Rubber vervangen van achterwiel ophanging.
Rubber vervangen van achterwiel ophanging.
Kan iemand mij helpen met de volgende vraag:
zie eerst http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=33&t=2899
Ik wil het rubber zelf vervangen van de achterwiel ophanging, die zit dus voor het achterwiel net achter je krikpunt. Ziet er niet moeilijk uit , maar is dat ook zo? Moet hij persee op de brug of kan het ook met de wielen van de grond?
Als ik het zelf kan dan zal ik ook uitgebreid foto`s maken van het geheel.
Laat maar horen!
zie eerst http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=33&t=2899
Ik wil het rubber zelf vervangen van de achterwiel ophanging, die zit dus voor het achterwiel net achter je krikpunt. Ziet er niet moeilijk uit , maar is dat ook zo? Moet hij persee op de brug of kan het ook met de wielen van de grond?
Als ik het zelf kan dan zal ik ook uitgebreid foto`s maken van het geheel.
Laat maar horen!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Rubber vervangen van achterwiel ophanging.
Nou nooit dus zelf doen, had alles los maar kreeg de nieuwe rubber er niet in omdat hij erin geperst moet worden. Had het oude rubber er weer half in maar nu maakt hij rare bonken. En staat het achterwiel scheef. Maandag breng ik hem naar de garage bij mij in de straat die kan het fixen.
Dus nooit aan de silent blocks van de achterwiel ophanging beginnen! het is geen DIY. ;(
Dus nooit aan de silent blocks van de achterwiel ophanging beginnen! het is geen DIY. ;(
Sorry hoor, maar het is een prima D.I.Y alleen jij kan het gewoon niet uitvoeren
. Alle rubbers van BMW is geperst altijd het is zeker niet om even met een hamer of met een lijm klem je rubber erin krijgen maar, alles gaat met pers kracht. Als je een beetje research had gedaan dan had je hier achter kunnen komen. Voortaan deze klusjes door een echte vakman laten doen want blijkbaar heb je niet genoeg skills.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
ik heb gewoon geen pers... ik wacht 2 weken op een reply of iemand dit heeft gedaan ooit en ik krijg geen antwoord. Dan ga ik het zelf proberen en dan word ik door jou tot de grond toe afgebrand.
Alles is een DIY als je de tools hebt... maar dit is geen DIY tool... dit moet je door een garage laten doen zoals je zelf zegt dus geen DIY. Maar een DIYG(arage).
Dus doe niet zo belachelijk zeg. Hij staat nu bij de garage en hij is met een uurtje of 2 klaar. Wees blij dat mensen zelf eens iets ondernemen ipv alleen maar afwachten wanneer de dealer tijd heeft... BMW den haag daar kan je pas in oktober terecht en bij BMW Den Haag Centrum kan je pas 15 september terecht... daar zakt het me pas van in de schoenen..
Alles is een DIY als je de tools hebt... maar dit is geen DIY tool... dit moet je door een garage laten doen zoals je zelf zegt dus geen DIY. Maar een DIYG(arage).
Dus doe niet zo belachelijk zeg. Hij staat nu bij de garage en hij is met een uurtje of 2 klaar. Wees blij dat mensen zelf eens iets ondernemen ipv alleen maar afwachten wanneer de dealer tijd heeft... BMW den haag daar kan je pas in oktober terecht en bij BMW Den Haag Centrum kan je pas 15 september terecht... daar zakt het me pas van in de schoenen..
Niets aan toe te voegen...Mario TT schreef:ik heb gewoon geen pers... ik wacht 2 weken op een reply of iemand dit heeft gedaan ooit en ik krijg geen antwoord. Dan ga ik het zelf proberen en dan word ik door jou tot de grond toe afgebrand.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
+1Optical schreef:Niets aan toe te voegen...
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Wij proberen altijd mensen te helpen en juist om geld en tijd te besparen. Maar men moet ook eens gaan nadenken heb ik hiervoor wel de juiste tools en de skills om te doen?. Ik probeer niemand af te branden en ja bij de dealer hoef je niet te komen want daar ben je a velemale duurder uit en de wacht tijden zijn extreem lang. Mijn excuses als ik een beetje te grof overkwam maar, ik zie dat er meedere mensen zijn die gewoon maar iets toen terwijl het wel om de veiligheid van je auto gaat. Als je eerst focus op een apparaat te maken hoe je z'n rubber erin perst dan ben je al een heel stuk verder. Slopen kan iedereen maar maken is soms wel wat moeilijker. 
