SPOED! Probleem koelsysteem!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Dutchie
Contacteer:

SPOED! Probleem koelsysteem!

Bericht door Dutchie » 15 okt 2015, 08:44

beste bimmerportallers.

Morgen moet mijn auto op de kar naar de ring, maar helaas kamp ik sinds dinsdag met koelings problemen.

Het lijkt alsof de thermostaat niet open gaat. radiator inlet blijft ijskoud, radiator outlet word goed heet. Hij bouwt wel druk op dus ik geloof niet dat de waterpomp kapot is. de thermostaat is aan de ene kant ook ijskoud en aan de andere kant bloedheet, lijkt mij dus dat deze niet open gaat.

Nu lees ik dat deze electronisch bedient wordt door de ECU, alleen zou deze bij motor uit open staan (ben ik niet zeker van). daarnaast geeft ie ook geen foutcode. Met de M50 ombouw zijn wel de stekkers onder het spruitstuk los geweest (waarvan ook die van de thermostaat geloof ik) maar deze zit er gewoon goed opgeklikt en geeft ook geen foutcode.

Met de BMW scanner laat ie ook netjes de temperatuur zien, dus lijkt me ook geen sensor kwestie.

iemand die mij spoedig meer kan vertellen? graag!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Sans318ti

Re: SPOED! Probleem koelsysteem!

Bericht door Sans318ti » 15 okt 2015, 09:50

Ik denk inderdaad dat je thermostaat kapot is,
maargoed ik ben geen monteur misschien zegt die wat anders maar met jou verhaal denk ik dat het de thermostaat is.
deze zou bij 80/90 graden open moeten gaan...

Misschien even doormeten?

Dutchie
Contacteer:

Re: SPOED! Probleem koelsysteem!

Bericht door Dutchie » 15 okt 2015, 10:40

Heb gisteren in ieder geval een reserve meegenomen van een andere M54B30, ik ga het gelijk ff doormeten straks en anders is ie zo vervangen.

Mocht dat het ook niet oplossen denk ik dat ik de thermostaat open laat en mn ogen maar constant op de temperatuur moet houden.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”