E36 325i Coupe Calypso Rood interieur update
Re: e36 325i coupe calypso rood
Gast, knap ontwerp 

- woutervandriel
Dankjewel Witje! volgende week ga ik hem lasersnijden 

Laatst gewijzigd door Bart70 op 22 okt 2015, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
- woutervandriel
gisteren een hoedenplank weten te bemachtingen met Rollo! Ga deze wss volgende week bekleden met grijze stof net als de rest van mijn interieur. Ook ben ik van plan om mijn hemel opnieuw te bekleden volgende week.

hele nette hoedenplank gelukkig! Ik mis alleen de bevestigingspunten op het dak waar je de Rollo achter vast zet en 1 dopje van de hoofdsteun. Iemand iets hiervan liggen?
hier een foto wat ik precies het bedoel:

hele nette hoedenplank gelukkig! Ik mis alleen de bevestigingspunten op het dak waar je de Rollo achter vast zet en 1 dopje van de hoofdsteun. Iemand iets hiervan liggen?
hier een foto wat ik precies het bedoel:

Een nette zwarte hoedenplank grijs maken
Zonnerollo is alleen maar een gat maken en erin schuiven zover ik weet, ik zou deze gewoon in je originele maken.

- woutervandriel
Ja ik zat er zelf ook al over na te denken. Het is makkelijker, goedkoper en iemand heeft nog wat aan een zwarte hoedenplank. Aangezien er meer zwarte dan grijze interieurs zijn.
Dankjewel Dennis
Dankjewel Dennis

Laatst gewijzigd door Bart70 op 23 okt 2015, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- woutervandriel
Re: e36 325i Coupe Calypso Rood
Weer even een update!
van de week zwarte/grijze verweerde stukken even weer opnieuw mooi zwart gespoten.
eerst even alles mooi afgedekt en afgeplakt. Ligt op geschuurd en spuiten maar
eerste dag alleen de achterbumper en sideskirts gedaan.

volgende dag de voorbumper gedemonteerd. dit was iets makkelijker met schuren vooral met het rooster dat in de bumper zit.

Veel schade aan de onderkant van de bumper. Vorige eigenaar heeft ook al een keer eerder de bumpers hersteld ben ik achter gekomen. De calypso kleur kwam af en toe te voor schijn tijdens het schuren van de grijze lak.

ook even de kentekenplaat een beetje bijgewerkt. mocht ook wel eventjes.

En dit is het eind resultaat!

Kan ik weer mooi de winter mee door komen. In de zomer ben ik toch van plan om M bumpers te gaan monteren vandaar dat ik deze niet in kleur heb gespoten.
vandaag nog even olie ververst. Ik heb geen idee wanneer dit voor het laatst gebeurt was aangezien ik geen onderhoudsgeschiedenis heb. Ook weet ik niet wat voor olie er op zat dus leek me verstandig om maar even dit te verversen. Heb er 10W40 in gedaan en ik kon eigenlijk vrijwel meteen wel verschil merken met rijden, dus ben erg blij dat ik het gedaan heb. Heb toch het vermoeden dat er wat dunne olie op zat.

van de week zwarte/grijze verweerde stukken even weer opnieuw mooi zwart gespoten.
eerst even alles mooi afgedekt en afgeplakt. Ligt op geschuurd en spuiten maar

eerste dag alleen de achterbumper en sideskirts gedaan.

volgende dag de voorbumper gedemonteerd. dit was iets makkelijker met schuren vooral met het rooster dat in de bumper zit.

Veel schade aan de onderkant van de bumper. Vorige eigenaar heeft ook al een keer eerder de bumpers hersteld ben ik achter gekomen. De calypso kleur kwam af en toe te voor schijn tijdens het schuren van de grijze lak.

ook even de kentekenplaat een beetje bijgewerkt. mocht ook wel eventjes.

En dit is het eind resultaat!

Kan ik weer mooi de winter mee door komen. In de zomer ben ik toch van plan om M bumpers te gaan monteren vandaar dat ik deze niet in kleur heb gespoten.
vandaag nog even olie ververst. Ik heb geen idee wanneer dit voor het laatst gebeurt was aangezien ik geen onderhoudsgeschiedenis heb. Ook weet ik niet wat voor olie er op zat dus leek me verstandig om maar even dit te verversen. Heb er 10W40 in gedaan en ik kon eigenlijk vrijwel meteen wel verschil merken met rijden, dus ben erg blij dat ik het gedaan heb. Heb toch het vermoeden dat er wat dunne olie op zat.

Mooi te lezen hoe je de wagen bij houdt ! Deze wagen is in goede handen 

- BMWf20 2.0d
Goed bezig, staat er weer fris bij zo.....
De nummerplaten zou ik, samen met de houders (of je moet geld krijgen voor het reclamerijden), vervangen, liefst voor exemplaren met opgelegde letters.
Zijn de kosten niet en zal, met gele en blauwe afdekdopjes, nog net ff een stukje strakker staan.........

De nummerplaten zou ik, samen met de houders (of je moet geld krijgen voor het reclamerijden), vervangen, liefst voor exemplaren met opgelegde letters.
Zijn de kosten niet en zal, met gele en blauwe afdekdopjes, nog net ff een stukje strakker staan.........

- woutervandriel
Klopt heb je gelijk in moet nog wel een keer luxe platen hebben. De houders zijn van mijn garage waar ik op zaterdag werk dus die heb ik er wel bewust opzitten. De naam is miss een beetje raar maar dat is de achternaam van mijn baas dus vandaar.
mooi om tre volgen word lekker verwend 

Ik weet niet of je de hoedenplank er al in hebt zitten, maar ik heb eventueel ook nog wel een grijze voor je liggen, en die is met het rolgordijn en de bevestigingshaakjes aan de hemel!

- woutervandriel
Deze komt alleen uit een sedan denk ik ofniet? Bij mij zitten er namelijk geen gordels in de hoedenplank..
Komt inderdaad uit een sedan!
Laatst gewijzigd door Bart70 op 03 nov 2015, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- woutervandriel
mm das jammer, dat gaat dan niet passen. ik heb zelf een coupe. Gordels zitten aan de bank vast omdat ik de bank neer kan klappen. Igg bedankt het aanbod! alleen de bevestigingshaakjes doe je niet weg denk ik?
- woutervandriel
Tijdje terug al wat foto's gepost van mijn 3D modelletje die ik zou gaan lasersnijden.woutervandriel schreef:vrijwel meteen na de aankoop van mijn E36, heb ik de speakers achter er uit gehaald omdat deze helemaal kapot waren.
nu heb ik eventjes naar die adapters zitten kijken van de 6x9 inch speakers. wat ik jammer vind van deze adapters is dat je geen klankkast meer hebt, waardoor er een gedeelte van je geluid verdwijnt in je kofferbak.
Bij mij op school ben ik vrij om gebruik te maken van materialen en apparaten. zo kan ik dus ook gebruik maken van een hout lasersnijder.
Mijn plan is dus om zelf een klankkast in elkaar te gaan zetten. Ik heb al wat tekeningen gemaakt in een 3D tekenprogramma zoals het er uit moet gaan zien. Het gaat uiteindelijk een soort bouwpakketje worden. Elk puzzelstukje kan ik dus zo vanuit de computer printen alsof je een A4-tje aan het printen bentniks geen zaagwerk en alles direct op maat. Als ik alles kloppend heb in het 3D programma ga ik hem printen.
hier alvast wat screenshots van mijn tekeningen:
Hier een paar foto's van het eerste resultaat. Mis nog 2 stukjes die moet ik nog ff apart uitprinten maar daar had ik vandaag geen tijd meer voor.