Inmiddels heb ik van Bocca de bij mijn navigatie behorende handleiding ontvangen en ben ik een beetje aan het stoeien gegaan. Is wel even wennen als je een TomTom gewend bent. Nu ben ik, als complete leek tot de volgende vragen gekomen;
* Volgens het informatieschermpje heb ik systeemsoftware versie 0980. Ik vermoed dat er natuurlijk al een paar updates zijn geweest. Wat is de laatste en hoe kom je hier aan, is deze gewoon ergens te downloaden?
* Slikt dit systeem ook de DVD 2008-1 of 2008-2? Werkt dit ook met 3D?
* Volgens de handleiding moet ik, als ik TMC wil gaan gebruiken, het systeem uitbreiden met de VDO 5010 TMC box. Wat kost nou zo'n uitbreiding ongeveer? Wordt deze compleet geleverd met kabels en antenne of moet je dat nog los aanschaffen? Wat kost nou zoiets? Wie zijn de leveranciers van dit spul? Of is tweedehands veel interresanter? Is de 5010 dé box voor dit systeem of zijn er alweer nieuwere die beter/praktischer enz. zijn?
VDO 5500 vragen
VDO 5500 vragen
Present : F40 - 118i / F23n - 218i / F48lci - sDrive20i
Former : E36 - 320i / E87 - 118i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Re: VDO 5500 vragen
1) Volgens mij is 0980 de laatste versie. Ik zal straks even kijken welke ik heb. Nooit de firmware downloaden of kopieeren. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij de computer hierna kapot is gegaan. Volgens mij kan je de systeem software gratis opvragen bij VDO. Dan moet je ze even bellen geloof ik.
2) De computer slikt alle C-IQ Supercode cd's of DVD. 3d Bird/helicopterview is nooit mogelijk met de 5500.
Let wel op bij de aanschaf van de kaarten of deze ook TMC info hebben. (meestal wel trouwens) Ook hier geldt; liever geen gekopieerde sh**, kans dat de gevoelige computer kapot gaat blijkt groot te zijn bij gekopieerde cd's of dvd's.
3) Voor TMC heb je de TMC box nodig + antenne + aansluitkabels.
Mijn advies is om de MT5011 te kopen (kleine variant) met deze TMC box kan je zelf de zender kiezen, bij de 5010 wordt altijd de sterkste zender gekozen. En dan is niet altijd de beste. Ik zou een tweedehands kopen. Kan ik voor je regelen voor iets van 60,- / 70,-.
2) De computer slikt alle C-IQ Supercode cd's of DVD. 3d Bird/helicopterview is nooit mogelijk met de 5500.
Let wel op bij de aanschaf van de kaarten of deze ook TMC info hebben. (meestal wel trouwens) Ook hier geldt; liever geen gekopieerde sh**, kans dat de gevoelige computer kapot gaat blijkt groot te zijn bij gekopieerde cd's of dvd's.
3) Voor TMC heb je de TMC box nodig + antenne + aansluitkabels.
Mijn advies is om de MT5011 te kopen (kleine variant) met deze TMC box kan je zelf de zender kiezen, bij de 5010 wordt altijd de sterkste zender gekozen. En dan is niet altijd de beste. Ik zou een tweedehands kopen. Kan ik voor je regelen voor iets van 60,- / 70,-.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Inderdaad, een belletje met VDO wijst uit dat 0980 de meest recente is. Moet ook nog even uitvogelen hoe de kaart geactiveerd moet worden want daar loopt hij sinds aankoop om te mekkeren. Navigatie heeft wel 2 dagen gewerkt, maar het gezeur om activatie begint wederom......
Nou, ik heb natuurlijk interesse in je aanbod want TMC lijkt me wel wat. Als je mij een PM stuur met je telefoonnummer dan neem ik z.s.m. contact met je op.
Nou, ik heb natuurlijk interesse in je aanbod want TMC lijkt me wel wat. Als je mij een PM stuur met je telefoonnummer dan neem ik z.s.m. contact met je op.
Present : F40 - 118i / F23n - 218i / F48lci - sDrive20i
Je kaart activeren gaat niet zomaar, je zal dan een supercode moeten aanvragen bij een BMW of VDO dealer of een nieuwe kaart kopen bij VDO waar je na het opgeven van je navID een supercode bij krijgt. De code is computer afhankelijk, dus eentje van internet kopen heeft geen zin helaas.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.