led strips kofferlicht E61

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
rebirth

led strips kofferlicht E61

Bericht door rebirth » 25 aug 2015, 22:52

Hallo,

Ik volg hier al een lange tijd op het forum, maar aangezien ik nu zelf met een vraagje zit, heb ik besloten me eens te registreren. Vorig jaar had ik tal van problemen met de wagen, die uiteindelijk met de gekende kabelboom te maken hadden. In de garage heeft men dit onder handen genomen, en alle problemen waren opgelost,... op 1 ding na. De led strips van 1 van mijn achterlichten in de koffer werkten nog steeds niet. Volgens de garage had dit niets te maken met de kabelboom, gezien de herstellingen daaraan, en moet dit licht defect zijn.

Is er hier iemand die dit ooit al eens voorgehad heeft? Het lijkt me wel erg toevallig dat dit net ook samen met de problemen van de kabelboom ontstaan is, maar het kan natuurlijk altijd. Kan ik op 1 of andere manier testen of dit de lamp zelf is die kapot is? Of kan ik ergens een lampje/LED vervangen waardoor dit terug zou moeten werken?

Alvast bedankt voor de tips!

rebirth

Re: led strips kofferlicht E61

Bericht door rebirth » 01 sep 2015, 08:32

bedankt voor de vele reacties en tips :duim:

tom_il

Bericht door tom_il » 01 sep 2015, 09:36

Als alle strips niet werken op 1 van de achterlichten van de deksel van kan dit idd te maken hebben met de kabelboom.
Vervangen kan je normaal niet, je moet de hele lamp vervangen.
Ik vermoed dat je de deze van de andere kant kunt testen en zien of deze ook niet gaat. En omgekeerd. Weet niet 100% zeker of de connectors gelijk zijn, maar is in elk geval het proberen waard.
525d E61 2007 pre-LCI

rebirth

Bericht door rebirth » 01 sep 2015, 10:49

Bedankt tom_il.
Dat was eigenlijk al 1 van de dingen die ik me afvroeg, of er voor elke strip een aparte lamp is, of dat allemaal op hetzelfde werkt. Ik ga eens kijken of ik de lampen kan omwisselen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”