Verdeling links/rechts warme lucht werkt niet
Verdeling links/rechts warme lucht werkt niet
Ik heb sinds 3 jaar een 523i uit 2007 en ben er sinds een 1,5 jaar achter dat de warmte naar de rechterzijde van de auto pas bij een instelling van 26 graden op de temperatuurregelaar begint te werken. Onder de 26 graden is de temperatuur naar de rechterzijde steenkoud. De BMW garage heeft temperatuur metingen gedaan en bevestigd dat dit inderdaad het geval was en dat dit mogelijk door een update van de software is te verhelpen. Echter dat kon grote consequenties hebben op andere delen van de installatie en zo maar meer dan €1000 kunnen gaan kosten. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en of dit verholpen kan worden?
Dit bericht is helaas verkeerd gepost op M5 ipv op E60/61. Daarom zal ik dit bericht verplaatsen.
Dit bericht is helaas verkeerd gepost op M5 ipv op E60/61. Daarom zal ik dit bericht verplaatsen.
Laatst gewijzigd door ajs op 23 jul 2015, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verdeling links/rechts warme lucht werkt niet
het klinkt mij meer als een van de temperatuursensoren. Maar heb je M5 logo's op je 523i geplakt of gewoon in de verkeerde plek gepost?
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
De E60 heeft een typische manier van temperatuur instellen. Dit kun je namelijk ook via de i-drive doen en dat zit best goed verborgen onder het menu klimaat.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Bedankt voor je snelle reactie. Heb bericht verkeerd gepost zal ik veranderen. Blijkbaar kan BMW niet zien of het de temperatuursensoren zijn heb het er wel met ze over gehad.bjornb schreef:het klinkt mij meer als een van de temperatuursensoren. Maar heb je M5 logo's op je 523i geplakt of gewoon in de verkeerde plek gepost?
Bedankt voor je snelle reactie. Bij deze BMW kun je links en rechts niet apart instellen. Je kunt 3 warmteniveaux instellen die voor beide kanten gelden.a90 schreef:De E60 heeft een typische manier van temperatuur instellen. Dit kun je namelijk ook via de i-drive doen en dat zit best goed verborgen onder het menu klimaat.
Hoe kan er dan een andere temp rechts uitkomen ? Dit systeem heeft geen flappen die de lucht stroom regelt links/rechts.
525d E61 2007 pre-LCI
In dit filmpje wordt het weergegeven. Je gaf aan dat de de optie niet hebt maar op 24 seconden zie je links en rechts anders kunt instellen qua temperatuur in de i-drive. Het gaat om het rode-blauwe blokje in het midden dat je kunt verstellen.
Misschien voor anderen interessant.
Misschien voor anderen interessant.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r