sleutels afmelden met BMW software

Voor alle technische vragen over de BMW X5
Vin_Ka

sleutels afmelden met BMW software

Bericht door Vin_Ka » 14 aug 2015, 15:47

Hallo,

Ik heb mijn auto gekocht met helaas maar een sleutel. Nu heb ik op Ebay een sleutel met chip gekocht welke ik heb laten slijpen. De sleutel heb ik volgens de bekende procedure aangemeld en functioneerd ook gewoon. Alleen helaas lijkt mijn originele sleutel nu ineens afgemeld.... En als ik de originele sleutel vervolgens weer aanmeld doet de nieuw gekochtte sleutel het niet meer. De verkoper geeft aan dat wellicht alle sleutelplaatsen bezet zijn. En dat om deze rede er steeds een sleutel "gekicked" wordt. Weet iemand hoe ik alle sleutels uit het geheugen kan verwijderen zodat ik beide sleutels weer kan aanmelden?

Ik ben in het bezit van nagenoeg alle BMW software, uitgezonderd DIS en GT1.

groeten,

Vincent

Source

Re: sleutels afmelden met BMW software

Bericht door Source » 14 aug 2015, 21:34

Alle sleutel plaatsen bezet zijn dat is vrijwel onmogelijk tenzij iemand ermee heeft zitten spelen en de boel dus gesloopt heeft.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Vin_Ka

Bericht door Vin_Ka » 15 aug 2015, 10:14

Ik ben er inmiddels uit. Het blijkt dat wanneer je een nieuwe sleutel aanmeld, je de bestaande sleutel ook direct weer moet aanmelden. Dus de gewoonlijke aanmeld procedure doorlopen en dan nog de originele sleutel aanmelden en dan werken ze beiden. Nu nog de transponder programmeren dan kan ik er zelfs de auto mee starten hehe.

Weet iemand allicht of het zelf te doen is een transponder programmeren, of moet ik dit toch echt even door de garage laten doen?

Source

Bericht door Source » 18 aug 2015, 00:09

Start de auto niet met de sleutel die je besteld hebt?

Vin_Ka

Bericht door Vin_Ka » 19 aug 2015, 11:42

Nee de auto start niet met de nieuwe sleutel. Heeft alles te maken met de transponder die nog geprogrammeerd moet worden. Maar volgens mij word daar nog erg veel geld voor gevraagd om deze te programmeren. Vandaar dat ik hoop dat dit evt. zelf te doen is of dat iemand van het forum allicht zo behendig is :)

Source

Bericht door Source » 21 aug 2015, 11:01

Daar heb je andere (dure) software + hardware voor nodig. Nu snap ik ook waarom je de oude sleutel opnieuw moest aanmelden ivm de transponder.
Even iemand zoeken die de spullen heeft of een nieuwe bij de dealer bestellen. Dacht dat het kwa prijs wel mee valt. (ca. €150,-)
Voor een Mercedes zit je op zo'n €300,- a €330,-

Vin_Ka

Bericht door Vin_Ka » 21 aug 2015, 18:45

Ik zal komende week even langs een sleutelmaker rijden die ook transponders aanmeldt. Ik laat wel weten wat het kostte.

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (E53) Techniek”