Verkeersbordenherkenning
Verkeersbordenherkenning
Rijdt er iemand met deze optie in combinatie met een kafas1 camera?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Verkeersbordenherkenning
Heb wel verkeersbordherkenning, grootlichtassistent en waarschuwing veranderen rijbaan. Die werken allemaal met de camera in de binnenspiegel. Maar welke camera dat is zou ik niet weten
G31 540ix & E89 28i & i4 35
Hoe werkt de betrouwbaarheid van het detecteren van verkeersborden? Pakt 'ie vrijwel alle borden?
Werkt nagenoeg foutloos. Heel enkele keer geeft ie een verkeerde aanwijzing op het display.
G31 540ix & E89 28i & i4 35
Ik heb het ook. Mijn vermoeden is dat de auto niet alleen via de camera de informatie krijgt, maar ook via de navi.
Dit is vooral merkbaar bij tijdelijke snelheidsveranderingen (wegwerkzaamheden), waarbij de auto nog de oude snelheidslimieten laat zien.
Dit is vooral merkbaar bij tijdelijke snelheidsveranderingen (wegwerkzaamheden), waarbij de auto nog de oude snelheidslimieten laat zien.
- BMW530xdrive
Inderdaad, binnen een fractie van een seconde geeft de HUD de nieuwe snelheid aan middels een rond verkeersbord.
Bij mijn ouders in de straat hadden ze tijdelijk een verlaging van 50 naar 30, waarvan mijn vader nog niet op de hoogte was. Toen hij een testritje in die van mij aan het maken was zag hij in de HUD ineens 30 staan, verbaasd reageerde hij dat het eigenlijk 50 hier in de straat was. We waren dus inderdaad net een 30kmpu bord voorbij gereden.
Bij mijn ouders in de straat hadden ze tijdelijk een verlaging van 50 naar 30, waarvan mijn vader nog niet op de hoogte was. Toen hij een testritje in die van mij aan het maken was zag hij in de HUD ineens 30 staan, verbaasd reageerde hij dat het eigenlijk 50 hier in de straat was. We waren dus inderdaad net een 30kmpu bord voorbij gereden.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Was ik al bang voor dat het goed werkt :-(
Op m'n Mercedes werkt het echt perfect en vind het een fijne optie. Helaas mis ik dat op de F10.
Misschien iets voor het nieuwe jaar als ik het eens rustig heb
Op m'n Mercedes werkt het echt perfect en vind het een fijne optie. Helaas mis ik dat op de F10.
Misschien iets voor het nieuwe jaar als ik het eens rustig heb

Soms pakt ie n bordje van 50kmh op de rijbaan ernaast.. wel vervelend als je op de snelweg rijdt... aan de andere kant denk ik eveneens dat t tegelijk met de navigatie werkt .. in bepaalde NON EU landen werkt de verkeersbordenherkenning niet.. waarschijnlijk omdat ie dan toch aan de navigatie is gekoppeld en de navigatie in dat land alleen de hoofdwegen laat zien??
Ik had er geen idee van dat de snelheidslimiet d.m.v. een camera in de binnenspiegel werkt.....dacht dat dat via de navigatie ging.... Werkt bij mij meestal goed.
Het is een combinatie van beide.