Michel's 325 cabrio individual Barbados green
Re: Michel's 325 cabrio Barbados - CD43 + Cruise control
Wat was je kwijt voor de cruise upgrade. Ben zelf ook aan het kijken voor de 328 alleen vraag ik me af hoeveel werk het is.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Ik heb € 110 inclusief verzendkosten betaald voor de hele set:
Verder zijn de cuisecontrol setjes voor 4 en 6 cyl hetzelfde. De enige afwijking is bij cruisecontrol voor automaten, hierbij ontbreken meen ik 1 of 2 sensoren.
Houd met inbouwen ongeveer rekening met een uurtje of 4 als je nog alle kappen moet demonteren etc.
- CC motor
- CC bowdenkabel
- CC hendel
- CC computer
- CC kabelboom
- CC koppelingspedaal-sensor+bracket
Verder zijn de cuisecontrol setjes voor 4 en 6 cyl hetzelfde. De enige afwijking is bij cruisecontrol voor automaten, hierbij ontbreken meen ik 1 of 2 sensoren.
Houd met inbouwen ongeveer rekening met een uurtje of 4 als je nog alle kappen moet demonteren etc.

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
in een dagje vrij moet het wel lukken dus?
Ik sla even op wat je hier gepost hebt, ik wil eerst mijn motor 100% hebben en vliegwiel + koppeling doen. Eer dat ik hier aan begin zijn we dan al weer wat verder
Super bedankt!
Ik sla even op wat je hier gepost hebt, ik wil eerst mijn motor 100% hebben en vliegwiel + koppeling doen. Eer dat ik hier aan begin zijn we dan al weer wat verder
Super bedankt!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
Aanleggen van de cruise als je alles voorhanden hebt hoeft niet meer dan een uur of anderhalf uur te duren.
Een van de makkelijkere retrofits naar mijn mening.
Een van de makkelijkere retrofits naar mijn mening.
Dat is naar mijn mening erg krap. Vanuit mijn beleving als het de eerste keer is dat je een dergelijke installatie doet is het zeker meer werk, zeker als het de eerste keer niet precies werkt, of dat je een kabelboom hebt in stukken zonder connectors (zoals de mijne).
Maar goed, succes met de inbouw jesper!
Maar goed, succes met de inbouw jesper!

-
Alles valt en staat inderdaad met hoe de set in orde is.
Als de connectors ontbreken of afgeknipt zijn dan is het inderdaad wat meer werk.
Mocht je vragen hebben, kun je altijd aankloppen.
Succes met de inbouw.
Als de connectors ontbreken of afgeknipt zijn dan is het inderdaad wat meer werk.
Mocht je vragen hebben, kun je altijd aankloppen.
Succes met de inbouw.
Ik laat het meteen weten als ik vragen heb!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Mooie auto
Had alleen zelf als ik toch een cd43 in had gebouwd en cc gelijk gegaan voor stuurwiel bediening, heb ik zelf ook gedaan namelijk, is de zelfde moeite.
Had alleen zelf als ik toch een cd43 in had gebouwd en cc gelijk gegaan voor stuurwiel bediening, heb ik zelf ook gedaan namelijk, is de zelfde moeite.
Inderdaad Mike! Vandaar dat ik dat ook meteen gedaan hebRichel88 schreef:Bij het aansluiten van de kabelboom voor de cruisecontrol, de 18 knops bc en de radio tevens alvast voorbereidingen / kabelbomen gelegd voor toekomstige mods. O.a. kabelboom gemaakt voor
- PDC voorbumpter
- stuurwielbediening voor de radio en de cruisecontrol
- elektrische koplampverstelling
- verlichting in de deuren bij het openen van deze

Re: Michel's 325 cabrio Barbados - Project interieur
Zo...afgelopen weken weer even tijd gehad om enkele onderdelen te kopen voor de volgende mods.
Aangeschaft :
Ik ben bezig met een uitgebreid project waarbij ik wil gaan proberen om een elektrisch interieur met memory te plaatsen en de daarbij behorende elektrische stuurkolom. Hiervoor ben ga ik gebruik maken van diverse onderdelen behorende uit een E39 E38 en natuurlijk de E36.
Waar ik naar wil streven is :
Volledig elektrisch interieur met
Kortom, heel veel werk, veel diverse onderdelen, en geen idee of het allemaal passend en werkend te krijgen is!
Vanuit de documenten die ik op internet kan vinden (gelukkig enorm veel informatie te vinden over de diverse modules van de E38 / E39) zou het in theorie allemaal moeten werken. De vraag is enkel, zijn de diverse onderdelen van de verschillende modellen onderling uitwisselbaar / passend te maken.
Eerst maar eens een waslijst aan onderdelen vergaren :
Zal een lang project worden, eerst maar eens stap voor stap onderdelen aanschaffen en pas maken.
Als iemand ideeën heeft of opmerkingen hoor ik dit heel graag!
Aangeschaft :
- OEM PDC set compleet, voor montage in de voorbumper
- Binnenspiegel met autodim homelink & compass functie
Ik ben bezig met een uitgebreid project waarbij ik wil gaan proberen om een elektrisch interieur met memory te plaatsen en de daarbij behorende elektrische stuurkolom. Hiervoor ben ga ik gebruik maken van diverse onderdelen behorende uit een E39 E38 en natuurlijk de E36.
Waar ik naar wil streven is :
Volledig elektrisch interieur met
- Standaard elektrisch onderstel (E36)
- Elektrisch verstelbare hoofdsteunen (E34)
- Elektrisch verstelbaar verlengstuk onder knie (E38/E39)
- Elektro motoren van het standaard elektro frame vervangen door deze van de E39
- Memory module van de E39 koppelen
- Lendesteun (E38/E39 gecombineerd met E36 schakelaar)
Kortom, heel veel werk, veel diverse onderdelen, en geen idee of het allemaal passend en werkend te krijgen is!
Vanuit de documenten die ik op internet kan vinden (gelukkig enorm veel informatie te vinden over de diverse modules van de E38 / E39) zou het in theorie allemaal moeten werken. De vraag is enkel, zijn de diverse onderdelen van de verschillende modellen onderling uitwisselbaar / passend te maken.
Eerst maar eens een waslijst aan onderdelen vergaren :
- Elektrisch interieur E36
- Elektrisch sportinterieur +Lendesteun E38 / E39 / E34
- Memory schakelaar / module E39
- GMIII module E39
- Raamschakelaar module E39
- Elektrische Stuurkolom E39
- Kabelbomen (grotendeels eigen fabricatie)
Zal een lang project worden, eerst maar eens stap voor stap onderdelen aanschaffen en pas maken.
Als iemand ideeën heeft of opmerkingen hoor ik dit heel graag!

