Koppeling schakelt niet
-
Kardash
Koppeling schakelt niet
Mijn vriendin reed onlangs half in een gracht waardoor er vanonder de auto een plastiek onderdeel eraf kwam dat waarschijnlijk iets dichthield of beschermde
we zijn uit het gracht geslepen door een goede samaritaan..
maar erna deed zich een ander probleem voor
koppeling was hard schakelde heel moeilijk en er kwam lichtjes rook uit de motor met een speciale geur (waarschijnlijk doordat ik de motor beetje overbelaste tijdens het uit de gracht slepen)
als ik accelereerde ging de toerenteller na 2000 toeren straf naar boven maar reed niet sneller en dat bij alle schakelingen
na een paar km's kreeg ie het nog moeilijker..
ik vertraagde schakelde nog eens met moeite en voelde inneens een bonk maar geen geluid
erna kon ik helemaal niet meer schakelen
als ik de motor stilleg schakelt die zonder probleem maar zodra de motor aanstaat lukt het helemaal niet
iemand die weet waarover ik spreek?? en er een prijskaartje op kan plaatsen :?
we zijn uit het gracht geslepen door een goede samaritaan..
maar erna deed zich een ander probleem voor
koppeling was hard schakelde heel moeilijk en er kwam lichtjes rook uit de motor met een speciale geur (waarschijnlijk doordat ik de motor beetje overbelaste tijdens het uit de gracht slepen)
als ik accelereerde ging de toerenteller na 2000 toeren straf naar boven maar reed niet sneller en dat bij alle schakelingen
na een paar km's kreeg ie het nog moeilijker..
ik vertraagde schakelde nog eens met moeite en voelde inneens een bonk maar geen geluid
erna kon ik helemaal niet meer schakelen
als ik de motor stilleg schakelt die zonder probleem maar zodra de motor aanstaat lukt het helemaal niet
iemand die weet waarover ik spreek?? en er een prijskaartje op kan plaatsen :?
-
Pegasus
Re: Koppeling schakelt niet
koppeling kapot kan haast niet missen, denk niet dat dat wat te maken heeft met het plastic deel wat onder de auto vanaf kwam.
maruh stel je anders effe netjes voor in het daarvoor bestemde topic http://www.e46forum.nl/viewforum.php?f=22
maruh stel je anders effe netjes voor in het daarvoor bestemde topic http://www.e46forum.nl/viewforum.php?f=22
-
Kardash
zal ik zeker doen..maar je bedoelt dus nieuwe koppeling halen? geen vliegwiel of plaat of iets anders?Pegasus schreef:koppeling kapot kan haast niet missen, denk niet dat dat wat te maken heeft met het plastic deel wat onder de auto vanaf kwam.
-
Kardash
zo.. http://e46forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=3187Pegasus schreef:koppeling kapot kan haast niet missen, denk niet dat dat wat te maken heeft met het plastic deel wat onder de auto vanaf kwam.
Nou dat er iets kapot is weet ik wel zeker, maar om precies er achter te komen wat er stuk is zal hij toch op de brug moeten en er onder laten kijken door de dealer of een ander autobedrijf, we kunnen wel van alles gaan raden maar je hebt er niks aan. Kan me voorstellen dat er aardig wat ontzet is naar zo'n geintje.
Aandrijflijn moet je sowieso ook goed laten controleren.
Veel sucses niet leuk dit.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
Kardash
jeps inderdaad, helemaal niet leukbofkont schreef:Nou dat er iets kapot is weet ik wel zeker, maar om precies er achter te komen wat er stuk is zal hij toch op de brug moeten en er onder laten kijken door de dealer of een ander autobedrijf, we kunnen wel van alles gaan raden maar je hebt er niks aan. Kan me voorstellen dat er aardig wat ontzet is naar zo'n geintje.
toch bedankt
-
fransje1973
Jij zegt dat je een rare lucht rook, en dat je wagen wel toeren maakte maar niet meer optrok...Dan is waarschijnlijk je koppelingsplaat versleten. Heb je hem net ff teveel straf gegeven met uit die greppel rijden. Een koppeling vervang je altijd compleet dwz plaat/drukgroep/druklager en eventueel toplager( in het vliegwiel). Het is wel mogelijk om alleen de plaat te vervangen, maar dat zal ik( en iedere bijdehandte monteur) je sterk afraden. Een koppelingrevisie is een aardig klusje. De versnellingsbak moet uit- en ingebouwd worden. Als jij iemand vindt die alleen je plaat vervangt, en na een maand gaat je drukgroep stuk, kunnen ze weer je versnellingsbak uitbouwen...Ik denk dat dat stukje plastic wat je onder je wagen vond niets te maken heeft met je koppelinsprobleem. Laat je wagen ff nakijken op een brug of er verder niets verbogen of gebroken is... zal wel meevallen denk ik. Een greppel is meestal met gras aan de zijkant. Als je van een betonnen rand af lazert, is het een ander verhaal. succes ermee
-
Kardash
hartelijk bedankt voor de informatie, weet je toevallig ook de prijzen van zo'n koppeling setje?fransje1973 schreef:Jij zegt dat je een rare lucht rook, en dat je wagen wel toeren maakte maar niet meer optrok...Dan is waarschijnlijk je koppelingsplaat versleten. Heb je hem net ff teveel straf gegeven met uit die greppel rijden. Een koppeling vervang je altijd compleet dwz plaat/drukgroep/druklager en eventueel toplager( in het vliegwiel). Het is wel mogelijk om alleen de plaat te vervangen, maar dat zal ik( en iedere bijdehandte monteur) je sterk afraden. Een koppelingrevisie is een aardig klusje. De versnellingsbak moet uit- en ingebouwd worden. Als jij iemand vindt die alleen je plaat vervangt, en na een maand gaat je drukgroep stuk, kunnen ze weer je versnellingsbak uitbouwen...Ik denk dat dat stukje plastic wat je onder je wagen vond niets te maken heeft met je koppelinsprobleem. Laat je wagen ff nakijken op een brug of er verder niets verbogen of gebroken is... zal wel meevallen denk ik. Een greppel is meestal met gras aan de zijkant. Als je van een betonnen rand af lazert, is het een ander verhaal. succes ermee