wel wat zeggen..

Misschien dat ik op de sloop een pomp had kunnen kopen maar goed, hoelang gaat die mee? Mischien 2-3 jaar? Misschien wel 10... Maar dat risico kan ik gewoon niet nemen.

Het hoort bij auto rijden maar je wordt er niet vrolijk van. Voor het zelfde geld rij je je turbo kapot volgende week... hoop het niet maar dat zijn de 2 grote punten natuurlijk van deze auto en laten die nou ook net heel duur zijn. Voor de rest moet Bocca niet bang worden hoor. Ik rij 45.000km per jaar... dus tja. Maar het kan dus iedereen gebeuren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”