Laatst gewijzigd door Richel88 op 16 jan 2016, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

- Ramon 325 Vanos
Mooi mooi ik zit nu al op het puntje van mijn stoel 

Anders ik wel haha.
Ik loop nu tegen het probleem aan dat de onderdelen nauwelijks beschikbaar komen (E34 interieur bijvoorbeeld) voor een juiste prijs. Voor top dollar natuurlijk wel, maar dan weer ver weg (hoge transport kosten) en dan weer te duur of niet met de juiste opties.
Dus maar even rustig aan afwachten wat er beschikbaar komt.
Mocht iemand een elektrisch interieur E36 E34 E38 of E39 beschikbaar hebben, ik hoor het graag
Elektrische stuurkolom heb ik nu al binnen, en ben ik mee bezig om te passen in de E36
Ik loop nu tegen het probleem aan dat de onderdelen nauwelijks beschikbaar komen (E34 interieur bijvoorbeeld) voor een juiste prijs. Voor top dollar natuurlijk wel, maar dan weer ver weg (hoge transport kosten) en dan weer te duur of niet met de juiste opties.
Dus maar even rustig aan afwachten wat er beschikbaar komt.
Mocht iemand een elektrisch interieur E36 E34 E38 of E39 beschikbaar hebben, ik hoor het graag

Elektrische stuurkolom heb ik nu al binnen, en ben ik mee bezig om te passen in de E36

- Ramon 325 Vanos
Michel
Ik den dat ik volgende maand even cabrio langs breng.
Bij mij kom je nu toch makkelijk overal aan.\
Volgende week dashboard eruit en dan plaats zat en makkelijk werke voor je
Denk dat je moet wachten en dan in het voorjaar naar slopen gaan en daar zoeken.
Sommige slopen weten niet wat het waard is.
Ik den dat ik volgende maand even cabrio langs breng.
Bij mij kom je nu toch makkelijk overal aan.\
Volgende week dashboard eruit en dan plaats zat en makkelijk werke voor je

Denk dat je moet wachten en dan in het voorjaar naar slopen gaan en daar zoeken.
Sommige slopen weten niet wat het waard is.
Ben benieuwd als die stuurkolom past, heb namelijk nog een e39 met electrisch stuurkolom staan.
Kan je niet normale ectrische stoel motors op je voet steun krijg?
Heb zelf 2 paar ledenen steunen 1 paar e36(zelfde als e34) en 1 paar e46(zelfde als e39) zit nog te twijfelen welke ik zelf ga inbouwen, zie het alleen niet de schakelaar van de e36 op de e46 passen, de reden dat een e39 een andere schakelaar heeft is omdat de onderste en bovenste zak apart op te blazen zijn, en e36 is dit enkel
Maar klinkt als een goed project, blijf het volgen namelijk zelf ook wel geintreseerd in memorie in de bestuurdersstoel ( heb al de electrische memorie motors) heb evt nog een e46 bijrijders stoel frame met motors en besturing voor weinig
Kan je niet normale ectrische stoel motors op je voet steun krijg?
Heb zelf 2 paar ledenen steunen 1 paar e36(zelfde als e34) en 1 paar e46(zelfde als e39) zit nog te twijfelen welke ik zelf ga inbouwen, zie het alleen niet de schakelaar van de e36 op de e46 passen, de reden dat een e39 een andere schakelaar heeft is omdat de onderste en bovenste zak apart op te blazen zijn, en e36 is dit enkel
Maar klinkt als een goed project, blijf het volgen namelijk zelf ook wel geintreseerd in memorie in de bestuurdersstoel ( heb al de electrische memorie motors) heb evt nog een e46 bijrijders stoel frame met motors en besturing voor weinig