Verkocht BMW 320D e90
-
Griffendahl
Vegito heeft op zich ook wel een punt... Als je niet weet dat die rubbers geperst moeten worden, wil niet zeggen dat je het niet moet doen. Maar dat je het niet helemaal goed hebt voorbereid.
Als je dan zoiets zelf wil doen zorg dan dat je iets van een Haynes of een Bentley werkplaatshandleiding hebt. Daar staat dan netjes vantevoren ook vermeld welk gereedschap je nodig gaat hebben en hoe moeilijk zoiets is.
Ik bedoel dit niet als commentaar, maar wat Vegito ook al zegt. Misschien is het slim als je hier de info niet krijgt (hier weet ook niet iedereen zo maar alles) dat je die dan elders zoekt. Voorbereiding is the key...
Ik bedoel dit echt niet als negatief commentaar maar zie het als een tip voor de volgende keer
Als je dan zoiets zelf wil doen zorg dan dat je iets van een Haynes of een Bentley werkplaatshandleiding hebt. Daar staat dan netjes vantevoren ook vermeld welk gereedschap je nodig gaat hebben en hoe moeilijk zoiets is.
Ik bedoel dit niet als commentaar, maar wat Vegito ook al zegt. Misschien is het slim als je hier de info niet krijgt (hier weet ook niet iedereen zo maar alles) dat je die dan elders zoekt. Voorbereiding is the key...
Ik bedoel dit echt niet als negatief commentaar maar zie het als een tip voor de volgende keer
Kennis vergaren is de key zoals hierboven staat het maakt niets uit met wat al is het met olie verwisselen of iets anders. Ik probeer mensen ook eigen fam te helpen en dat dit soort klusjes gewoon thuis voor de deur kan doen zonder gezeik van de dealer en ook tegelijk iets van leert want dat is het belangrijkste daar is deze forum ervoor om onze ervaringen te delen met elkaar. Vragen kan altijd en domme vragen bestaan niet alleen degenen die niks vragen zijn dom. Nogmaals mijn excuses als ik een beetje te grof overkwam.
PS naast deze forum bestaat ook vele andere forums. Ik gebruik meestal http://forum.e46fanatics.com Daar heb ik het meest D.I.Y ervan geleerd dit zal je zeker helpen om een klus te klaren. Ik zit er elke dag of om mensen te helpen en tevens ook hun ervaringen te lezen zodat als ik ooit problemen heb met me auto dat ik het weet wat ik nodig heb. Zie dit maar als een kleine tip.
PS naast deze forum bestaat ook vele andere forums. Ik gebruik meestal http://forum.e46fanatics.com Daar heb ik het meest D.I.Y ervan geleerd dit zal je zeker helpen om een klus te klaren. Ik zit er elke dag of om mensen te helpen en tevens ook hun ervaringen te lezen zodat als ik ooit problemen heb met me auto dat ik het weet wat ik nodig heb. Zie dit maar als een kleine tip.
Verkocht BMW 320D e90
Ik was er mee bezig om te kijken of ik het zelf kon, ik ben niet zo van het afwachtende type. Ik kan niet alle websites af om te kijken wat ik moet doen. En als je 1,5 week eerder had gereageerd dan had ik er ook niet aan begonnen. Schijnbaar weten heel weinig mensen dit.
Toen ik bezig was dacht ik al mwah dit gaat niet lukken. Echter mijn buurman had het al vaker gedaan bij zijn 520i uit 1991. Dus tja ik dacht dan doen we het maar. Hij zei dat hij wel kon persen maar dan moest ik wel even de draagarm eraf halen die met 5 bouten vast zit. Dus ik had al het een en ander los maar kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik het maar beter niet kon doen.. veels te ingewikkeld om dat ff in een middag te doen. Maar toen hadden we het oude rubber er al uit.
Wat ik niet wist was dat de garage in mijn straat ook een pers had waardoor ik het meteen had kunnen oplossen.. Heb hem uiteindelijk daar heen gebracht.
Overal zit een verhaal achter.. maar luister nooit meer naar buurmannen die het al een keer gedaan hebben
.
Nu rijdt mijn auto gewoon weer goed , no problem. Echter het gebonk bij 3000rpm heb ik nog steeds en alle rubbers zijn in orde.
Toen ik bezig was dacht ik al mwah dit gaat niet lukken. Echter mijn buurman had het al vaker gedaan bij zijn 520i uit 1991. Dus tja ik dacht dan doen we het maar. Hij zei dat hij wel kon persen maar dan moest ik wel even de draagarm eraf halen die met 5 bouten vast zit. Dus ik had al het een en ander los maar kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik het maar beter niet kon doen.. veels te ingewikkeld om dat ff in een middag te doen. Maar toen hadden we het oude rubber er al uit.
