Beste allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik ben gisteren aangekomen in Spanje met de E60 en heb een prima rit achter de rug. Enkel ik begin steeds meer (hinderlijke) problemen te ondervinden met de automatische transmissie. Ik heb al gezocht op het forum maar niet echt een antwoord gevonden.
De stats van mijn auto zijn als volgt: E60, 523i, 2006, 133.000km.
De symptonen die ik ervaar kan ik het beste beschrijven als een duw in de rug bij opschakelen. Wel echt een redelijke schok heb ik het dan over. In de DS stand (waar hij de toeren hoger laat oplopen) is het nog veel erger. Vooral hier in bergachtig gebied is het erg goed te merken omdat hij heuvel op in zowel D als DS de toeren een stuk hoger laat oplopen, schakelt hij dan door dan voel je een schok. In terugschakelen ervaar ik geen problemen.
Het is nogal oncomfortabel, maar dat is niet mijn grootste probleem. Ik ben meer dan 2000 km van huis en hoop niet dat er iets met de bak kan gebeuren waardoor ik mijn terugreis niet kan afronden.
Is er iets dat ik kan proberen/doen? Weten jullie wat dit is? Moet ik hier in Spanje spoedig een dealer opzoeken?
Ik heb bij mijn garage waar de auto nog garantie heeft ook al even aan de bel getrokken, maar deze hebben het over een adaptie-rit uitvoeren. Geen idee wat dit is. In ieder geval heb ik daar vanuit Spanje weinig aan.
Alvast bedankt voor de reacties!
Problemen met automaat
Problemen met automaat
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Problemen met automaat
Das niet zo mooi als je zo ver van huis bent (anders ook niet trouwens) 
Je kunt eens de bak resetten om te kijken of dat helpt (iets van gas 30sec vol ingedrukt houden als de auto 'aan' staat maar niet gestart)...iets anders zou ik niet weten.
Succes ermee, je gaat toch trouwen daar? Veel plezier
Je kunt eens de bak resetten om te kijken of dat helpt (iets van gas 30sec vol ingedrukt houden als de auto 'aan' staat maar niet gestart)...iets anders zou ik niet weten.
Succes ermee, je gaat toch trouwen daar? Veel plezier
Dat resetten heb ik al geprobeerd helaas. Geen resultaat.
Inderdaad volgende week trouwen ja!
Inderdaad volgende week trouwen ja!
Groetjes, Bjorn
Weet je zeker of de automaat geen olie lekt, kijk of de kunstof plaat nat is achter de bak. Als alles nog kurk droog is, dan zal er wel voldoende olie inzitten. Olie lekkage bij de kabeldoorvoer is een kwaal. Doorrijden met te weinig olie vernielt de bak. Is de olie al een keer ververst? Mijn automaat schakelt ook niet vlekkeloos, ook een schokje bij het schakelen, dit is bij 150 dkm begonnen. Olie is bij zf ververst bij 140 dkm. Ondertussen is de mechatronic al vervangen, lijkt nu iets beter maar nog niet perfect. Als het schokje bij opschakelen niet te erg is dan zou ik het aandurven om naar huis te rijden, mits de olie op peil is. Ik neem aan dat je nog geen storingsmelding vd bak hebt. Gr Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Maar wilde toch nog even een update geven op dit topic. De automaat zijn adaptiewaarden bleken nogal in de war te zijn. Na een bezoek aan Source in november welke met zijn computerprogramma's de adaptiewaarden heeft gereset reed de auto al gelijk weer als een zonnetje. Inmiddels weer een paar maanden verder en ik kan bevestigen dat alle schokken van de automaat definitief verdwenen zijn!
Mochten mensen toch eenzelfde soort probleem ervaren is het resetten van de adaptiewaarden misschien een goed plan!
Mochten mensen toch eenzelfde soort probleem ervaren is het resetten van de adaptiewaarden misschien een goed plan!
Groetjes, Bjorn