6e versnelling geen vermogen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
etnoz

6e versnelling geen vermogen

Bericht door etnoz » 19 okt 2015, 18:33

Hoi

Vandaag langs roetfilter-verwijderen Borne geweest om mn e61 te laten chippen, roetfilter en egr te verwijderen. In eerste instantie omdat de bak niet helemaal lekker schakelde. Op de snel weg schakelde hij snel terug naar zn 5e versnelling als ik t gaspedaal al een beetje intrap. Dus dacht als de roetfiter weg is schakeld bij beter. Vroeg of laat moest hij er toch uit en als ik daar dan toch ben laat ik alles doen.
Nu is het volgende: hij heeft zeker meer pk's en rijd goed in zn 1e, 2e, 3e, 4e en 5e versnelling, maar in zn 6e versnelling geen vermogen als ik gas geef gebeurd er bijna niks als ik meer gas geef schakeld hij terug naar zn 5 en in zn 6 weer niks.

Foutcodes: gasklephuis geeft hij aan, maar dat was voor de tuning en roetfilfer verwijderen ook.

Ik hoor graag van jullie.

Bvd

tom_il

Re: 6e versnelling geen vermogen

Bericht door tom_il » 19 okt 2015, 18:52

Tunen met foutcodes aanwezig, dat snap ik niet.
Eerst zorgen dat alles tegoei werkt en dan tunen, niet andersom.
Daarnaast zeg je ook niet hoeveel toeren hij maakt. Of welke motor je uberhaupt hebt.
Zijn er curves opgenomen bij tunen ?
Dikwijls verlies je bij het tunen koppel helemaal onderin, curves maken dit duidelijk.
Ben je al terug gegaan naar je tuner met dit verhaal ?
Wie heeft hem getuned ?
525d E61 2007 pre-LCI

Degids

Re: 6e versnelling geen vermogen

Bericht door Degids » 19 okt 2015, 18:55

Ik heb onlangs mijn smoorklep laten vervangen. Als ik het goed heb, is de smoorklep het diesel equivalent van de benzine's gasklep.
Kostte 350 en een beetje. Maar rijdt nu weer als een trein! Motor krijgt te weinig zuurstof met een hangende smoorklep. Ik had ook last van sterk verminderd vermogen in de hogere versnellingen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”