Wat ik niet wist was dat de garage in mijn straat ook een pers had waardoor ik het meteen had kunnen oplossen.. Heb hem uiteindelijk daar heen gebracht.
Overal zit een verhaal achter.. maar luister nooit meer naar buurmannen die het al een keer gedaan hebben
Nu rijdt mijn auto gewoon weer goed , no problem. Echter het gebonk bij 3000rpm heb ik nog steeds en alle rubbers zijn in orde.
Ik kan me goed voorstellen dat je flink de pest in had toen het niet lukte maar, het lijkt mij dat u geen geduld heeft met dit soort dingentjes terwijl het wel enigsinds geduld vraagt. Echter kan ik uit uw zin halen dat ik 1,5 week had moeten reageren dan was het niet gebeurt :? ??. Als mensen u proberen te helpen dan is het blijkbaar nog niet goed.. kortom we verdoen onze kostbare tijd.Ik was er mee bezig om te kijken of ik het zelf kon, ik ben niet zo van het afwachtende type. Ik kan niet alle websites af om te kijken wat ik moet doen. En als je 1,5 week eerder had gereageerd dan had ik er ook niet aan begonnen. Schijnbaar weten heel weinig mensen dit.
PS: een beetje research kan iedereen doen want google is your friend.
Mijn laatste tip voor het gebonk. kan verschillende dingen zijn, zoals hardyschijf, achter differentieel rubber ( die niet zelf proberen te persen is heel moelijk ), Anders koppeling incl de dubble massa vliegwiel. Jij bent niet de engste met het gebonk ik heb het ook al bijna 2 jaar en het komt door mijn koppeling en vliegwiel. Als laatste kan het achteras bodem ook gescheurt zijn waardoor je deze geluid hoort.
Verkocht BMW 320D e90
-
Griffendahl
Als je dan ook al niet afwachtend bent en graag zelf dingen doet, zorg dan dat je zo'n werkplaatshandleiding fixt. Dan kan je het in de regel prima inschatten hoe moeilijk iets is, wat je vantevoren al kunt doen en welk gereedschap je nodig hebt. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee...
Ik sluit mij hierbij aan..
Verkocht BMW 320D e90
Ik had het los gehaald en in principe kon ik het zo weer vast zetten maar heb me laten verleiden door wat een ander zei, en dat was helaas mijn fout. Voor de rest hebben jullie wel gelijk. Maar je verdoet je tijd niet , ik bedoelde.. als iemand in die 1,5 week - 2 weken had gereageerd dan had ik er niet aan begonnen.. Omdat er in het rubber uitsparingen zaten dacht ik deze wel erin te kunnen drukken op een of andere manier.. omdat mijn buurman dat zei.Griffendahl schreef:Als je dan ook al niet afwachtend bent en graag zelf dingen doet, zorg dan dat je zo'n werkplaatshandleiding fixt. Dan kan je het in de regel prima inschatten hoe moeilijk iets is, wat je vantevoren al kunt doen en welk gereedschap je nodig hebt. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee...
Kennis heb ik wel want ik werk zelf ook in de techniek en daarom ook mijn drang om dingen zelf te doen.. wat dan ook wel begrijpelijk kan zijn?!? Alleen soms moet je je eigen inzicht gebruiken en je niet laten lijden door anderen.
Gelukkig heeft de garage hier het zo kunnen persen... no problem. Echter doe ik het nooit meer en heb geleerd van deze dingen. En ook van jullie hoor.
Gelukkig is het bonken gereduceerd tot 20%... heb het nu een heeel stuk minder tot niet.. dus ergens zal er nog wel iets zijn. Alle rubbers zijn nog goed en ook de hardy schijf. Het vliegwiel kan het niet zijn omdat het niet altijd is maar soms... warm of koud.. Dus dat kan je wel uitsluiten. En omdat het nu nog maar 20% is geschat zal dat het echt niet zijn, toch??
Klopt bij mij ook.. als me motor koud is dan hoor ik niet zovaak het gebonk omdat je koppeling nog warm moet worden. Maar hopelijk is het je koppeling niet maar iets anders wat dat geluid veroorzaakt. Tevens heb je aan allebij kanten veranderd je rubbers?. Het is gewoon niet goed gegaan maar, is niet erg want dan leer je het ook echt. Ik zou gewoon volgende keer weer proberen maar dan wel goed voorbereiden. 
Verkocht BMW 320D e90