downpipe

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
ruudje2015

downpipe

Bericht door ruudje2015 » 24 jul 2015, 21:04

Ik heb op het forum gezocht op downpipe, maar kom er niet uit.

vele zeggen dat deze er al op zit origineel, van andere lees ik dat een downpipe meer vermogen kan krijgen, andere zeggen downpipe zonder kat is beter.

wat is nu het beste voor geluid, vermogen en rijgedrag.

graag binnen de apk grenzen en burengrenzen, laatste is erg belangrijk omdat ik rond half 4 smorgens naar mijn werk ga -_-

en eventueel als er een vermogenswinst behaald kan worden hoe zien deze er dan uit, heb een lasser die echt alles kan maken en moet binnen klein budget zijn.

en is het verschil tussen rvs, staal of ander materiaal zo groot?
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!

E36/318iS

Re: downpipe

Bericht door E36/318iS » 08 sep 2015, 18:59

Een downpipe is het gedeelte wat achter de turbo zit, standaard is die vaak van gietijzer. Wat jij bedeoelt is waarschijnlijk het spruitstuk, die zit aan de cilinderkop bevestigd. Daarna komt de katalysator, en dan de midden en einddemper. Voor een zwaarder en harder geluid is het verwijderen van de einddemper voldoende. Een sportuitlaat monteren kan natuurlijk ook.
Sheer driving pleasure - Freude am fahren

DennisV32

Re: downpipe

Bericht door DennisV32 » 09 sep 2015, 10:19

Origineel hebt een iS al een spaghetti spruitstuk. Een lege/verwijderde katalysator hebt iets voordeel in de hoge toeren maar je koppel middenin is minder, zelf heb ik weer een katalysator terug gemonteerd.

Ik maak binnenkort een filmpje hoe de mijne nu klinkt met een aangepaste einddemper, dus als je me showroom volgende week in de gaten houdt zie je deze vanzelf voorbij komen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”