turbo 316i
- ruudje2015
turbo 316i
Ik heb gezien wat een 316i met turbo doet en kan, nu wil ik er natuurlijk ook 1, kan elke turbo erop gezet worden en wat zou ik daarvoor nodig hebben, zoals intercooler enzo.
weet ook iemand hoeveel zoiets gaat kosten?
Speed is niet voor de miet
weet ook iemand hoeveel zoiets gaat kosten?
Speed is niet voor de miet
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!
-
- Contacteer:
Re: turbo 316i
Je kunt er nog een vrachtwagen turbo opzetten als je wil. Complete overkill natuurlijk en je zit een halve dag te wachten tot hij is opgespoeld. Maar vrijwel elke turbo is te gebruiken.
Reken op minimaal 2.000 euro aan kosten.
Reken op minimaal 2.000 euro aan kosten.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- ruudje2015
Ik geloof dat ik er geen turbo op ga zetten, dat zijn goede prijsknallers
Nee, het hoeft geen 2000 te kosten. Als je even in het topic onder jou topic kijkt, dan zie je iemand die het aardig lowbudget houd. Geen wonder PK's maar altijd beter dan standaard. Hoe gekker je het maakt hoe duurder het word. Uiteraard moet je wel een beetje handig zijn.
One life, live it!
-
- Contacteer:
Het bouwen hoeft inderdaad niet duur te zijn, mits je zelf alles kan. Enkel de mapping (en wellicht een stand alone) zijn dan de kosten.
- ruudje2015
Alles zelf maken staat wel bovenaan bij mij, ben niet zo van het naar de garage brengen en klaar is ophaal auto, tunen is leuk als je er zelf aan werkt en meer eer van je werk, maar wat was de meneer met de 318 kwijt aan onderdelen?
Owja bedoelde met zelf doen wat er binnen je macht zit, wat je echt niet zelf kunt moet je indd hulp voor hebben
Owja bedoelde met zelf doen wat er binnen je macht zit, wat je echt niet zelf kunt moet je indd hulp voor hebben
Goedkoper om er gewoon een 2,8 in te hangen, of misschien nog beter een 328i te kopen
Voor dat alles goed en betrouwbaar hebt ben je een vermogen kwijt, en als je met een slecht afgesteld blok rijdt krijg je van zelf veel delen die het gaan begeven,
Heel vaak eindigd zon project met een kapotte koppakking of kapotte kop, en als je klaar met het blok bent gaat je koppeling defect want deze is ook maar voor een 1,8 gebouwd en vrij vaak nog de orginele die al 2ton gemiddeld weg heeft.
Vergeet ook niet dat een 328i ander onderstel heeft, remmen zijn verbeterd, 328 sedan heeft voor geventileerd , 318 sedan masief voor en trommels achter, 318 i touring heeft wel geventileerd alleen een 328i touring en cabrio is dan weer rond om geventileerd om de extra kracht op te vangen.
En dan hebben we het nog niet over versnellingsbak, diff aandrijfas en andere aanpassingen gehad. Want als ke het goed wilt doen moet je veel meer aanpassen dan alleen een turbo erop
Voor dat alles goed en betrouwbaar hebt ben je een vermogen kwijt, en als je met een slecht afgesteld blok rijdt krijg je van zelf veel delen die het gaan begeven,
Heel vaak eindigd zon project met een kapotte koppakking of kapotte kop, en als je klaar met het blok bent gaat je koppeling defect want deze is ook maar voor een 1,8 gebouwd en vrij vaak nog de orginele die al 2ton gemiddeld weg heeft.
Vergeet ook niet dat een 328i ander onderstel heeft, remmen zijn verbeterd, 328 sedan heeft voor geventileerd , 318 sedan masief voor en trommels achter, 318 i touring heeft wel geventileerd alleen een 328i touring en cabrio is dan weer rond om geventileerd om de extra kracht op te vangen.
En dan hebben we het nog niet over versnellingsbak, diff aandrijfas en andere aanpassingen gehad. Want als ke het goed wilt doen moet je veel meer aanpassen dan alleen een turbo erop
- ruudje2015
Thnks, bedankt voor de adviezen, zoveel kosten wist ik niet dat is deze auto wel waard maar niet in budget helaas, toch maar doorsparen voor een e46 330
Budget? Lees nou dat topic goed. Als ik hem zo volg is hij een kleine 500 a 1000 euro kwijt en maakt hij het niet al te gek. Dat stand alone is alleen als je er flink wat uit wil persen. In dat geval is een blok wissel of auto wissel een betere betaalbare optie. Voor niet al te gek veel PK kom je prima uit te voeten met een laag budget als je het maar slim inkoopt.
Waar denk je zelf aan dan qua budget en PK's?
Waar denk je zelf aan dan qua budget en PK's?
One life, live it!
Enkel de 316 heeft voren massief en achter trommel.mikespek schreef:Goedkoper om er gewoon een 2,8 in te hangen, of misschien nog beter een 328i te kopen
Verder heeft vanaf de 318IS iedere BMW voren geventileerde schijven. Achter hebben enkel de 323 en de 328 geventileerde schijven. Als je het niet gelooft kun je dat nachecken op het bmw etk.
- ruudje2015
Welk budget kan ik zo niet zeggen, liefste zo goedkoop mogelijk maar wel goed.....en 500 valt inderdaad best mee tegenover t bedrag wat ik daarvoor in mn hoofd kreeg. Sorry als ik af en toe te snel over de antwoorden lees of net verkeerd begrijp, af en toe heb ik een conclusie tijdens t lezen in mn hoofd
- ruudje2015
Is het erg lastig om achter schijfrem te maken?
Enkel de 316 heeft voren massief en achter trommel.
Verder heeft vanaf de 318IS iedere BMW voren geventileerde schijven. Achter hebben enkel de 323 en de 328 geventileerde schijven. Als je het niet gelooft kun je dat nachecken op het bmw etk.[/quote]
Had het ook niet over een 318is had het over de 318i die verschelen aardig wat
318I is gewoon massief
Verder heeft vanaf de 318IS iedere BMW voren geventileerde schijven. Achter hebben enkel de 323 en de 328 geventileerde schijven. Als je het niet gelooft kun je dat nachecken op het bmw etk.[/quote]
Had het ook niet over een 318is had het over de 318i die verschelen aardig wat
318I is gewoon massief
Sleeparmen overzetten aan de achterkant, en aan de voorkant remklauwen en geventileerde schijven. Weet niet of er verschil in de hrc of booster zit, maar met me automaat waar ik de upgrade bij had gedaan niks van gemerkt.ruudje2015 schreef:Is het erg lastig om achter schijfrem te maken?