Gloeistift controller snel kapot??
Gloeistift controller snel kapot??
Ik heb een irritante storing op al mijn gloeistiften. De bekende 4212,4222, .... fout.
Nu heb ik een jaar geleden een nieuwe controller geplaatst, kan deze nu alweer defect zijn?
Zijn dit zulke fragiele stuurapparaten?
Wat zijn de ervaringen?
Nu heb ik een jaar geleden een nieuwe controller geplaatst, kan deze nu alweer defect zijn?
Zijn dit zulke fragiele stuurapparaten?
Wat zijn de ervaringen?
Re: Gloeistift controller snel kapot??
Ze gaan kapot door olie insijpeling. Olie afkomstig van de inlaatcollector.
Daarbuiten is mij niet bekend dat ze stuk gaan.
ik heb de mijne preventief vervangen een paar jaar terug omdat ik 4 gloeibougies had die stuk waren. Maar ik vermoed dat hij nog ok was. Daarna heb ik wel een lek gehad via de blindplaatjes maar de gloeimodule heeft dit overleefd.
Daarbuiten is mij niet bekend dat ze stuk gaan.
ik heb de mijne preventief vervangen een paar jaar terug omdat ik 4 gloeibougies had die stuk waren. Maar ik vermoed dat hij nog ok was. Daarna heb ik wel een lek gehad via de blindplaatjes maar de gloeimodule heeft dit overleefd.
525d E61 2007 pre-LCI
Bij slechte alternatieven voor de swirlflaps (schroefjes of afgeslepen kleppen) kan er olie gaan lekken. Dit sijpelt idd precies in het relais. Relais kan je vervangen zonder de inlaat te verwijderen. Kijk even met een zaklamp of die zijde van je blok droog is.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Heb helaas dit al te vaak losgehad om verrast te worden door lekkage. Het is 100% droog daar, geen olieresten dus de module is schoon, daar is de oude al op kapot gegaan. Daarna alles aangepakt en een nieuwe geplaatst
Trouwens vervangen zonder de inlaat eraf te halen is wel een heel lastige uitdaging. De koeling van de motor zit echt in de weg
Heb de verbindingen op de DDE ook al gecheckt, zijn prima. Snap er niets van
Trouwens vervangen zonder de inlaat eraf te halen is wel een heel lastige uitdaging. De koeling van de motor zit echt in de weg
Heb de verbindingen op de DDE ook al gecheckt, zijn prima. Snap er niets van
Komt me helaas bekend voor.
In april dit jaar een nieuw gloeirelais laten plaatsen en in september had ik alweer foutmeldingen op alle 6 de gloeispiralen te pakken.
In september het gloeirelais laten reinigen en laten voorzien van een vochtafstotende laag. Meldingen waren toen een week weg, maar zijn inmiddels alweer terug. Bij het reinigen bleek inderdaad het inlaatspruitstuk de boosdoener te zijn die wat lekte.
Zit nu ook in dubio wat te doen. Gewoon doorrijden met de foutmeldingen, gloeirelais opnieuw vervangen of toch maar het hele inlaatspruitstuk dan. Inlaatspruitstuk gaat namelijk al 170.000 km mee (overigens met nog steeds de swirl flaps erin
).
In april dit jaar een nieuw gloeirelais laten plaatsen en in september had ik alweer foutmeldingen op alle 6 de gloeispiralen te pakken.
In september het gloeirelais laten reinigen en laten voorzien van een vochtafstotende laag. Meldingen waren toen een week weg, maar zijn inmiddels alweer terug. Bij het reinigen bleek inderdaad het inlaatspruitstuk de boosdoener te zijn die wat lekte.
Zit nu ook in dubio wat te doen. Gewoon doorrijden met de foutmeldingen, gloeirelais opnieuw vervangen of toch maar het hele inlaatspruitstuk dan. Inlaatspruitstuk gaat namelijk al 170.000 km mee (overigens met nog steeds de swirl flaps erin
Blijkbaar lekken je flaps dan moogie
Inlaatje eraf en erop kan een goede monteur binnen 1,5 uur.
Inlaatje eraf en erop kan een goede monteur binnen 1,5 uur.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Is het nu zo dat straks met het echt koude weer(temp beneden 3 graden) de auto niet meer start zonder gloeistiften? Afgelopen dagen gaf de auto ook aan dat het zeer koud was maar startte wel, ene keer fractie lastiger dan de andere maar geen problematische start met maar blijven doorstarten.
Ligt eraan of je een andere auto tot je beschikking hebt....
Is het nu dan zo dat deze helemaal niet meer voor gloeit, of werkt het wel met een storing?
Is het nu dan zo dat deze helemaal niet meer voor gloeit, of werkt het wel met een storing?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Starten gaat moeilijker en soms heb je een paar keer nodig. Hangt ook sterk af van je batterij. Deze gaat hier ook van afzien.Vintiem schreef:Is het nu zo dat straks met het echt koude weer(temp beneden 3 graden) de auto niet meer start zonder gloeistiften? Afgelopen dagen gaf de auto ook aan dat het zeer koud was maar startte wel, ene keer fractie lastiger dan de andere maar geen problematische start met maar blijven doorstarten.
Motor dan ook vierkant draaien in het begin.
Dit had ik toen 4 van de 6 niet meer werkte.
Bij heel lage temp start hij mogelijk niet meer daar ook de batterij dan zwak is.
Sowieso is dit niet zo geweldig voor de motor daar de verbrading op dat moment vere van optimaal is.
Wat ook niet goed geweten is, is dat de gloeibougies ook werken op normale buitentemperaturen om de verbranding sneller optimaal te laten verlopen.
In TIS kan je dit duidelijk lezen.
525d E61 2007 pre-LCI
Patrickk schreef:Ligt eraan of je een andere auto tot je beschikking hebt....
ben benieuwd hoe je hier achter komtIs het nu dan zo dat deze helemaal niet meer voor gloeit, of werkt het wel met een storing?
Worden de gloeistiften bij elke start, ongeacht of de motor warm is of koud, gebruikt?
Ik kan namelijk de foutmelding wissen en daarna rustig een aantal keren de motor aanzetten en uitzetten en als ik de boel dan uitlees staat er geen gloeispiralen foutmelding in. Echter als ik de motor start na een nacht en ik lees de boel uit dan staat de melding van alle 6 er weer in
Laatst gewijzigd door Vintiem op 20 okt 2015, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja zie mijn mail hierboven.
Bij extremere koudes krijg je normaal een symbool op je dashbord. Zelf heb ik dit ook nog niet gezien.
De gloeibougies worden harder/langer aangestuurd naargelang dit nodig is.
Bij extremere koudes krijg je normaal een symbool op je dashbord. Zelf heb ik dit ook nog niet gezien.
De gloeibougies worden harder/langer aangestuurd naargelang dit nodig is.
525d E61 2007 pre-LCI
Je kan er om lachen maar dan kan je het wel uitproberen. Als je er van afhankelijk bent zou ik het vervangen...
E46 330iA touring 05-2003 110.000km