Quaife wormwielsper of M diff???

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 aug 2015, 15:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Quaife wormwielsper of M diff???

Bericht door JWtje » 20 sep 2015, 15:14

Heeft er iemand ervaring met een Quaife sperdiff? Op de momenten waar ik overig verkeer niet tot last ben en de kans dat zo'n witte auto met blauw rode strepen en blauwe lampen op het dak mij ziet vindt ik het wel leuk om te kijken hoe dwars mijn station door de bocht kan.
Dat dwarsgaan is niet zo moeilijk maar om dwars te blijven gaan wel. Als ik naar mijn doen iets te dwars ga en ik laat hem wat terugkomen dan pakt mijn buitenste wiel weer grip en als ik dan weer ietsje dwarser wil en dus gas bij geef dan tilt ie net z'n binnenste wiel en krijg ik alleen wat meer wielspin maar terug in de drift wil ie dan niet met dit open diff. Dus daar moet wat aan gebeuren.
Goedkope oplossingen zijn er niet en daarom dus even de vraag of iemand al voor ditzelfde dilemma gestaan heeft.
Oplossingen:
1. Quaife diff
2. M5 diff(past dat of moet je dan heul veul meer veranderen dan diff carrier en aansluiting aandrijfassen etc?
3. Iets anders(ander merk diff ofzo? vastlassen is geen oplossing als je er ook mee naar je werk rijdt)

Wat is wijsheid?

COUPEDOC
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 jan 2012, 23:19

Quaife wormwielsper of M diff???

Bericht door COUPEDOC » 03 nov 2015, 22:01

Ooit heb ik een E87 gehad, een 130i, aanvankelijk zonder sper.
Daarmee slierde het binnenste achterwiel in een bocht veel te veel.
Ik heb toen een Quaife-differentieel gekocht en dat zonder enig probleem in de auto laten zetten.
Dat veranderde het weggedrag ongelooflijk : veel voorspelbaarder, veel meer "fun".
Eigenlijk had dat er standaard moeten inzitten.
Zo'n Quaife differentieel is onderhoudsvrij en voelt compleet natuurlijk aan, geen enkel probleem met de antislip electronica in de auto.

Nu heb ik totaal andere auto's, o.a. een E86 met dezelfde 265 PK motor.
Daar mis ik eigenaardig genoeg dit antislip differentieel helemaal niet, andere balans, mogelijk door de brede achterbanden van 255-35-18. De wegligging is hier wel fenomenaal.

Ook op mijn 535D LCI is dit geen punt, deze auto is nu eenmaal geen sportwagen, maar wel een bijzonder snelle limousine. Een raket in avondkleding.
De electronica houdt het kolossale koppel in bedwang.
Kan de levensduur van de banden maar ten goede komen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”