Ik zit met een vraagje betreft mijn bmw e34 520i met M50B20 motor. (Ik weet dat dit het e36-gedeelte is, maar de vijf-series forum begint pas vanaf de e39. Daarnaast deelt de e34 het m50b20 blok met de e36

Het volgende probleem doet zich voor: bij het rijden van mijn auto in de 1ste, 2de en 3de versnelling houdt de motor in bij het geven van redelijk veel gas onder de 3.000 toeren. Na het inhouden wat 1 á 2 seconden duurt, komt pas het gas wat ik dus 2 seconden terug gegeven had. Er zit een soort van vertraging tussen het moment van gas geven, en dat het blok het oppakt.
Boven de 3.000 toeren loopt de auto normaal en is er niets loos mee, geen onregelmatige toeren of wat dan ook. Bij stationair lopen is er ook geen enkel probleem en klinkt het allemaal prima.
Qua onderdelen vallen mij 2 dingen op:
- De auto heb ik nu 2 jaar, en daarvoor stond hij 4 jaar stil bij de garage. De bougies/bougiekabels zijn dus in een periode van 6 jaar nog nooit vervangen, waarvan 4 jaar stilstand.
- Daarnaast heb ik bij de luchtinlaat (zoals op foto) een slang waar een hoek uit mist op het bevestigingspunt. Deze is met tay-rips en hanzaplast vastgezet maar heeft niets verholpen.

Zelf denk ik dat ik er verstandig aan doe om beide dingen te laten vervangen.
Daarom de vraag: kunnen bougies en/of die luchtslang de bovenstaande problemen veroorzaken? Of zijn er andere dingen die deze klachten tot gevolg hebben?
Groet,
Jorrit