Betrouwbaarste schakelbak?
Betrouwbaarste schakelbak?
Goede middag,
Ik ben nog steeds aan het sparen voor een bmw 535d E60.
Maar echter voordat die aanschaft wil ik eerst informatie winnen op betrouwbaarheid van schakelbak van die bmw.
kunnen jullie mij vertellen vanaf welk bouwjaar is een bmw E60 redelijk betrouwbaar?
Hoewel ik weet dat vanaf 2007 de nieuwe tiptronic heeft, is de prijsverschil tussen oude en nieuwe automaatbak ook enorm verschil, minimaal 4 a 5.000 euro.
Dus mijn vraag is, hoe betrouwbaar is een non-tiptronic bak? Namelijk onder de 2007...
Alvast bedankt,
met vriendelijke groet,
Yon
Ik ben nog steeds aan het sparen voor een bmw 535d E60.
Maar echter voordat die aanschaft wil ik eerst informatie winnen op betrouwbaarheid van schakelbak van die bmw.
kunnen jullie mij vertellen vanaf welk bouwjaar is een bmw E60 redelijk betrouwbaar?
Hoewel ik weet dat vanaf 2007 de nieuwe tiptronic heeft, is de prijsverschil tussen oude en nieuwe automaatbak ook enorm verschil, minimaal 4 a 5.000 euro.
Dus mijn vraag is, hoe betrouwbaar is een non-tiptronic bak? Namelijk onder de 2007...
Alvast bedankt,
met vriendelijke groet,
Yon
Re: Betrouwbaarste schakelbak?
Geen wezelijk verschil tussen voor en na 2007, alleen bediening is gewijzigd.
Als je betrouwbaarheid zoekt neem dan een 530d liefst na 2007.
Ik zou deze zeker verkiezen boven een 535d van voor 2007.
Ps Tiptronic is een Porsche / audi term.
Als je betrouwbaarheid zoekt neem dan een 530d liefst na 2007.
Ik zou deze zeker verkiezen boven een 535d van voor 2007.
Ps Tiptronic is een Porsche / audi term.
525d E61 2007 pre-LCI
Vertel?
de reden dat ik voor 535d kies is omwille snelheid, het is na bmw m5 snelste auto.
Maar uiteraard moet het inderdaad ook betrouwbaar zijn.
Is er iets dat je die 535d verkiest voor 530d? Wat is er bijzonders aan 530d?
de reden dat ik voor 535d kies is omwille snelheid, het is na bmw m5 snelste auto.
Maar uiteraard moet het inderdaad ook betrouwbaar zijn.
Is er iets dat je die 535d verkiest voor 530d? Wat is er bijzonders aan 530d?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 31 aug 2015, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
535d is complexer met zijn 2 turbo's. En ze worden nogal eens afgetrapt, en zodra er kosten aan beginnen te komen verkocht.
530d lci zijn ook heel mooi waardes te bereiken als hem tuned wat ik vermoed je van plan bent.
Heb je trouwens budget voor onderhoud ?
530d lci zijn ook heel mooi waardes te bereiken als hem tuned wat ik vermoed je van plan bent.
Heb je trouwens budget voor onderhoud ?
525d E61 2007 pre-LCI
Ik was van plan om compleet nieuwe motor in te zetten voor 3800 van ebay dat een motorbouwer verkoopt.
Zo kan ik het auto voor een lange termijn gebruiken.
als het mogelijk is, is het mogelijk om een 3.5 motor bij een 530d wagen in te bouwen?
Zo kan ik het auto voor een lange termijn gebruiken.
als het mogelijk is, is het mogelijk om een 3.5 motor bij een 530d wagen in te bouwen?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 31 aug 2015, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
535d heeft een 3l motor met dubbele turbo. 530d heeft een enkele turbo, dat voornaamelijk het verschil.
Nieuwe motor voor 3800€ ? Dat geloof toch zelf niet ?
Nieuwe motor voor 3800€ ? Dat geloof toch zelf niet ?
