Onlangs heb ik een 325i gekocht met wat werk, voornamelijk interieur.
De motor loopt stationair slecht. Als ik hem start, start hij direct. Vervolgens schommeld het toerental tussen de 300 en 700 toeren. Na een seconde of 5 stabiliseerd het toerental zich en voel je de motor wel nog onrustig draaien en de auto wat meebewegen.
De luchtmassa meter is losgekoppeld. Als de auto gestart is zoals ik hierboven beschrijf en ik draai de luchtmassameter er in dan loopt hij soepel en rustig. Zodra ik 1x gas geef en loslaat valt hij uit zodra hij stationair zou moeten draaien.
Als ik de auto start met luchtmassameter erin, start die en valt hij meteen uit.
Ik rij nu met de luchtmassameter eruit, als ik rij rijd die heel soepel/goed eigenlijk en na 2000 toeren voel ik pas eigenlijk ze ware kracht. Ik rij er nu voornamelijk heel rustig mee en probeer hem zo min mogelijk te belasten.
Maar wat kan dit nou precies zijn, valse lucht? Die gare powerfilter die erinzit? Iets anders misschien? Alle hulp is welkom.
Ook zag ik dit onderdeel los zitten, graag zou ik willen weten wat dit is en waar dit inmoet: