achteruit verwarming is kapot
achteruit verwarming is kapot
Hallo,
Mijn achterruitverwarming werkt niet. Heb veel gelezen over kabelbreuk maar dat is bij allemaal.bij een e61, ik heb een e60 uit 2004.
Bij de zekeringen kast in kofferbak (achter rechts achterlicht) zit een zwart relais, weet niet of doe vasn achterruit verwarming is maar die tikt in ieder geval niet.
Iemand tips voor.mij?
Mijn achterruitverwarming werkt niet. Heb veel gelezen over kabelbreuk maar dat is bij allemaal.bij een e61, ik heb een e60 uit 2004.
Bij de zekeringen kast in kofferbak (achter rechts achterlicht) zit een zwart relais, weet niet of doe vasn achterruit verwarming is maar die tikt in ieder geval niet.
Iemand tips voor.mij?
Re: achteruit verwarming is kapot
Bij mij deed hij het tot voor kort ook niet icm met 3e remlicht defect, bleek een massacontact te zijn van beide.
Maar waar dat contact nou zat? Ik denk in het 3e remlicht zelf.
Maar waar dat contact nou zat? Ik denk in het 3e remlicht zelf.
Oke dat heb ik niet gekeken, ik ben er ook achter gekomen dat als ik achterruitverwarming aanzet dan ik dan geen radio meer heb.
Dus kan achterruitverwarming kapot zijn
Dus kan achterruitverwarming kapot zijn
mmm da's wel heel vreemd idd, weet je zeker dat Hans Kazan niet in je kofferbak zit?bmw52003 schreef:ik ben er ook achter gekomen dat als ik achterruitverwarming aanzet dan ik dan geen radio meer heb.
Zijn alle knoppen dan ook verdwenen of puur alleen de radio?
Maak eens een foto van met en zonder radio, beter is een filmpje bij inschakelen verwarming, zie je meteen wie hem jat!

Marceln is de grappenmaker van fit forum zie ik.
Zo fit ben ik niet meer, maar een grapje moet kunnen zuurtje.
Maar het geluid valt vast weg, dacht dat de antenne er ook in verwerkt zat in die achterruit, zou zomaar kunnen.
Als je een universeelmeter hebt, zou ik eens in dat 3e remlicht gaan zoeken/meten, zit bij mij van alles in zag ik op die printplaat.
Maar het geluid valt vast weg, dacht dat de antenne er ook in verwerkt zat in die achterruit, zou zomaar kunnen.
Als je een universeelmeter hebt, zou ik eens in dat 3e remlicht gaan zoeken/meten, zit bij mij van alles in zag ik op die printplaat.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 03 okt 2015, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Het is opgelost.
Heb de relais doorgeschakeld en toen deed de verwarmimg het wel.
Dus de relais is kapot en heb een nieuwe besteld.
Heb de relais doorgeschakeld en toen deed de verwarmimg het wel.
Dus de relais is kapot en heb een nieuwe besteld.
hallo,
het probleem is toch niet opgelost.

de zwarte relais is de nieuwe, die zit er nu in en achterruit verwarming werkt nu wel,
alleen zoals jullie kunnen zien is het een ander schema als op de orginele die er in zat.

de grijze zat er in, kan het kwaad dat er bij de andere een 4 bij staat?
ik heb ook een ander probleem, en dat is dat als ik een cd afspeel dat ik het geluid van de cd heel zacht hoor, maar op alle boxen kraakt het. alsof de verbinding heel slecht is. iemand enig idee wat dat kan zijn?
het probleem is toch niet opgelost.

de zwarte relais is de nieuwe, die zit er nu in en achterruit verwarming werkt nu wel,
alleen zoals jullie kunnen zien is het een ander schema als op de orginele die er in zat.

de grijze zat er in, kan het kwaad dat er bij de andere een 4 bij staat?
ik heb ook een ander probleem, en dat is dat als ik een cd afspeel dat ik het geluid van de cd heel zacht hoor, maar op alle boxen kraakt het. alsof de verbinding heel slecht is. iemand enig idee wat dat kan zijn?
Geen probleem, 4 is neem ik aan niet aangesloten in de tegenstekker.
525d E61 2007 pre-LCI
Klopt. Zit niks in wat contact kan maken, dacht mischien dat daardoor relais niet werkt.
Heb je geen idee waarom het nog ruist? Heb raam nagekeken en is niks van schade te zien.
En het zware geruis op alle boxen met cd afspelen, heeft dat gewoon te makem met slechte aansluiting achterop de cd speler?
Heb je geen idee waarom het nog ruist? Heb raam nagekeken en is niks van schade te zien.
En het zware geruis op alle boxen met cd afspelen, heeft dat gewoon te makem met slechte aansluiting achterop de cd speler?
Radio werkt perfect als achterruit verwarming aan staat. Zodra die aan staat stoort radio wel. Cd speler stoort altijd als een malle.
Me stuur knakt ook trouwens, en schaaft. Had bij dealer naar lubrizol gevraagd maar hun zeggen dat je dat niet in mijn model mag gooien, (e60 eind 2003 sedan )
Me stuur knakt ook trouwens, en schaaft. Had bij dealer naar lubrizol gevraagd maar hun zeggen dat je dat niet in mijn model mag gooien, (e60 eind 2003 sedan )
Je zou voor de aardigheid eens je gehele relaiskast eruit moeten halen en deze openmaken. Kijk eens of je vochtkringen of anders zins zwarte adertjes ziet.
Zou wel eens heel goed kunnen dat dit de boosdoener is.
Ik wilde hier ook niet aan, maar ik ben nu een maand of twee bezig met het elektrische circuit in mijn e61 en dat brengt goede verbeteringen (oa mijn zekeringen kast vervangen)
Je stuur is iets anders, daar zou je even goed naar moeten kijken. Zit er genoeg olie in het stuurhuis en pomp?
Gr,
Vincent
Zou wel eens heel goed kunnen dat dit de boosdoener is.
Ik wilde hier ook niet aan, maar ik ben nu een maand of twee bezig met het elektrische circuit in mijn e61 en dat brengt goede verbeteringen (oa mijn zekeringen kast vervangen)
Je stuur is iets anders, daar zou je even goed naar moeten kijken. Zit er genoeg olie in het stuurhuis en pomp?
Gr,
Vincent
Hallo vintiem, bedankt voor je reactie. Ik zal het een loshalen en kijken naar kringen ect. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?
Er zit voldoende olie in het reservoir. Zit eraan te denken olie te verversen en nieuw reservoir.
Er zit voldoende olie in het reservoir. Zit eraan te denken olie te verversen en nieuw reservoir.
Bij mijn voormalige 3 coupe E92 (2008) deed op een gegeven moment ook de achterruit verwarming het niet meer. Niets kunnen vinden en uiteindelijk naar de BMW garage gegaan. De accu bleek zwak te zijn, waardoor de electronica automatisch de grootverbruikers uitschakelde. Overigens ging het waarschuwingslampje van de accu niet branden (alles deed het verder prima in de auto, ook starten).