CD speler doet het niet.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
JCK

CD speler doet het niet.

Bericht door JCK » 19 sep 2015, 13:11

Zoals de titel al zegt de CD speler doet het niet, CD's zijn geplaatst en op het scherm zie je de posities.
Maar hij geeft aan no disc. Nu ligt er in het dashboardkastje een kabel met een hele brede stekker en in de reparatie facturen kom ik tegen dat er ooit een I phone interfase (zo stond het er echt) is ingebouwd.
Zou het kunnen zijn dat deze interface de CD speler vervangt en dat de originele niet meer gezien wordt??
Wil eigenlijk kijken of de originele CD speler nog functioneert en eventueel later ombouwen naar USB.

JCK
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Chris39

Re: CD speler doet het niet.

Bericht door Chris39 » 20 sep 2015, 12:24

Waarom dan niet meteen ombouwen naar USB?
In mijn auto zat ook geen wisselaar in, dus meteen een usb interface gekocht en klaar.

JCK

Bericht door JCK » 20 sep 2015, 12:37

Denk dat het zoiets gaat worden, vanmorgen een Ipod aangesloten en nu ziet hij een (ge emuleerde) CD speler en kun je muziek selecteren. In de rekeningen lopen zoeken en vond dat de CD speler defect zou zijn en een tijd later is er een Ipod interface geïnstalleerd. Nu heb ik liever de muziek van USB dan van Apple, dus maar eens rondsnuffelen van wat er allemaal leverbaar is. Bedankt voor je antwoord.

JCK

JCK

Bericht door JCK » 06 okt 2015, 23:06

CD speler bleek inderdaad defect, discmotor is vervangen en zou weer moeten werken.
Headunit verwijderd (16 x 9) eronder lag een DENSION 100 (de Ipod interface)
Deze losgekoppelt, hij ziet de CD speler en dat alle slots bezet zijn, kan de speler bedienen, maar geen geluid ;-(
Nu zat er aan de DENSION een kabel met een 12 polige connector, lijkt erop dat de originele bedrading ergens onderbroken is. Wie weet waar dat bij een E39 wordt gedaan, achter in de headunit zitten twee kabels, maar die lijken me origineel en voordat ik het hele dashboard sloop om te vinden waar de DENSION kabel naar toe loopt graag een hint er zullen er vast meer zijn die ooit een DENSION 100 ingebouwd hebben.

JCK

hj2

Bericht door hj2 » 07 okt 2015, 04:27

Ligt er geen plug los aan de CD speler zijde? Kijk daar eens of je wat aantreft!
Leuke signature heb je trouwens :)
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8

JCK

Bericht door JCK » 07 okt 2015, 22:28

Bij de CD speler zitten beide kabels erin, volgens mij wordt 1 van deze kabels onderbroken en wordt er iets van een splitter tussen gezet zodat de DENSION aangesloten kan worden, probleem is dat ik niet weet waar hij onderbroken is.
Kan de kabel die aan de DENSION zat terug gaan volgen, maar voel er (nog) weinig voor om het halve dashboard af te breken. Vandaar dat ik hoopte dat er al een keer iemand een DENSION ingebouwd heeft in een E39.
Ook de handleidingen die ik op het net kan vinden bieden geen uitkomst.
JCK

JCK

Bericht door JCK » 01 nov 2015, 15:42

Vandaag de kabel gevolgd.
Onder het dashboard een plaat iets losgehaald en daar kwam ik hem weer tegen, loopt de linker chassisbalk in.
Toen achter wat schermen, en bakjes verwijderd en kwam ik de TV? ontvanger tegen naast het reserve wiel.
Afbeelding
En daar zat een verloop tussen de originele bedrading met een aftakking naar de DENSION kabel.
Afbeelding
Deze ertussen uitgehaald en alles weer aangesloten zoals het volgens mij zou moeten zitten en zowaar de CD speler doet het. De kabel voor de DENSION maar laten liggen voor het geval dat er ooit iets anders in komt.

JCK

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”