BMW 325xi problemen met cuppen voorbanden

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Sidneys

BMW 325xi problemen met cuppen voorbanden

Bericht door Sidneys » 15 sep 2015, 14:18

Juni dit jaar heb ik een bmw E91 325 xi automaat gekocht bij de dealer bouwjaar 2011 met 68000 op de teller

Er zijn bij aflevering van de auto door de dealer 4 nieuwe banden ondergegaan. Bridgestone potenza
voor 225/40 R18 - achter 255/35R18

Nu naar 3000km beginnen de voorbanden al te cuppen de kammen aan de buitenzijde beginnen al zichtbaar te worden.

Nu ben in terug gegaan naar de bmw dealer om dit te laten controleren
En zei vertelde mij dat het aan de bandenspanning lag en dat RFT altijd zeer snel beginnen te cuppen. En ik kreeg te horen dat de vorige eigenaar hier geen last van had, dus het viel wel mee. En uitlijnen was niet nodig, en zelf deden ze dit ook niet.

Ook heeft deze auto geen two spoor.
Het is bijna zichtbaar dat de wielen naar zelf naar buiten staan. Ik weet niet of dit zo hoort maar de werkplaats chef kon hier geen antwoord opgeven.

En met dit verhaal ben ik weggestuurd bij de bmw dealer.

Nu blijf ik met het probleem zitten dat tijdens het nemen van een bocht de voorbanden extra lawaai produceren en dat de kammen in de toekomst aan de buitenzijde steeds groter worden.

De auto is nog steeds in de garantieperiode zowel bovag als premium selection

Heeft iemand misschien de oplossing / advies voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Sidney Slagter

izzy

Re: BMW 325xi problemen met cuppen voorbanden

Bericht door izzy » 15 sep 2015, 17:17

ik zit met hetzelfde probleem, 2 keer professional uitgelijnd, 4! nieuwe banden, en na 3000km alweer gecupt..
Ik kom er nu pas achter dat echt de K U T banden het probleem zijn. nooit meer deze potenza's...

Zelfde auto met de continental RFT, en Michelin RFT (andere set) en Nokian (winter) RFT geen problemen!!
BMW e91 LCI 320da Individual

streamline

Bericht door streamline » 01 nov 2015, 13:26

Probeer anders eens non-RFT banden,
De vorige eigenaar van jou auto kan ook minder kritisch geweest zijn dan jij. Dat het probleem er wel geweest is maar niet opgemerkt. Of de dealer zegt gewoon dat dit zo is...

bmwhans

Bericht door bmwhans » 02 nov 2015, 10:34

En de bandenspanning hoger aanhouden als wordt aanbevolen zeker 2.5 bar voorkant.
Ik had met mijn f20 hetzelfde probleem,ik reed met 2.7 voor en het probleem was weg de zijwangen worden zo minder belast en de banden sleten mooi af

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning”