F10 Connected drive
- BMW530xdrive
Re: F10 Connected drive
Ik kwam erachter toen mijn auto net overgeschreven was en ik uitsluitend TeleServices als service had. Toen ik de app starte kon ik wel inloggen, maar waren geen van de knoppen beschikbaar. Ook werkte remote airco en Google Maps niet. Toen ik Remote Service activeerde in de portal waren na een nieuwe login in de app ineens alle functies beschikbaar.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Citaat BMWBMW530xdrive schreef:Ik zal er overheen lezen, maar ik zie nergens in die link of filmpje dat je de auto daadwerkelijk kan starten. Ik kan hem niet starten.
Als u in de winter niet uw ramen wilt krabben en graag in een warme auto instapt, kunt u de temperatuur in uw BMW van tevoren instellen via de My BMW Remote App. En tijdens de zomer wachten u binnen koele temperaturen.
Ik ging er van uit dat de auto dan op afstand ook daadwerkelijk start. De compressor van de airco werkt immers ook niet zonder lopende motor. Dus dat zal bij verwarming ook niet anders zijn.
Immers, mijn startstop systeem start de auto ook weer als de AC teveel vermogen trekt.
Vandaar mijn conclusie.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
In de zomer gebruiken ze de standaard ventilatie. Daarmee blaas je dus buitenlucht in de auto. Dus je hebt dan geen auto van 60 graden maar van 50... Want heel veel maakt dat niet uit.
In de winter is het een ander verhaal. Ze doelen op auto's met standverwarming. Dan heb je dus een extra motortje wat gestart wordt (ook op diesel). Dit motortje verwarmt je koelwater waar de verwarming zijn warmte aan onttrekt. Tevens wordt je motor voorverwarmd.
Ik had het geluk dat er bij mij een standverwarming in zat, maar veel kom je ze niet tegen.
De auto motor wordt dus niet op afstand gestart.
Verder kan ik in de app alleen de verwarming/ventilatie aanzetten via de app. Ook kan ik een tijd pushen waarop deze aan moet gaan, maar kan geen temperatuur via de app instelling. Misschien verschil tussen marketing en werkelijkheid...
In de winter is het een ander verhaal. Ze doelen op auto's met standverwarming. Dan heb je dus een extra motortje wat gestart wordt (ook op diesel). Dit motortje verwarmt je koelwater waar de verwarming zijn warmte aan onttrekt. Tevens wordt je motor voorverwarmd.
Ik had het geluk dat er bij mij een standverwarming in zat, maar veel kom je ze niet tegen.
De auto motor wordt dus niet op afstand gestart.
Verder kan ik in de app alleen de verwarming/ventilatie aanzetten via de app. Ook kan ik een tijd pushen waarop deze aan moet gaan, maar kan geen temperatuur via de app instelling. Misschien verschil tussen marketing en werkelijkheid...
F11 525D 3.0 High Executive M Sport uit 2011 in Carbonzwart
F11 Alpina D5 Biturbo uit 2012 in Brillantweiss metallic
Ik ben me goed bewust wat een standkachel is. Had ik op mijn vorige bimmer dus die mis ik immens.
Duidelijk dat dit dus gewoon geen systeem voor mij wordt.
Ik zit te denken om dan maar zelf iets te maken. Ik ben Engineer W dus een kacheltje met een stekker creeren zodat ik dit op een verlengsnoer (tijdschakelaar er tussen) vanuit de garage kan aansluiten moet geen punt zijn
Duidelijk dat dit dus gewoon geen systeem voor mij wordt.
Ik zit te denken om dan maar zelf iets te maken. Ik ben Engineer W dus een kacheltje met een stekker creeren zodat ik dit op een verlengsnoer (tijdschakelaar er tussen) vanuit de garage kan aansluiten moet geen punt zijn

Maar als je een garage hebt zet je hem toch binnen 

Laatst gewijzigd door Bart70 op 23 sep 2015, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
F11 525D 3.0 High Executive M Sport uit 2011 in Carbonzwart
Die garage gaat dit bakbeest niet in passen, of er moeten eerst wat andere spullen uit 

Kasten en werkbank staan in de weg. En de garage wordt over een jaartje mijn fotostudio als mijn jongste naar de zolder verhuist.