iDrive en Navigatie update
-
iDrive en Navigatie update
Hallo,
Ik heb een BMW 520D uit 2009 sinds vandaag en deze bevalt meer dan goed.
Ik wil graag weten hoe ik de navigatie-(mappen) en iDrive kan updaten naar de laatste (2015) versie.
Uiteraard is de BMW dealer geen optie, want die vragen de hoofdprijs.
Alle advies is welkom
Ik heb een BMW 520D uit 2009 sinds vandaag en deze bevalt meer dan goed.
Ik wil graag weten hoe ik de navigatie-(mappen) en iDrive kan updaten naar de laatste (2015) versie.
Uiteraard is de BMW dealer geen optie, want die vragen de hoofdprijs.
Alle advies is welkom
Re: iDrive en Navigatie update
Zit daar een cic systeem in?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
Hoe kom ik erachter of ik een CIC systeem heb?
En mocht je wel CCC hebben ipv CIC kun je de dvd's bij de dealer halen voor 70 euro...dat is zeker niet de hoofdprijs!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Ik denk niet dat een BMW uit 2009 nog een CCC heeft
Hij zal of een CIC business of een CIC prof hebben vermoed ik. Nu nog een keer een antwoord lezen van de beste man.

Hij zal of een CIC business of een CIC prof hebben vermoed ik. Nu nog een keer een antwoord lezen van de beste man.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Vraag me ook af of hij überhaupt een prijsopvraag heeft gedaan bij de dealer. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat de dealer duur is. Soms maakt het nagenoeg geen verschil met andere opties. Natuurlijk in veel gevallen wel maar het steekt me een beetje om standaard dingen te roepen zonder info te hebben opgevraagd.
Maar misschien heb ik het mis en kan de topic starter vertellen wat het updaten bij de dealer kost.
Ik zal je zeggen, ik heb met mijn oude systeem (CCC) inmiddels geleerd dat originele kaartensoftware beter werkt. DVD werkt een stuk stiller.
Is de CIC niet ergens in 2009 pas in deze modellen gekomen? Dan zou een CCC nog mogelijk zijn
Maar misschien heb ik het mis en kan de topic starter vertellen wat het updaten bij de dealer kost.
Ik zal je zeggen, ik heb met mijn oude systeem (CCC) inmiddels geleerd dat originele kaartensoftware beter werkt. DVD werkt een stuk stiller.
Is de CIC niet ergens in 2009 pas in deze modellen gekomen? Dan zou een CCC nog mogelijk zijn
-
Excuses voor de late reactie.
Ik heb e.e.a. nagevraagd en uigezocht.
Ik heb inderdaad een CIC systeem en bij de dealer ben ik € 125,- kwijt om het systeem te updaten en te voorzien van nieuwe navigatie mappen.
Echter mijn android toestel (HTC One M8) koppelt wel met het systeem via bluetooth, alleen kan ik mijn contacten niet synchroniseren... Dat wordt dus een uitdaging en moet ik nog even uitzoeken
Ik heb e.e.a. nagevraagd en uigezocht.
Ik heb inderdaad een CIC systeem en bij de dealer ben ik € 125,- kwijt om het systeem te updaten en te voorzien van nieuwe navigatie mappen.
Echter mijn android toestel (HTC One M8) koppelt wel met het systeem via bluetooth, alleen kan ik mijn contacten niet synchroniseren... Dat wordt dus een uitdaging en moet ik nog even uitzoeken
dan raad ik even het volgende aan:
Kaarten updaten en bijbehorende code genereren kan op vele plaatsen. Source kan dit volgens mij ook.
Kijk eens of hij ook je systeem kan updaten, dit kan wellicht je bluetooth probleem oplossen?
Succes
Kaarten updaten en bijbehorende code genereren kan op vele plaatsen. Source kan dit volgens mij ook.
Kijk eens of hij ook je systeem kan updaten, dit kan wellicht je bluetooth probleem oplossen?
Succes
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.