Auto valt soms uit.
Auto valt soms uit.
Boys and girls, ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Sinds ik mijn auto heb, heb ik ongeveer 3000 km gereden. Het is een e61 530d 2006 231pk
800 km geleden is mijn compressor + bijbehorend relais vervangen en sindsdien is de auto 3 keer stilgevallen.
2 keer in de eerste 20 km na het plaatsen van deze dingen. En nu op de snelweg na ong 800 km.
Het ging vandaag als volgt:
Cruisecontrol 140km/h
Cruise valt er af, ik wil gas bijgeven alleen dit werkt niet.
Alles blijft normaal werken, radio remmen indicaties, niks speciaals.
Tot stilstand zie ik de bak terugschakelen tot hij stilstaat rpm is dan 0. Ik kan geen gas geven.
Ik rem de auto op de vluchtstrook af. Zet hem in P, startmotor moet even z'n best doen maar na 2 sec loopt hij weer.
Ik rij door tot ik nu op mijn werk aangekomen ben zonder problemen.
Wie o wie? Wat is dit en waarom...
Alvast bedankt voor jullie feedback
Sinds ik mijn auto heb, heb ik ongeveer 3000 km gereden. Het is een e61 530d 2006 231pk
800 km geleden is mijn compressor + bijbehorend relais vervangen en sindsdien is de auto 3 keer stilgevallen.
2 keer in de eerste 20 km na het plaatsen van deze dingen. En nu op de snelweg na ong 800 km.
Het ging vandaag als volgt:
Cruisecontrol 140km/h
Cruise valt er af, ik wil gas bijgeven alleen dit werkt niet.
Alles blijft normaal werken, radio remmen indicaties, niks speciaals.
Tot stilstand zie ik de bak terugschakelen tot hij stilstaat rpm is dan 0. Ik kan geen gas geven.
Ik rem de auto op de vluchtstrook af. Zet hem in P, startmotor moet even z'n best doen maar na 2 sec loopt hij weer.
Ik rij door tot ik nu op mijn werk aangekomen ben zonder problemen.
Wie o wie? Wat is dit en waarom...
Alvast bedankt voor jullie feedback
Re: Auto valt soms uit.
Al Uitlezen (met BMW software)?
Hier moet je altijd mee beginnen.
Gr,
Vincent
Hier moet je altijd mee beginnen.
Gr,
Vincent
Geen idee wat de precieze bmw software is. Maar hij is uitgelezen: staat wat in over de uitlaatgassen omdat ik men egr heb dichtgezet.
Zoals Vintiem al aangeeft, uitlezen met BMW apparatuur, niet met zo een algemene uitlezer. Deze algemene uitlezers zijn evengoed als handoplegging, maw waardeloos in veel gevallen.
Fout ivm EGR is normaal maar geeft geen problemen.
Fout ivm EGR is normaal maar geeft geen problemen.
525d E61 2007 pre-LCI
Thanks voor info.
Dit moet bij een dealer denk ik? Of is er iemand op dit forum die dit kan?
Dit moet bij een dealer denk ik? Of is er iemand op dit forum die dit kan?
Ik kan het ook alleen ben nog niet helemaal thuis in wat de mogelijke foutmeldingen precies inhouden.
Ryan is wel expert
Ken ook nog een expert in Schenkeldijk maar hij is niet actief op dit forum. Kan je dagelijks zo naar binnen rijden
Ryan is wel expert
Ken ook nog een expert in Schenkeldijk maar hij is niet actief op dit forum. Kan je dagelijks zo naar binnen rijden
Schenkeldijk ligt op de route voor mij, wat is zijn adres/werkplaats?
Ik zal source ook eens een berichtje sturen, weet alleen niet waar hij woont...
Ik zal source ook eens een berichtje sturen, weet alleen niet waar hij woont...
Schenkeldijk 117 SPBA topzaak!
Yup, SPBA, kan niet missen. Staan een heleboel BMW's voor de deur
Super, ik heb source een berichtje gestuurd. Spba is op mijn route, echter rij ik niet heel vaak langs Rotterdam tussen 0800 en 1700...
Re: Auto valt soms uit. Raildruk regelklep?
Zo, de auto ia doorgemeten. Wat opviel:
De raildruk regelklep schijnt niet goed te werken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De raildruk regelklep schijnt niet goed te werken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar ben je geweest als ik vragen mag?
de mijne is ook al eens vervangen
Ik heb er nog eentje liggen, een goed exemplaar mocht je nieuw exemplaar te prijzig vinden. Als je interesse hebt stuur me maar een pm
de mijne is ook al eens vervangen
Ik heb er nog eentje liggen, een goed exemplaar mocht je nieuw exemplaar te prijzig vinden. Als je interesse hebt stuur me maar een pm
Bij Ryan, source,
Je hebt een pb.
Ik vraag me alleen af: is dat de reden waarom mijn auto besluit de motor plat te gooien?
Je hebt een pb.
Ik vraag me alleen af: is dat de reden waarom mijn auto besluit de motor plat te gooien?
De regelklep zorgt ervoor dat de druk die is opgebouwd door de hoge drukpomp in de rail naar de injectoren er op gewenste momenten aanwezig is danwel wegvalt omdat het niet nodig is. Als deze klep opent op niet gewenste momenten dan valt de auto meteen uit. Trek met draaiende motor de stekker er maar eens af. De motor valt meteen uit omdat deze regelklep meteen opent. als deze regelklep open is stroomt het overschot aan diesel terug via de retourleiding naar de brandstoftank