525d E61 2007 pre-LCI
http://www.ebay.de/itm/BMW-E60LCI-535d- ... 19ec6e4b91
Als je motor inlever krijg je 500 euro korting...dus 3800 euro
Als je motor inlever krijg je 500 euro korting...dus 3800 euro
Laatst gewijzigd door Bart70 op 01 sep 2015, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Das geen nieuwe hé.
Snap toch niet wat je van plan bent. Een 535d kopen en direct erna een motor van eBay erin steken
Snap toch niet wat je van plan bent. Een 535d kopen en direct erna een motor van eBay erin steken
525d E61 2007 pre-LCI
Daarnaast die link is voor een lci dus minimum 2007.
Is dit wel allemaal doordacht ? Heb eerlijk gezegd niet die indruk.
Is dit wel allemaal doordacht ? Heb eerlijk gezegd niet die indruk.
525d E61 2007 pre-LCI
Tja, lijkt toch wel een mooie deal zo als hij in je wagen past. Ze doen best veel aan de motor en geven toch een jaar garantie wat ook niet mis is. Ik zou zelf wel een paar vragen hebben mocht ik zoiets willen doen.
Hoe lang zijn ze er mee bezig?
De turbo's worden niet mee vervangen, dit zijn wel slijtage onderhevige onderdelen.....
De swirlflaps laten ze gewoon zitten? Die zou ik afgeblind willen zien.
Ik zie niets over nieuwe gloeistiften en het regel apparaat welke nog al eens stuk gaan?
Het is toch wel een hele investering om te doen. Als ik nog geen wagen gekocht zou hebben dan zou ook ik net als Tom weer voor een 530D gaan. Ik heb er een uit 2006 gehad die liep als een tierelier. Na tuning is ie net zo snel als een 535D dus daar zou het ook niet aan mogen liggen. De 535D is zoals Tom het al aangeeft echt een probleem wagen over het algemeen. Vergis je ook niet in de kosten met het rijden van deze bolides. Ook na vervangen van je motor kan er nog genoeg stuk.
Je geeft aan dat ie snel moet zijn dus ik vermoed dat je net als ik een pittige bestuurder bent. Ik had buiten de motor om een 8K aan onderhoud in 2 jaar tijd en das voornamelijk aan onderdelen......
Maar goed, wellicht heb je wat meer geluk?
Hoe lang zijn ze er mee bezig?
De turbo's worden niet mee vervangen, dit zijn wel slijtage onderhevige onderdelen.....
De swirlflaps laten ze gewoon zitten? Die zou ik afgeblind willen zien.
Ik zie niets over nieuwe gloeistiften en het regel apparaat welke nog al eens stuk gaan?
Het is toch wel een hele investering om te doen. Als ik nog geen wagen gekocht zou hebben dan zou ook ik net als Tom weer voor een 530D gaan. Ik heb er een uit 2006 gehad die liep als een tierelier. Na tuning is ie net zo snel als een 535D dus daar zou het ook niet aan mogen liggen. De 535D is zoals Tom het al aangeeft echt een probleem wagen over het algemeen. Vergis je ook niet in de kosten met het rijden van deze bolides. Ook na vervangen van je motor kan er nog genoeg stuk.
Je geeft aan dat ie snel moet zijn dus ik vermoed dat je net als ik een pittige bestuurder bent. Ik had buiten de motor om een 8K aan onderhoud in 2 jaar tijd en das voornamelijk aan onderdelen......
Maar goed, wellicht heb je wat meer geluk?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
ik denk dat ik inderdaad maar eens af zie van 535d, bedankt jullie beiden.
De reden dat ik een nieuwe motor wil inzetten is dat de meeste 535d en 530d al bijna 3 ton hebben gereden,
dus dacht ik dat een logische stap is om heel goedkoop te kopen en derest van de kosten compenseren met nieuwe motorblok.
Misschien zal ik toch maar 530d moeten overwegen....
Laatst gewijzigd door Bart70 op 01 sep 2015, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.