Die i-draad zit ook in de kabelboom die vlak bij de stoel onder de vloer loopt. Daar kan je 'm makkelijk aftappen. Ik heb 12 volt van de sigaretten aansteker gepakt en doorgevoerd langs de tunnelbak. Dat had ik al gedaan voor een stopcontact voor de DVD schermpjes. Wel een iets zwaardere zekering plaatsen.
Ik heb tijdens het inbouwen wat foto's gemaakt, misschien heb je er wat aan:
1. stoel eruit.
Accu los
gele combistekker losmaken (ff goed kijken hoe de sluiting werkt)
vier bouten los
gordel bout los
2. Het dashboard open. Heb de sigaretten aansteker afgetapt en langs de pook over de tunnelbak naar achteren geleid. je zou hier ook de i-draad kunnen aftappen die b.v. in de stekker van de climate control zit (als je dat hebt) de draad loopt ook in een andere bos die daar zit. Het is een dun draadje dus kijk uit wat je doet.
3. Vanaf het dasboard naar de tunnelbak en daar weer afgetapt en onder het tapijt naar beneden (zit een flap waar je het onder kan wegwerken, witte pijl op foto 4)
Je ziet ook een 12v stekker waar een zekering in zit. Deze is van de DVD schermpjes.
4. Kabelboom:
rode pijl is waar je de i-draad kan aftappen
witte pijl heb ik de 12V doorgevooerd vanuit de tunnelbak
5. Ik zag het niet ziten om de draadjes in de combistekker te solderen dus heb aparte stekkertjes gemaakt:
6. Nog een beter foto van de i-draad of memorydraad. witte draad met een rode lijn en gele bandjes rondom
Ik weet dat ik niet overal de meest sexy oplossing qua stekkers en materiaal heb gebruikt maar ik heb alles wel afgetaped en veilige draden gebruikt (dik genoeg en goede kwaliteit)
Ik heb voor de 12V draad naar de tunnelbak gewoon inbouw electriciteits draad begruikt en dat helemaal omtaped (net zoals de origenele draden. Voor de stoelen heb ik soepel automotive electriciteits draad gebruikt omdat de stoelen heen en weer kunne en dus de draden mee bewegen onder de stoel. Kroonsteentje zijn niet zo netje dus liever niet maar toen ik de stroom ansluiting voor de schermpjes maakte had ik niet anders. De stekkers die ik onder de stoel heb gebruikt (foto 5) zijn in de betere electrohandel te krijgen. Zo kan je alles ook weer makkelijk loshalen als het moet.