Misty's E46 330iA Touring

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
MistyE46Touring

Misty's E46 330iA Touring

Bericht door MistyE46Touring » 26 okt 2015, 17:29

Goedemiddag!

Na mijn voorstelrondje hoort een showroom topic er ook echt bij geloof ik ;-)

Tijd voor echte mooie foto's is er helaas nog niet geweest maar toch, hierbij de eerste plaatjes van onze waanzinnig fijne 330iA Touring! Orientblau met zwart stof, de zeer gewaardeerde sportstoelen, het lekker dikke M-Stuur, DVD navi met wisselaar, meesturende Bi-Xenon, PDC en een afneembare trekhaak. Zwarte hemel wilden we niet, alleen het open dak missen we (ik eigenlijk) wel een beetje.
Zelfs de vrouw is er zeer content mee, is altijd een extreem nette rijdster maar ook zij vind t nu al leuk om voorzichtig iemand die wat erg kort volgt toch even achter zich te laten, want dat is nogal makkelijk met deze vriend :tong:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer zal volgen na een goede poetsbeurt of op mooie locaties waar we ooit eens gaan landen..
Is er hier ook interesse in voorgaande leuke voitures?!

Grtz!

Edward2

Re: Misty's E46 330iA Touring

Bericht door Edward2 » 28 okt 2015, 16:43

Mooie auto !
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!

MistyE46Touring

Bericht door MistyE46Touring » 28 okt 2015, 16:52

8) Danku, we zijn er ook zeker blij mee!

Wederzijds trouwens :) Mooie auto ook!

pnbmw

Bericht door pnbmw » 29 okt 2015, 14:22

Mooi kleur. Bij dat donkere komt het chroom en zilver mooi uit. Ook mooie velgen zeg. Veel plezier ermee.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002

MistyE46Touring

Bericht door MistyE46Touring » 30 okt 2015, 13:42

Danku! Een donkere kleur vind ik m inderdaad om die reden ook beter staan, vorig jaar hadden we een Titansilber E46 330i, ook erg mooi trouwens, maar daar viel al het chroom toch een beetje weg. Vooral de specifieke '330i voorbumper' valt dan wat minder op.
Velgen zijn zeker mooi, al wil ik hier eigenlijk een winterset van maken en voor de zomer een Styling 68 breedset er onder. Als iemand hier nog een setje (met wat werk mag ook) weet?! Ik hou me aanbevolen!

rijk

Bericht door rijk » 30 okt 2015, 18:09

Dikke touring!! Ziet er heel netjes uit :duim:

Edward2

Bericht door Edward2 » 30 okt 2015, 18:25

MistyE46Touring schreef: Velgen zijn zeker mooi, al wil ik hier eigenlijk een winterset van maken en voor de zomer een Styling 68 breedset er onder. Als iemand hier nog een setje (met wat werk mag ook) weet?! Ik hou me aanbevolen!
Ik zeg doen. Heb de 73's ook als winterset. Perfect hiervoor op 205 breed. Zomer styling 135 en dus dan wat breder op de banden.

Styling 68 : Kijk eens op markplaats. Hier worden ze regelmatig aangeboden en nu staan er ook wel wat op. Gewoon zoeken op : velgen e46 17 inch
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!

KDB79

Bericht door KDB79 » 04 nov 2015, 13:10

Mooie bak! En mooie velgen ;)

Joostb

Bericht door Joostb » 04 nov 2015, 22:01

Mooie auto! Lijkt veel op de mijne ook :P

Ik dacht altijd dat 330i titanium inleg in de koplampen hadden, maar deze heeft gewoon de donkere zoals ik ook heb. Ik heb die bochtenverlichting ook nog nooit gezien?

Ik heb dan wel weer een heerlijk open dakje, ik mis weer de fijne stoelen. Hij ziet er top uit, wat is de km stand?
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

Edward2

Bericht door Edward2 » 05 nov 2015, 17:52

Hey Joost,

Elke 330i heeft standaard de titanium inleg in de koplampen, behalve die die af fabriek geleverd zijn met een MTECH II pakket. Dan is de Inleg zwart ! Zie mijn auto!

