Ik ben Marc en sinds kort de trotse bezitter van een 320i Coupé uit 2007.

Een heerlijke auto...maar er moeten wel even een paar kleine dingetjes aan gebeuren

Kort na aanschaf begon heel vervelend het oranje motormanagement te branden...even laten uitlezen ga de volgende foutcodes:

NOX-Sensor (partnr. 11787587130) en Post-Cat Lambda Sonde (partnr. 11787569968) is me verteld. Helaas niet de meest goedkope onderdelen, maar goed...zelfs met deze investering erbij is de prijs die ik ervoor betaald heb alsnog vrij netjes. De auto rijdt verder gewoon prima en soms is het lampje ook ineens uit om vervolgens na een paar ritten/uren weer aan te springen.
Na deze reparaties wil ik in ieder geval nog enkele upgrades gaan uitvoeren:
- - 18" velgen
- Ramen laten blinderen; al werd mij dit wel afgeraden door een bedrijf wat de folie plakt vanwege de "zwarte stipjes" die bij de randen van de ramen zitten, die geven zo'n "zilveren rand". Nu zag ik wel dat er bedrijven zijn die wat "truukjes" hebben om ervoor te zorgen dat je die zilveren rand niet krijgt...maar ik hou niet zo van truukjesDaarnaast, mijn ramen zijn al een beetje getint. Nog ff een twijfelgevalletje dus...
- Nieuwe speakers; ik heb nu die goedkoopste versie zonder tweeters. Ik lees heel veel over de "Gladen One BMW Pack". Wat ik erover lees klinkt okay, ik zou ze het liefst alleen nog even ergens willen beluisteren.
- Ik lees op diverse fora dat het met deze auto verstandig zou zijn om hem naar de laatste versie van de software te laten brengen (vanwege issues met bobines, bougies en injectoren). Versie 37 als ik me niet vergis? De garage gaf aan dat dit zoiets de hele dag/nacht in beslag kan nemen omdat die uitgebreid moet worden getest?
- Dension Gateway 500S; Ook een twijfelgevalletje...op zich ideaal, maar wel weer aan de prijs. Daarnaast is mijn auto vanuit de fabriek niet uitgerust met CD-Wisselaar, dus volgens mij moet mijn auto ook nog gecodeerd worden om die wisselaar te activeren (kost ook weer zo'n €150,- volgens mij). Voor nu ben ik in ieder geval dat ik wel gewoon MP3 CD's kan afspelen (alleen vervelend dat je die soms moet wisselen met de CD voor de navigatie).
Verder ben ik eigenlijk helemaal nooit zo thuis geweest in auto's...maar wel altijd een fan geweest van BMW en nu heb ik er zelf eentje en vervolgens betrap je jezelf erop dat je ineens uuuuren lang van alles over die auto aan het lezen bent op internet!