auto viel uit na het wassen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
eg4vtec

auto viel uit na het wassen

Bericht door eg4vtec » 08 dec 2015, 12:59

Hey luitjes.
Heb sinds twee weken een 325.
Heb al 4 tanken leeggereden en geen problemen bemerkt.

Enkel viel de auto stil tijdens het wegrijden na het wassen.

Heb naar mijn weten nergens gespoten waar het niet mag.

Weet dat de accu niet helemaal 100 is meer en had tijdens het schoonmaken van de binnenkant wel de deuren en kofferbak lang open.
Lampjes etc hebben wat stroom verbruikt dus

Ook had ik de tank iets voor 0 staan .

Auto viel 3 maal stil bij het gasgeven maar starte daarna zonder problemen weer op

En een half uur later deed die dit nog een keer(na het tanken)

Echter verdenk ik me accu er niet helemaal op omdat de startmotor anders dan moeilijk/langzaam zou draaien.
Wel moest de startmotor iets langer draaien voor die aansloeg
Leek ook erop dat die afsloeg als ik gas gaf / de automaatbak moest schakelen.

Uurtje daarna deed alles het weer gewoon.
Ook na een dag stilstaan start hij weer super.

Toch de accu ? Of iets anders

Vermoed dat de automaatbak ook wat (accu) energie vraagt bij het koppelen omdat het niet alleen een mechanische handeling maakt maar ergens ook moet nadenken.
(Bmw en automaatbakken zijn compleet nieuw voor mij)

Groetjes en bedankt

Robbrand89
Contacteer:

Re: auto viel uit na het wassen

Bericht door Robbrand89 » 08 dec 2015, 15:08

Als het je accu zou zijn dan zou heel de motor niet moeten aanslaan. En doet deze dat wel dan moet er voldoende energie zijn om de boel draaiende te houden. Ik zou eerder een sensor verdenken ofzo, lijkt er meer op dat de motor bij het gas geven niet het juiste brandstofmengsel krijgt en daardoor uitvalt.

Ik zou je inlaatslangen op scheuren inspecteren (het slangdeel voor het gasklephuis gaat nogal is kapot, daar zit een aftakking op die naar de stationair motor gaat en die scheurt nog al is.) Ook de Carterventilatie is een zwak punt. En een busje injector reiniger in je tank gooien kan in sommige gevallen ook al helpen.

Als het voor blijft komen zou ik kijken of je gasklephuis en stationair stelmotor goed schoon is en gelijk ff reinigen. (Ik heb het pas bij mijn 325 gedaan en dat ding zit nog best weg gestopt, dus vraagt enige tijd en handigheid)

Heeft de auto lang stil gestaan voordat je hem kocht?

eg4vtec

Re: auto viel uit na het wassen

Bericht door eg4vtec » 08 dec 2015, 17:40

Dank je wel voor je reactie.
Zal de slangen zo spoedig mogelijk eens inspecteren

Auto is van een goede vriend van mij geweest en werd gebruikt als dagelijks vervoer.
Hij heeft dit probleem.nooit gehad en ontstond ook echt pas tijdens/na het wassen.

Had deels de accu al uitgesloten maar vroeg me af of de autom. Bak nog veel vermogen vroeg van de accu.

Had ergens ook al gelezen dat iemand dit had met een bijna lege tank,maar zelf kan ik me dit ook niet voorstellen ook al zou de wijzer achter de 0 staan moet bmw wel ergens een reserve hebben.

Kan een van de nokkas(en) of krukass sensor wezen maar daar heeft de goeie wasbeurt niks mee te maken.
En dit zou vermoedelijk een cel moeten maken lijkt me.

En als het de slangen zouden zijn zou je toch een schommelende stationer probleem opmerken maar hij draaid super rustig en stil

Het was beste op te merken als een massa probleem .niet stotteren of sputteren.maar ineenkeer voel je hem uitrollen.
Ook met regen heb ik dit probleem niet en ook niet met een steenkoude start.

Iemand mischien een link naar een werkplaatshandboek van een 325 motor?
En enige idee of je (net als bij een honda) je de foutcodes zonder aparaat kunt uitlezen?

Offfffff(schaam schaam bloos bloos )
Hoe reageert een automaat als je perongeluk rem en gas tegelijk gebruik.
Want soms is het aan het begin bij het instappen weer ff onwenning omdat ik altijd een schakel gereden heb !
Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar bedacht het me opeens !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”