Standkachel resetten?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Nuphar

Standkachel resetten?

Bericht door Nuphar » 01 dec 2015, 20:38

Hi,

Helaas nog geen goede mogelijkheid gehad tot voorstellen (even wachten op de foto's totdat het weer beter is), maar ben tot op heden zeer blij met mijn 2009 530d. Inmiddels alle opties uitgezocht, werkt allemaal goed, behalve de standkachel.

Vorige week kon ik deze nog starten via zowel de afstandsbediening, als via iDrive, maar sinds zondag weigert deze dienst. De auto reageert nog wel op de afstandsbediening (binnenverlichting gaat even aan), maar de standkachel doet niets. Via iDrive heb de optie ook nog wel (naast de voorventilatie), maar als ik deze aanklik, komt er geen vinkje.

Wat zoek- en leeswerk verder: Waarschijnlijk heb ik dit weekend teveel geprobeerd (inschakelen, kijken wat effect is na x minuten), met een zo goed als lege tank. Vermoedelijk heeft de standkachel zichzelf geblokkeerd, door de meer-dan-drie pogingen.

Nu schijn je die zelf te kunnen resetten, maar dit lukt mij niet. Wat ik heb geprobeerd: Motor laten draaien, dan zekering 63 eruit (10 seconden, ook 30 seconden geprobeerd) en er weer in. Geen verandering. Nogmaals geprobeerd met motor uit, ook geen effect.

Wat doe ik verkeerd? Verkeerde zekering (welke dan?), verkeerde volgorde? Ik ben natuurlijk ook even langs de dealer gereden, maar die kunnen pas over twee weken uitlezen. Iets met geduld en schone zaak, maar als ik het zelf eerder kan oplossen...

Bij voorbaat dank,
Johan

P.S. Er zit wel 'echt' een standkachel in, dus met afstandsbediening, sticker/waarschuwing in tankklepje en vermelding in iDrive.

gk5

Re: Standkachel resetten?

Bericht door gk5 » 01 dec 2015, 21:33

Resetten moet je met ista/d doen anders kan niet.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Source

Bericht door Source » 02 dec 2015, 12:19

Kijk in dit topic wie je hiermee kan helpen:
viewtopic.php?f=699&t=35299
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Nuphar

Bericht door Nuphar » 08 jan 2016, 17:33

En dan eindelijk even een update...de dealer gaf aan dat de pomp kapot was. Oplossing was vervangen pomp en de standkachel unlocken. Offerte was best netjes (rond de 600 euro), maar...kon pas na vier of vijf weken terecht. Dat vind ik echt te lang, voor welke reparatie dan ook. Onze andere auto is in onderhoud bij de Saab dealer (Duiven, aanrader) en die kon het ook:
- Nieuwe pomp erin (origineel BMW).
- Hebben de standkachel vrijgegeven met een 'Masdata' (heb niet heel goed opgelet)? In ieder geval een universeel apparaat, als in: ondersteunt heel veel automerken, ook BMW.
- En vervolgens werkt ie weer. Kosten ook iets lager (rond de 500 euro), kon snel terecht en erop wachten.

Ben weer blij dus:-) Heb de auto met Autotrust garantie gekocht en wordt netjes vergoed. Verder wel een grappig detail (had ik eigenlijk kunnen weten): Het is niet alleen de standkachel die weer goed werkt (als in: programmeerbaar en via afstandsbediening), maar de hele auto warmt sneller op en de 'restfunctie' van de interieurventilatie blijft ook veel langer warme lucht geven. Dubbelblij dus.

Groeten,
Johan

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 10 jan 2016, 17:56

:duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”