Remschijven voor-as
Re: Remschijven voor-as
Grappig, als ik op mijn kenteken zoek krijg ik alleen het habbie babbie merk voor €81,- euro per stuk.
brembo staat er met geen mogelijkheid bij
ik zal het vast 'alweer mis hebben'
Ik vind prima zo
brembo staat er met geen mogelijkheid bij
ik zal het vast 'alweer mis hebben'
Ik vind prima zo
Re: Remschijven voor-as
Pffffff, die jeugd van tegenwoordig.
Ander kenteken erop schroeven
Ander kenteken erop schroeven
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Remschijven voor-as
Thanks voor de reacties!
Ik kan het helaas niet zelf doen maar ik heb een goed adresje
. Waarschijnlijk worden ze dan wel vervangen tijdens de volgende beurt (eind december) 
Ik kan het helaas niet zelf doen maar ik heb een goed adresje
Re: Remschijven voor-as
Ik heb precies hetzelfde. Alleen Brembo remblokken, maar geen schijven. Met schijven kom je uit op Fremax "originele kwaliteit" *proest*Vintiem schreef:Grappig, als ik op mijn kenteken zoek krijg ik alleen het habbie babbie merk voor €81,- euro per stuk.
brembo staat er met geen mogelijkheid bij
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Remschijven voor-as
Had ik het met mijn jeugdigheid van slechts 37 jaar goed gezien

Re: Remschijven voor-as
Ik heb daar volgens mij in het verleden eens een keer die BrakeMax schijven besteld voor m'n V70 T5. Zagen er echt mooi uit met die gaten en zo. Alleen had ik ze zo krom als een hoepel in ongeveer 1 week.
Moet ik wel toegeven dat ik toen nog niet zo goed wist hoe je met nieuwe schijven moest omgaan (niet de rem erop houden bij het stilstaan bij het stoplicht na hard remmen bijv.), maar ze waren wel extreem krom!
Trouwens, ik las hier ergens dat iemand bij nieuwe blokken altijd nieuwe schijven monteerde. Dan heb je echt geld te veel! De blokken zijn zachter dan de schijven, dat is het onderdeel wat het meeste slijt. Schijven moeten 2, misschien wel 3 of misschien nog wel meer sets remblokken meegaan, ligt een beetje aan hoe hard de remblokken zijn.
Sportieve blokken zijn meestal zachter en remmen harder, maar slijten ook harder. Hoe zachter de remblokken, hoe minder hard de schijven slijten.
Bij nieuwe schijven wordt wél altijd aangeraden om de blokken mee te vervangen.
Moet ik wel toegeven dat ik toen nog niet zo goed wist hoe je met nieuwe schijven moest omgaan (niet de rem erop houden bij het stilstaan bij het stoplicht na hard remmen bijv.), maar ze waren wel extreem krom!
Trouwens, ik las hier ergens dat iemand bij nieuwe blokken altijd nieuwe schijven monteerde. Dan heb je echt geld te veel! De blokken zijn zachter dan de schijven, dat is het onderdeel wat het meeste slijt. Schijven moeten 2, misschien wel 3 of misschien nog wel meer sets remblokken meegaan, ligt een beetje aan hoe hard de remblokken zijn.
Sportieve blokken zijn meestal zachter en remmen harder, maar slijten ook harder. Hoe zachter de remblokken, hoe minder hard de schijven slijten.
Bij nieuwe schijven wordt wél altijd aangeraden om de blokken mee te vervangen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Remschijven voor-as
ATE schijven, eventueel BREMBO. Maar de beste zijn en blijven de OEM schijven.
Zeker geen BOSCH schijven, is rommel voor onze wagens.
Zeker geen BOSCH schijven, is rommel voor onze wagens.
525d E61 2007 pre-LCI