De van Misty moeten dus gespoten zijn of uit een MTech II auto komen.

MistyE46Touring

Bericht door MistyE46Touring » 06 nov 2015, 07:30

Volgens mij kloppen alle bovenstaande opmerkingen maar mist er 1 uitzondering; wat ik er van begrepen heb is dat alle 330i's titanium koplampbehuizing hebben behalve de auto's met inderdaad het M-tech II pakket, of zoals in dit geval, de actieve bochtverlichting. Die schijnt ook altijd zwart te zijn.. In ieder geval is het geheel naar mijn weten origineel zo geleverd. Helemaal zeker weet volgens mij niemand het omdat ik nog niemand gesproken heb die deze optie ooit origineel op een E46 touring heeft gezien. Aan de andere kant, lekker boeiend; staat m prima!

Edward2

Bericht door Edward2 » 06 nov 2015, 22:24

haha Weer wat geleerd !!

MistyE46Touring

Bericht door MistyE46Touring » 25 jul 2016, 10:00

Zo, weer een hele tijd verder gereden met onze vriend.. Uiterlijk is er niks veranderd al heb ik intussen wel een setje Styling 68 velgen gevonden die nog opgeknapt (gestraald/gespoten) moeten worden. Weet iemand hier trouwens een goed betaalbaar adresje voor?
Maar goed, technisch is er intussen wel eea aangepakt. Allemaal wel in de orde van preventie, de vrouw rijdt er elke dag mee en hij moest mee naar de Dordogne en dan wil je geen verassingen tegenkomen. In de afgelopen maanden aangepakt;

- VANOSREVISIE bij PMotorsport in Naaldwijk :amen:
- Radiator en expansievat vervangen.
- Waterpomp/multiriem/looprollen vervangen
- Nieuwe remklauwen voor en de klauwen achter gereviseerd
- Nieuwe Xenon lampen (Wat een verschil!)
- Olieniveausensor vervangen
- klepdekselpakking vervangen
- Raammechaniek bestuurder (ging heel laaanngggzzaaamm, best irritant).
- Voorscherm vervangen ivm lichte roestvorming langs wielkast rand (ok, toch een uiterlijk dingetje ;-)

Kan wel zeggen dat hij intussen technisch wel echt in topstaat begint te komen, vooral de Vanosrevisie kan ik echt iedereen aanraden!
Ik dacht dat onze auto op dat vlak in prima staat was, motor liep goed en had power zat (dacht ik). 2 dagen voor mijn vakantie liep hij ineens stationair niet echt lekker vlak rond, wat laag in toeren en brommerig. Af en toe schommelde hij al eerder wel wat bij een koude start maar verder heb ik hier nooit aandacht aan gegeven. Na wat ge-google (wat absoluut niet alwetend is :jack: ) ging ik toch de Vanos de schuld geven.. Na veel goed verhalen gelezen te hebben contact gezocht met PMotorsport. Een beetje kort dag Patrick een mailtje gestuurd of en wanneer hij tijd had en gelukkig lukte dat!
Vanos leek nog volledig origineel en die was intussen lekker over de houdbaarheidsdatum heen gegaan. Na een goed uurtje sleutelen heb ik een 'andere' auto teruggekregen! 8)
Hij loopt veel mooier en stiller rond, heeft flink wat power erbij gekregen en is ook een stuk zuiniger geworden! Ook de automaat lijkt het beter naar z'n zin te hebben, nauwelijks meer slip en hoeft veel minder vaak terug te schakelen. Ook bij inhaalacties heuvel-op blijft hij lekker in '5' en knalt ie er vandoor! Vakantierit was een feest hierdoor, zeker op de terugweg 's nachts heerlijk door kunnen gassen en alles bij elkaar ook nog 1:11 halen ook!

We gaan weer vrolijk verder, zal proberen wat eerder een update te geven bij wat nieuws..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”